האזינו לכותרת – פודקאסט החדשות היומי של ynet. והפעם: על העומס בכבישים, התייקרות התחבורה הציבורית ועל אגרת הגודש שעשויה להיכנס לתוקף בשנתיים הקרובות.
"מירי רגב כל הזמן משוויצה שהיא הוזילה את המחירים של התחבורה הציבורית. זה נכון שרפורמת 'צדק תחבורתי' שלה אכן מאפשרת הנחות משמעותיות לגיל השלישי, לחיילים משוחררים, לסטודנטים ועוד. אבל אנחנו רואים שהמסה המשמעותית של מי שמשתמש בתחבורה הזאת מדי יום לא זכאים להנחות. עבורם, המחיר עלה דרמטית - והוא עוד צפוי לעלות בעוד כחצי שנה. הבעיה היא שלא ראינו שיפור בתחבורה הציבורית עם עליית המחיר. אנשים שואלים את עצמם למה הם צריכים לשלם יותר", אומרת סיון חילאי, כתבת התחבורה של ynet.
1 צפייה בגלריה
פקקים
פקקים
פקקים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"ראינו שהתחילה מחאה שקטה. היא הלכה ותפסה תאוצה. הנוסעים עולים לאוטובוסים, מעבירים את הברקוד באפליקציהף ולא מחייבים עד שהם לא רואים פקח. אם הם לא רואים פקח, הם מסיימים את הנסיעה בלי לשלם עליה. הבעיה היא שעבור משרד התחבורה וחברות האוטובסים, כשנוסעים לא מתקפים הם בלתי נראים. אף אחד לא יודע מה קורה - כמה נוסעים היו על האוטובוס, איפה הם עלו. התיקוף עוזר לייעל את התחבורה הציבורית, והכסף שאנחנו משלמים על הנסיעות אמור לחזור אלינו בשיפור תשתיות - במטרו או בשיפור תשתיות.
"משרד האוצר נערך ליישם את אגרת הגודש, כחלק מחוק שעבר ב-2021. ככל שנכנסים לעומק גוש דן כך המחיר יהיה גבוה יותר. האגרה לא נוגעת לתושבי גוש דן כמובן, אלא למי שמגיע מבחוץ. המטרה היא לגרום ליותר אנשים להגיע לאזור בתחבורה ציבורית.
"מירי רגב מתנגדת לאגרה כל עוד התחבורה הציבורית לא מספיק טובה. היא סבורה שלא ניתן להטיל על מי שבא לאזור כדי לעבוד את הנטל הכלכלי הזה כל עוד אין אלטרנטיבה ראויה. המטרה היא להפחית את הפקקים. אנחנו צופים עלייה בעומס, והפקקים שכבר עכשיו בלתי נסבלים הולכים להחמיר. בסוף צריך לשכנע אנשים לעבור לנסוע בתחבורה ציבורית".
אם פספסתם: אתם מוזמנים להאזין לפרק נוסף שלנו, על האופן שבו פועלת מכונת ההשפעה של לשכת ראש הממשלה.
הכותרת
כך פועלת מכונת ההשפעה של לשכת נתניהו | רונן ברגמן
23:55