הנמל החדש-ישן של עזה

עוד בתקופה היוונית, עזה הייתה עיר נמל מרכזית שדרכה עברו לא מעט סחורות. במשך שנים רבות העיר, שהייתה על המים, היוותה אחת מנקודות המפגש של דרך הבשמים עם הים. אבל השנים חלפו, העיר נכנסה קצת מזרחה, ונמל של ממש לא הוקם בעיר או בכלל ברצועת עזה. מהתוכניות הגרנדיוזיות של הפלסטינים, ואפילו של הישראלים, נשאר רק נמל דייגים קטן, ששלטו בו יחידות הקומנדו הימי של חמאס.
הכותרת
הנמל החדש-ישן של עזה
28:53
יחד עם עינב חלבי, כתבתנו לענייני פלסטינים, וד"ר דותן הלוי, היסטוריון של המזרח התיכון ועמית באקדמיה ע"ש פולונסקי במכון ון ליר, קפצנו למים. מה ההבדל בין הנמל הישן של עזה לרציף שמקימים האמריקנים? איך אפשר להעביר את הסיוע דרך הים? ולמה התוכניות הישראליות והפלסטיניות לנמל רציני בעזה לא התממשו?

סודות בית המלוכה

ב-17 בינואר נכנסה הנסיכה קייט להליך רפואי, ובארמון הודיעו שהיא תחזור להופיע בציבור רק אחרי הפסחא. למרות זאת, הממלכה סוערת בעקבות השמועות על מצב הנסיכה. בכל פעם שפורסם דיווח על מצבה - בארמון ניסו למזער נזקים ולהסיט את תשומת הלב. בכלל, עדכון הציבור במצב בני המלוכה זה לא משהו שנפוץ כל כך בבריטניה.
הכותרת
סודות בית המלוכה הבריטי: תעלומת הנסיכה קייט
21:21
יחד עם ענבל חננאל, ראש דסק חו"ל ורויאלס בPplus, וד"ר אסתר לופטין, מומחית לאירופה מאוניברסיטת תל אביב, קפצנו לממלכה המאוחדת. למה בארמון לא פועלים בשקיפות גם בעידן המודרני? כמה שערוריות כאלו היו בעבר? ומה באמת המצב של הנסיכה מוויילס?

הסיפור של החמולות בעזה

את שיירות הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה מלווים חמושים מהחמולות המרכזיות ברצועת עזה. לפי דיווחים, בישראל מנסים למצוא חמולות שיתפסו פיקוד על הרחוב העזתי ביום שאחרי המלחמה, במקום חמאס. אבל לא בטוח שהישראלים כל כך ישמחו לשמוע שחלק ממי שמיועדים לתפוס את השלטון מזוהים עם דאעש או שהיו מעורבים בחטיפה של גלעד שליט.
הכותרת
הסיפור של החמולות בעזה
28:27
יחד עם ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטיניים במרכז דיין של אוניברסיטת תל אביב, צללנו אל נבכי החמולות. מי באמת שולט ברחובות של רצועת עזה? עד כמה הם מעורבים באירועים לאומניים ולא רק פליליים? ומה הסיכוי שהם באמת יסכימו, וגם יצליחו, לשלוט ברצועה ביום שאחרי חמאס?

למה המדינה לא מצליחה לגייס צעירים חרדים לצבא?

ויכוח של עשרות שנים מגיע, שוב, לנקודת הכרעה. בשבוע הבא המדינה צריכה לנמק בבג"ץ את אי-גיוס הצעירים החרדים לצבא. לא מדובר בנושא חדש, שאלת גיוס תלמידי הישיבות מלווה את המדינה כבר מהשנים הראשונות. מכסות, חוקים, ועדות ולא מעט ניסיונות למצוא את המשוואה הטובה ביותר.
הכותרת
למה צה"ל עדיין לא הצליח לגייס את הצעירים החרדים?
25:56
יחד עם ד"ר גלעד מלאך, ראש תוכנית חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה, וד"ר נחומי יפה, מהמחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב וסגנית נשיא למחקר במכון נתוני אמת, נכנסו לעובי הקורה. איך מ-400 תלמידי ישיבה הפך הפטור לגורף? האם הצבא באמת צריך את החרדים על מדים? איך הוויכוח נראה מהצד החרדי?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.