באירופה חוששים שמאלמו תתפוצץ להם בפנים

הבחירה לארח את האירוויזיון השנה במאלמו שבשבדיה הפתיעה לא מעט אנשים באירופה, עוד לפני 7 באוקטובר. מדובר בעיר שנחשבת מסוכנת, עם אוכלוסיית מהגרים מהגדולות במדינה ופשע רב. לא מקום שהשבדים ממהרים להגיע אליו, גם בשגרה.
הכותרת
באירופה חוששים שמאלמו תתפוצץ להם בפנים
20:35
יחד עם ד"ר אסתר לופטין, מומחית לאירופה מאוניברסיטת תל אביב, קפצנו לביקור בשבדיה. איך הפכה מאלמו לעיר מסוכנת? למה המהגרים בשבדיה לא השתלבו בחברה? עד כמה לא בטוח לישראלים בעיר? והאם מאלמו זה רק הפרומו למה שמחכה בקרוב לאירופה?

איך באמת בוחרים את האלופים הבאים בצה"ל?

סבב המינויים של אלופים בצבא עורר תגובות נזעמות בקרב חלקים בציבור ובפוליטיקה. במיוחד ההחלטה למנות כבר עכשיו מחליפים לאלופים שפורשים בקיץ, ולא רק מילוי מקום זמני לראש אמ"ן שהתפטר בעקבות המלחמה. זאת במקביל למפקדים בכירים שלא מצאו את מקומם בסבב הנוכחי וישתחררו בקרוב.
הכותרת
איך באמת בוחרים את האלופים הבאים בצה"ל? | יוסי יהושוע
32:46
יחד עם פרשננו יוסי יהושוע צללנו אל הקלחת הצבאית. איזה מסלול צריך לעבור כדי להיות אלוף? איך באמת קובעים מי מתאים לאיזה תפקיד? מי סופר כיפות בפורום מטכ"ל? ולמה תא"ל עופר וינטר לא קודם?

איך אנה פרנק הפכה לסמל?

הנערה היהודייה שכתבה יומן אישי במהלך השואה לא חלמה שתהפוך לסמל. סמל של החיים שנגדעו באחת בעקבות השואה, אבל גם סמל שנישא בפיהם של המפגינים באוניברסיטאות נגד ישראל.
הכותרת
איך אנה פרנק הפכה לסמל?
32:56
יחד עם פרופ' ליאת שטייר-לבני, חוקרת שואה, קולנוע ותרבות במכללה האקדמית ספיר והאוניברסיטה הפתוחה, ניסינו להבין את הסוד של היומן של אנה פרנק. איך היומן האישי הפך לרב מכר? עד כמה הוא רלוונטי לדור Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות של פרו-פלסטינים?

זאב שרד את השואה, ואת 7 באוקטובר

שרון כידון בשיחה עם ניצול השואה ותושב העוטף זאב בונדס לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה על הזיכרונות מהשואה, האנטישמיות בחו"ל, השורשים שהצמיח בעוטף עזה והתחושות אחרי מתקפת הטרור הנוראה.
הכותרת
זאב שרד את השואה, ואת 7 באוקטובר
24:44

"עם הזמן לומדים לחיות עם הגעגוע"

"הכותרת" בסדרת שיחות עם משפחות החטופים, והפעם: דקל וגל גורן, ילדיהם של אבנר ומיה ז"ל, נלחמים להביא את אמא לקבורה. הדאגה להורים שהוגדרו בהתחלה נעדרים, הידיעה שהתקבלה בסוף השבעה על אבא והמאמצים לשמור על המשפחה ביחד.
הכותרת
בסוף לומדים לחיות עם הגעגוע: מיה גורן עדיין בשבי
31:08
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.