האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: האם האוניברסיטה היא אבירת חופש הביטוי או סותמת פיות לדעת מיעוט?
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הגיע השבוע לפאנל באוניברסיטת תל אביב, אבל לא הצליח כל כך לדבר. מפגינים נגד המהפכה המשפטית הפריעו לו שוב ושוב לשאת את דבריו, והאירוע פוצץ. בעקבות התקרית נזף שר החינוך בראשי האוניברסיטאות שהם פועלים "בצורה פוליטית קיצונית לסתימת פיות של מחנה שלם". הם, מנגד, טענו שהוא מבקש "אקדמיה כנועה" והתחייבו לשמור על חופש הביטוי. אבל האם האקדמיה מאפשרת באמת מגוון דעות או שדווקא משתיקה את מי שחושב אחרת?
יחד עם פרופ' רבקה כרמי, לשעבר נשיאת אוניברסיטת בן גוריון ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' אודי לבל, מרצה לפסיכולוגיה פוליטית באוניברסיטת בר אילן, ופרופ' יונתן דובי מהמחלקה לכימיה בבן גוריון, ניסינו להבין עד כמה האקדמיה פתוחה לשמוע קולות שאינם במיינסטרים? האם התחושות של המיעוט שמרגיש מושתק מוצדקות? ומה באמת האקדמיה - סותמת פיות או מגינת חופש הביטוי? האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
רוטמן מנסה לעבור בהפגנה באונ' תל אביב
רוטמן מנסה לעבור בהפגנה באונ' תל אביב
ח"כ רוטמן מנסה לעבור דרך הפגנה באוניברסיטת תל אביב
(צילום: רוני להב)
בכל יום שרון כידון, ישי שנרב ורועי כ"ץ בוחנים עם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", לצד מומחים ופרשנים, את הנושאים הבוערים שעל סדר היום. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים