הדילמה של מדינות ערב

אין מדינה בעולם הערבי שלא מתקיימות בה הפגנות תמיכה בחמאס ובפלסטינים, מנהיגי מצרים וירדן ביטלו פסגה עם הנשיא האמריקני אחרי הטענות שישראל תקפה בית חולים, וסעודיה הקפיאה את המגעים לנורמליזציה עם ישראל. אבל בתוך תוכן, רוב המדינות המתונות דווקא רוצות שישראל תנצח במלחמה, בעיקר כדי להביס את הציר האיראני.
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
יחד עם ליאור בן ארי, כתבתנו לענייני העולם הערבי, וד"ר יואל גוז'נסקי, מהמכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), ניסינו להבין איפה עומדות המדינות שעשו איתנו שלום או נורמליזציה. למה המדינות מפנות עורף לישראל אחרי הטבח בעוטף עזה? מה התמונה הסופית שהן רוצות לראות? ומה הסיכוי שאחרי המלחמה יהיו הסכמים עם מדינות נוספות?

היום שאחרי המלחמה על פי ליברמן

רצועת ביטחון של מספר קילומטרים מעבר לגבול העוטף, סגירת המעברים והשארת שאלת השלטון העתידי לחברות הליגה הערבית. שיחה עם שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על היום שאחרי המלחמה. איך תיראה רצועת עזה, איך מחזירים את ההרתעה מול הפלסטינים ואת תחושת הביטחון לישראלים, ולמה למרות שהצביע נגד תוכנית ההתנתקות עכשיו הוא קורא להשלים את המהלך - ולהתנתק לגמרי מרצועת עזה?
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57

איך למוטט את יסודות חמאס?

כבר לא מעט שנים שד"ר יונתן שזנר, סגן נשיא בכיר למחקר במכון להגנת הדמוקרטיה בוושינגטון, עוקב אחרי חמאס. חלק ניכר מאותן שנים הוא עקב אחרי הכסף - מסלול שמוביל בצורה מובהקת לקטאר - המדינה שמובילה מאחורי הקלעים, ובגלוי, את המאמצים לשחרור השבויים והחטופים הישראלים.
הכותרת
כסף קטארי, תמיכה איראנית: איך למוטט את יסודות חמאס?
21:25
איך ישראל צריכה להתנהג מול קטאר? מה חושבים גורמי ממשל בארה"ב על ההתנהלות הישראלית? איזה הפתעות עוד מחכות לצה"ל ברצועת עזה? ואיזו תמונת ניצחון ישראל צריכה לייצר בסוף המלחמה?

מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ

סימנים למתקפת הפתע הרצחנית של חמאס צצו גם בערב שלפני פרוץ המלחמה. ההערכה בשב"כ הייתה שמדובר באירוע בהיקף קטן יותר, ובהתאם נשלחו לעוטף עזה יחידות של הארגון. אחרי המכה הקשה שחטפו בתחילת המלחמה - בשב"כ כבר מסתכלים הלאה - והבטיחו להגיע אל כל אחד מאלפי העזתים שחצו את הגדר לעוטף.
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
יחד עם ליאור אקרמן, לשעבר בכיר בשב"כ וכיום ראש תחום החוסן הלאומי במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, ניסינו להיכנס לראש של שירות הביטחון הכללי. לשיחות שהיו בערב המלחמה, לפעולות שנעשו בזמן הקרבות, לצעדים שהוא נוקט לקראת המשך הלחימה, ולהבטחה למצות את הדין עם אלו שחצו את הקו

הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה

אחרי לא מעט איומים והצהרות, הממשלה אישרה תקנות שמאפשרות לסגור את המשרדים של אל ג'זירה בישראל. תקנות שעדיין לא נעשה בהן שימוש. כמעט בכל מלחמה או מבצע צבאי עולות טענות קשות נגד התחנה הקטארית, שמדי פעם גם מארחת פוליטיקאים ולובשי מדים ישראלים, אפילו את דובר צה"ל הנוכחי במהלך המלחמה שעדיין מתנהלת.
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
יחד עם ד"ר נחמן שי, לשעבר שר התפוצות ודובר צה"ל, וד"ר טל סמואל-עזרן, ראש התוכנית הבינלאומית לתקשורת באוניברסיטת רייכמן, ניסינו להבין את הסיפור של אל ג'זירה וישראל. איך הרשת הקטארית קיבלה דריסת רגל בישראל? מדוע יש לה השפעה רבה ברחבי העולם? ולמה הם לא ממש יצטערו אם יסגרו להם את המשרדים בישראל?
אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים. בכל מקרה את כל הפרקים תוכלו למצוא כאן: עמוד הבית של הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.