בקיץ 2006 הותקף טנק ששהה במארב בגבול רצועת עזה. שני חיילים נהרגו במתקפה, וחייל אחד, גלעד שליט, נפל בשבי חמאס. האירוע הכניס את המדינה לסחרור - הוריו של החייל החטוף דרשו מראש הממשלה לשלם מחיר כבד, מאות אלפים יצאו לרחובות להפגין למען שחרורו מהשבי ובחמאס לקחו את הזמן. חמש שנים מאוחר יותר ישוחרר החייל תמורת 1,027 מחבלים.
עשר שנים בדיוק מאז ביצוע העסקה שהסעירה את המדינה - אהוד אולמרט, אהוד ברק, יועצת התקשורת של משפחת שליט תמי שינקמן, מנהל המו"מ ואיש המוסד לשעבר דוד מידן ופרשננו לענייני פלסטינים אליאור לוי, חוזרים במסגרת פרויקט מיוחד של ynet אל הימים שבהם המאבק לשחרורו התערבב עם המחאה החברתית, המו"מ הבלתי נגמר מול חמאס בקהיר, והרגע שבו גלעד פגש אזרח ישראלי לראשונה לאחר 1,941 ימים.
האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. בכל יום אטילה שומפלבי וסיון חילאי בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
4 צפייה בגלריה
תמונה של דוד מידן
תמונה של דוד מידן
דוד מידן, הישראלי הראשון שפגש שליט לאחר שחרורו מהשבי
(צילום: איליה מלינקוב)