האתגר הישראלי ברפיח

ככל שמתקדמת הלחימה ברצועת עזה, הכוחות מתקרבים אל הרגע שבו יצטרכו לפעול ברפיח - אחד המקומות הצפופים ביותר ברצועה. מי שהייתה בירת ההברחות, והכניסה לא מעט כסף עבור חמאס, הפכה לעיר מקלט עבור העקורים. אבל גם לעיר המקלט של בכירי חמאס, שעל פי ההערכות נמצאים שם, יחד עם חטופים ישראלים.
הכותרת
מעיר הברחות לעיר מקלט: האתגר הישראלי ברפיח | רון בן ישי
26:52
יחד עם פרשננו הצבאי רון בן ישי נכנסו אל רפיח. איך הפכה רפיח לעיר מקלט עבור בכירי חמאס? מה הפתרון הישראלי עבור העקורים שנמצאים שם? איך תגיב מצרים לכניסה ישראלית לעיר? והאם אפשר לנצח את חמאס מבלי לכבוש את רפיח?

חבית הנפץ של המזרח הרחוק

המתיחות בין סין לטייוואן לא חדשה, אבל לאחרונה היא עלתה שלב. בחודש שעבר נבחר נשיא חדש לטייוואן - סגן הנשיא לשעבר, שהכריז על עצמו כ"פעיל פרגמטי למען עצמאות טייוואן". בבייג'ינג לא מאושרים בלשון המעטה מהבחירה, והחשש בעולם הוא מפתיחה של מלחמה נוספת בעצימות גבוהה - אחרי הפלישה הרוסית לאוקראינה והמלחמה בחמאס.
הכותרת
חבית הנפץ של המזרח הרחוק
24:55
יחד עם אופיר דיין, עמיתה במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ופורום דבורה, עשינו גיחה למזרח הרחוק. איך נוצרה המתיחות בין שתי המדינות? איזה מדינות תומכות בכל צד? מה הסיכוי שתפרוץ מלחמה באזור? ואיך כל זה ישפיע גם עלינו בישראל?

מלחמה בין כוכבים

ההערכה האמריקנית שרוסיה רוצה לנסות להציב נשק גרעיני בחלל העלתה מחדש את זירת הקרב החדשה שמתפתחת בשנים האחרונות. המעצמות כבר מזמן נמצאות במרוץ לחימוש והשגת שליטה נוספת בחלל, וגם מדינות נוספות מנסות לפעול במרחב החדש.
הכותרת
מלחמה בין כוכבים: מאחורי מרוץ החימוש בחלל
19:10
יחד עם ד"ר עוזי רובין, לשעבר ראש מנהלת ההגנה מפני טילים במשרד הביטחון, בדקנו מה קורה בחלל. איפה עומד מרוץ החימוש העולמי? איך הלוחמה מחוץ לאטומספירה יכולה להגיע גם אלינו? ואיך איראן מתחמשת גם בזירה הזאת?

המהפך של המשטרה

עד ליום שישי 6 באוקטובר המשטרה הייתה גוף שספג חבטות מכל כיוון אפשרי. טענות על אלימות שוטרים, התערבות של השר הממונה, התפטרות של בכירים ומשבר כוח אדם ואמון ציבורי. אבל כשפרצה מתקפת הפתע של חמאס, השוטרים מצאו עצמם בקו הראשון - והגנו בגבורה ובחירוף נפש על התושבים.
הכותרת
המהפך של המשטרה
27:31
יחד עם כתבנו מאיר תורג'מן בדקנו מה קורה במשטרת ישראל. כיצד גבורת השוטר הבודד החזירה את האמון במשטרה? עד כמה באמת השר לביטחון לאומי שולט בשוטרים? ולמה האמון הציבורי שוב בירידה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.