הנשיא שרצה לתווך, אבל יצר משבר

האמירה השערורייתית של נשיא ברזיל לולה דה סילבה, שהשוותה בין פעילות צה"ל ברצועת עזה לנאצים, הביאה את היחסים בין המדינות למשבר של ממש. השגריר בישראל הוזמן לשיחת נזיפה, שכללה סיור ב"יד ושם", לפני שהוא הוחזר הביתה, והשגריר הישראלי ננזף גם הוא.
הכותרת
הנשיא שרצה לתווך, אבל יצר משבר עם ישראל
21:22
יחד עם פרופ' אריה קצוביץ, חוקר שלום ומומחה ליחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, קפצנו לברזיליה. עד כמה האמירה של דה סילבה חריגה או שהיא מבטאת את הדעות של הנשיא? מה חושב העם הברזילאי? ועד כמה זה השפיע על היחסים בין המדינות?

החזית המערבית מתרחבת, אבל בסכנת קריסה

הפרלמנט ההונגרי אישר ברוב קולות את הצטרפות שבדיה לנאט"ו, הברית הצבאית הצפון-אטלנטית. בכך הושלם המהלך לקבלת שבדיה כחברה ה-32 בארגון, שנתיים אחרי שהוגשה הבקשה הרשמית להצטרפות בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. ברית ההגנה שנחתמה ב-1949 ממשיכה לגדול ולהתחזק, אבל יכולה בקלות להתפורר אחרי הבחירות לנשיאות ארצות הברית.
הכותרת
החזית המערבית מתרחבת, אבל בסכנת קריסה
24:14
יחד עם ד"ר ענת הוכברג-מרום, מומחית בינלאומית לגיאופוליטיקה, משברים בינלאומיים וטרור עולמי, צללנו אל האינטרסים בברית. למה לקח לשבדיה כל כך הרבה זמן? מה גורם למדינות נוספות באירופה להצטרף לנאט"ו? ולמה תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב יקבעו את העוצמה של הברית מול רוסיה?

ה"לא נחמד" שרצה לשנות את המדינה

לפני קצת יותר מחמישים שנה המדינה רעדה - לא מהמלחמה או מדרישה להחזיר את החיילים שבשבי, גם לא מהפגנות על יוקר מחיה או מהפכה משפטית. זאת הייתה מחאת "הפנתרים השחורים", שמי שהוביל אותה והיה הסמל שלה - צ'רלי ביטון, הלך לעולמו בסוף השבוע. קראו לו "בריון", אמרו שהוא "לא נחמד", אבל ביטון הותיר חותם על עולם הערכים החברתי של מדינת ישראל.
הכותרת
ה"לא נחמד" שרצה לשנות את המדינה | בן-דרור ימיני
25:48
יחד עם בן-דרור ימיני, עיתונאי "ידיעות אחרונות", ופרופ' מאיר ויגודר, מרצה לתקשורת במכללת ספיר ומראשוני הפנתרים השחורים, קפצנו לעבר. עד כמה הצליחה המחאה של הפנתרים השחורים לצמצם את הפערים של תושבי הפריפריה ועדות המזרח? ומה יכולים ללמוד מביטון מנהיגי המחאות כיום?

תנו לראשי הערים את הכוח, או שלא?

המציאות שבה מאות אלפי תושבים פונו מבתיהם בעקבות המלחמה הציבה את השלטון המקומי בפני אתגר חדש - איך לנהל את העיר, גם מחוץ לעיר. בכלל, כבר בקורונה תושבי ישראל ראו את היכולת של הרשויות המקומיות לתת מענה מהיר וטוב, במקרים רבים גם במקום הממשלה. רגע לפני שאתם הולכים לקלפי, תחשבו רגע - למה לא לתת יותר סמכויות לראשי הערים, שעומדים היום לבחירה?
הכותרת
תנו לראשי הערים את הכוח להחליט, או שלא?
24:05
יחד עם פרופ' איתי בארי, ראש התוכנית לשלטון מקומי בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, ושלמה בוחבוט, לשעבר ראש העיר מעלות-תרשיחא ויו"ר מרכז השלטון המקומי, התכוננו לבחירות. למה השלטון המקומי לפעמים יעיל יותר מהממשלה? מה האיזון הנכון בין הרשויות? והאם ישראל מיגרה את השחיתות ברשויות המקומיות?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.