שאלת התגובה הישראלית

איראן ניסתה לפגוע משמעותית ביכולות הישראליות, אבל נבלמה כמעט לחלוטין. ההישג הזה נרשם לזכותה של מערכת ההגנה האווירית של ישראל, אבל גם לא מעט בזכות שיתוף הפעולה ההדוק עם האמריקנים ובני ברית נוספים באזור. היחסים עם האמריקנים הם גם מרכיב משמעותי, אך לא יחיד, גם בשאלת התגובה הישראלית למתקפה.
הכותרת
איראן הובסה, תגובה עלולה להוביל למלחמה אזורית | רון בן ישי
29:52
יחד עם פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי נכנסו לסוגיות המרכזיות שעל הפרק. איך הצליחו ליירט 99% מהאיומים ששוגרו לעבר ישראל? עד כמה האמריקנים מעורבים בהחלטות הישראליות? ואיך התגובה הישראלית עלולה להוביל למלחמה אזורית?

מעצמת הכטב"מים והטילים

המתקפה האיראנית הראתה פעם נוספת את היכולות המתקדמות של איראן בתחום הכטב"מים והטילים. יכולות שבאו לידי ביטוי גם במלחמה של רוסיה מול אוקראינה. המדינה שלפני כמעט יובל שנים פיתחה טילים יחד עם ישראל, התחמשה בקצב גדול בשנים האחרונות - והפנתה את הטילים המתקדמים לעבר השותפה לשעבר.
הכותרת
איך איראן הפכה למעצמת טילים וכטב"מים?
24:57
יחד עם ד"ר יהושע קליסקי, חוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), קפצנו לטהרן. איך עקפו האיראנים את הסנקציות הכלכליות ופיתחו מערכות נשק מתקדמות? אילו מדינות סייעו להם בתהליך? והאם האייתוללות הצליחו להשיג עליונות טכנולוגית על ישראל?

תיקים בעלטה

באיראן איימו שהמתקפה במוצאי השבת שעברה היא רק חלק מהעונש, ואם ישראל תגיב - היא תיענה בחריפות. אחד האיומים שרבים מאזרחי ישראל חוששים ממנו, ולא רק בהקשר של איראן, הוא "תרחיש העלטה" - פגיעה בתשתיות אנרגיה שתוביל להפסקות חשמל נרחבות ברחבי הארץ, אולי אפילו במשך ימים.
הכותרת
תיקים בעלטה: האם ישראל ערוכה לפגיעה משמעותית בחשמל?
22:40
יחד עם כתבתנו נווית זומר ותא"ל (מיל') בצלאל טרייבר, לשעבר ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל), ניתחנו את האיום האפשרי. מה הסיכוי שישראל תצטרך להתמודד עם תרחיש עלטה? עד כמה המדינה ערוכה למצב כזה? ומה כל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי להיות מוכן?

הידידה הגדולה שלנו בעולם הערבי

בירדן יש הפגנות ענק מול השגרירות הישראלית הריקה, מצרים בנתק יחסי עם ישראל, הנורמליזציה עם סעודיה נראית רחוקה - ולבנון וסוריה אף פעם לא באמת היו בעדנו. בזמן שישראל נמצאת במערכה מול חמאס, ועל סף מערכה מול איראן, יש מי שממשיכה לתמוך בישראל, גם אם זה מרחוק - איחוד האמירויות.
הכותרת
הידידה הגדולה שלנו בעולם הערבי | סמדר פרי
24:37
יחד עם פרשניתנו לענייני ערבים סמדר פרי קפצנו לביקור באמירויות. איך השפיעה המלחמה על הקשר בין המדינות? איזה תפקיד באמירויות רוצים לקחת ב"יום שאחרי"? והאם הסכמי אברהם ישרדו את המלחמה מול חמאס וגם מערכה אפשרית מול איראן?

חג עצוב במשפחת שרעבי

אלי נמצא כבר יותר מחצי שנה בידי חמאס, ולא יודע שאחיו יוסי נחטף ונהרג בשבי. גם לא שכל משפחתו נרצחה ב-7 באוקטובר. "הכותרת" בסדרת שיחות עם משפחות החטופים, והפעם: שרון שרעבי, האח הצעיר של יוסי ואלי, שמנסה לשמור על המשפחה ביחד.
הכותרת
איבדנו ארבעה, לא מוכן לאבד עוד: חג עצוב במשפחת שרעבי
31:23
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.