מאחורי איום המנהרות של חיזבאללה

התמרון הקרקעי ברצועת עזה חשף את אימפריית המנהרות של חמאס, אבל בצפון ממתינה מערכת מנהרות לא פחות מאיימת ומסובכת. מערכת הביטחון כבר ביצעה בשנים האחרונות מבצע נגד מנהרות שחדרו לישראל, אבל האיום רחוק מלהיעלם.
הכותרת
מאחורי איום המנהרות של חיזבאללה
22:15
יחד עם סא"ל (מיל') שרית זהבי, חברת פורום דבורה ומייסדת מרכז עלמא לחקר אתגרי הביטחון בצפון, וד"ר עמיחי מיטלמן, מהמחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת אריאל, נכנסנו לעומק סוגיית מנהרות חיזבאללה. עד כמה מערכת המנהרות בלבנון מתוחכמת יותר מזו בעזה? איך ישראל פועלת לנטרול האיום? והאם בכלל אפשר להשמיד אותן?

מי מפחד מהכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית?

בשבועות האחרונים עולות יוזמות בקרב מדינות באירופה, ולפי הדיווחים גם בארה"ב, להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. לא ברור מה בדיוק תכלול היוזמה הזאת, אם היא בכלל בתיאום עם הפלסטינים (כנראה שלא), אבל מדובר בצעד שיכול להזניק את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, או לגדוע אותו בטרם החל.
הכותרת
החזית המערבית מתרחבת, אבל בסכנת קריסה
24:14
יחד עם פרשננו נדב איל בדקנו את הסוגיות שעל השולחן. מי בכלל מקדם הכרה במדינה פלסטינית שלא במסגרת משא ומתן? האם הפלסטינים בכלל תומכים במהלך, או שהוא יכול להזיק להם? ולמה להצהרה הישראלית נגד המהלך אין ממש משמעות?

הקרב על היום שאחרי אבו מאזן

בזמן שבישראל לא ממש מתעסקים ביום שאחרי המלחמה, בזירה הפלסטינית החלו כבר הקרבות על היום שאחרי אבו מאזן. זה לא שיו"ר הרשות הפלסטינית קרוב לפרישה, אבל הגיל וההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון מקדמים את קרבות הירושה, והמועמדים הפוטנציאלים כבר החלו בקמפיינים.
הכותרת
הקרב על היום שאחרי אבו מאזן | אבי יששכרוף
29:23
יחד עם פרשננו אבי יששכרוף סקרנו את האפשרויות השונות. מי המועמדים שעומדים על הפרק? מה הסיכוי שמרואן ברגותי ישוחרר בעסקת חטופים כדי להתמודד על התפקיד? ואת מי ישראל הייתה רוצה לראות שם?

פלונטר הסיוע ההומניטרי

הירדנים מצניחים סיוע אווירי מאז נובמבר, גם הבריטים והאמריקנים מעבירים חבילות סיוע, מצרים מכניסה את המשאיות דרך מעבר רפיח - והכל בתיאום ואישור של ישראל. התקרית האלימה סביב משאית הסיוע ברצועת עזה בשבוע שעבר העלתה את השאלה אודות המצב ההומניטרי ברצועת עזה, ולאן באמת מגיע הסיוע מהעולם?
הכותרת
פלונטר הסיוע ההומניטרי | רון בן ישי
30:20
יחד עם רון בן ישי, פרשננו לענייני ביטחון, נכנסו לתוך הסוגיה. איזה סיוע נכנס לתוך הרצועה? כמה מזה באמת מגיע אל התושבים? איזה גורמים פושטים על המשאיות? ועד כמה ישראל מעורבת בניסיונות לשמור על הסיוע שנכנס?

שובו של הביטקוין

אחרי שנה קצת קשוחה, הביטקוין קפץ בארבעת החודשים האחרונים ב-400% ושבר השבוע את שיא השווי שלו. באותו היום הוא כבר ירד ב-5 אלף דולרים. התנודתיות הזאת מלווה לא מעט את עולם המטבעות הדיגיטליים, שמוכיחים שוב ושוב שהם כאן כדי להישאר.
הכותרת
שובו של הביטקוין
23:18
יחד עם פרופ' אילן אלון, דיקן בית הספר לכלכלה במכללה למנהל, בחנו את האופציות השונות. לאן הביטקוין נעלם בשנה האחרונה? מה גרם לקפיצה הגדולה דווקא עכשיו? והאם עוד אפשר להצטרף לטרנד בלי לשלם מחיר גבוה מדי?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.