סיר הלחץ בירדן עלול לגלוש לישראל

שמיעת קולות ירי עמומים, פיגועים בבקעת הירדן והברחות אמצעי לחימה ליהודה ושומרון. הגבול המזרחי של ישראל מתחמם, בזמן שבירדן אלפי מפגינים מוחים מול המבנה הריק של השגרירות הישראלית.
הכותרת
סיר הלחץ המבעבע בירדן עלול לגלוש לישראל
26:35
יחד עם כתבנו בשטחים אלישע בן קימון, וד"ר אסף דוד, חוקר ירדן ממכון ון ליר ומהפורום לחשיבה אזורית, הפנינו מבט אל השכנה ממזרח. האם ההפגנות בירדן יכולות להפוך לאיום אמיתי מול ישראל? איפה עומד בית המלוכה בנושא? ואיך בישראל מתמודדים עם התחממות הגבול?

בית החולים בעזה שהפך לסמל

צה"ל סיים היום שבועיים של פעילות בתוך בית החולים שיפא שבעזה. חודשים ספורים אחרי פשיטה על המקום שקטפה כותרות ברחבי העולם, וחשפה מפקדה נרחבת של חמאס. החודשים שחלפו מאז הפעם הראשונה לא הפכו את בית החולים לזירה קלה יותר ללחימה, ובפעילות הנוכחית חוסלו בכירים בארגון הטרור שחזרו לבית החולים.
הכותרת
בית החולים בעזה שהפך לסמל
24:49
יחד עם כתבנו הצבאי יואב זיתון נכנסו אל הלחימה בשיפא. איך נלחמים בתוך בית חולים פעיל? איך המחבלים חזרו אל המקום אחרי הפשיטה הקודמת? מה זה אומר על המשך הלחימה? והאם יהיו פשיטות חוזרות על בתי החולים ברצועה?

הצלילה של חברת המטוסים המפורסמת

בחצי השנה האחרונה נדמה שבואינג נמצאת במערבולת בלתי נגמרת. שורה של תאונות ותקריות שנקשרו במטוסי החברה, התפטרות של המנכ"ל, מוות פתאומי של חושף שחיתויות ויותר נוסעים מעדיפים לוותר על אחד הדגמים המרכזיים של החברה.
הכותרת
הצלילה של חברת המטוסים המפורסמת
27:53
יחד עם כתבתנו ציפי שמילוביץ ואל"מ במיל' נרי ירקוני, חוקר תאונות ולשעבר ראש מנהל התעופה האזרחית, עלינו לאוויר. איך הגיעה החברה המיתולוגית למצב הנוכחי? מה באמת קורה במטוסים? והאם מי שטס בקרוב צריך לדאוג?

מי ישלוט בהנדסת התודעה?

החוק האמריקני שדורש למעשה מחברת האם של טיקטוק למכור את האחזקות שלה באפליקציה לחברה אמריקנית הוא שלב נוסף במלחמה הקרה בין ארה"ב לסין. אבל מדובר בקרב אחר לגמרי - על היכולת להשפיע על מיליוני אזרחים אמריקנים, ועוד מאות מיליונים נוספים ברחבי העולם. ולא רק הפוליטיקאים האמריקנים בוחשים בקלחת, גם ענקיות הטק מעורבות לא מעט בקרב הזה.
הכותרת
מבחן הטיקטוק: מי ישלוט על הנדסת התודעה?
28:00
יחד עם ד"ר תהילה אלטשולר שוורץ, מומחית למשפט, טכנולוגיה ותקשורת ועמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ותום דיבון, חוקר פלטפורמות ורשתות חברתיות מהאוניברסיטה העברית, צללנו אל הקרב נגד טיקטוק. מה האינטרסים האמיתיים מאחורי החוק האמריקני בנוגע לבעלות טיקטוק? עד כמה הממשל הסיני משפיע על מה שרואים באפליקציה? ומי ינצח בקרב על השפעת התודעה?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.