בשיתוף תנובה

נעים להכיר: משפחת ברסון

אב המשפחה יגאל (41), האמא מאשה (39), בן הבכור (בן 11 עוד מעט), אמה (בת 10 כמעט) וניב הקטן (בן ה-5). מאשה עובדת בסטארט אפ רפואי ויגאל עצמאי והם מתגוררים בלוד.
"לרוב אנחנו מטיילים יחד, רק אנחנו, החמישה. לפעמים סבא וסבתא מצטרפים ויש חברים שאנחנו אוהבים ומצטרפים אלינו מעת לעת לטיולים ספונטניים ומתוכננים, גם בארץ וגם בחו"ל", אומר יגאל. כשהם ממש ספונטניים ומחליטים לצאת לטבע, הם קופצים לפיקניק ביער בן שמן.
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
משפחת ברסון
(צילום: אלבום משפחתי)

המסלולים האהובים

"אנחנו אוהבים לטייל בצפון, באזור הירדן, בעיקר באזור החולה והסביבה. יש שם הרבה מקום, יש דשא ואין צפיפות רבה", מספר יגאל, "אנחנו לא אוהבים להיות במקומות המוניים ואוהבים את הפרטיות שלנו ולחוש בקירבה אל הטבע. בירדן יש קצת תחושה כזו, בעיקר בגלל שעל גדות הנחל המקום מוגבל אז אין מראש אפשרות להמונים להתמקם במקום נתון".
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
אוהבים לחוש בקירבה אל הטבע
(צילום: אלבום משפחתי)
איך אפשר לטייל בישראל ולא להיקלע לסיטואציות המוניות? "אנחנו מעדיפים לא לנסוע בחופשים וכן, אנחנו מקריבים את ימי החופש שלנו כדי לטייל באווירה פחות המונית", מסמן יגאל את העדפות המשפחה.
"אנחנו אנשים של קמפינג. אמנם בעונה החמה אנחנו מעדיפים צימר או קרוואן ממוזג אבל כשאפשרי מבחינת מזג אוויר, נעשה קמפינג. בקיץ האחרון למשל, היינו בקיץ בתצפית כוכבים בתמנע ושם בחרנו באתר קרוואנים כי היה חם ובכל זאת כשמאד חם אי אפשר לישון בנוחות באוהל. קמפינג אפשרי בעיקר בצפון, כשהכל ירוק, או בכינרת או בירדן. בכלל, אנחנו משתדלים תמיד להגיע למקורות מים", הוא מספר.
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
משפחת ברסון
(צילום: אלבום משפחתי)
משפחת ברסון יוצאים פחות לטיולים חד יומיים "כי זה מסורבל עד שמגיעים למקום, היום נגמר. טיולים חד יומיים זה לפיקניקים, בעיקר באזור בן שמן אבל גם למסלולים קצרים בנחלים. "אנחנו נוסעים ליום אחד, למשל לנחל עין גדי, שהמים והצמחייה שם ממש מרגישים כאילו אתה במקום אחר. לשם אנחנו חוזרים שוב ושוב לבקשת הילדים בעיקר", הוא אומר.

הצוות המארגן

בהתארגנות לטיולים יגאל ומאשה עושים הכל יחד – מתארגנים, מכינים אוכל. הם מחליטים בדרך כלל לאן ייסעו והיכן ינפשו אבל גם הילדים מעורבים. "הילדים בהחלט אומרים לאן היו רוצים לנסוע ומה הם מעדיפים. אנחנו רוצים שיהיה כיף ושכולם ייהנו אז כיף לנו לערב אותם. בכלל, הם ילדים שמחים ובדרך כלל הם שמחים גם בבחירות שלנו", אומר יגאל.
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
משפחת ברסון. אנשים של קמפינג
(צילום: אלבום משפחתי)
למשפחת ברסון יש כלל אחד לנסיעות – אין מסכים כלל, לאף אחד. "כשנוסעים נהנים מהדרך ואחד עם השניה", אומר יגאל ומספר שבנסיעות הם משחקים משחקי טריוויה – עם ובלי קלפים לעזר. מאשה היא האחראית על ניהול המשחקים, כשיגאל נוהג. בן בדרך כלל נרדם בנסיעה, בעיקר בדרך חזרה הביתה ואמה לא תעצום עין כל הדרך "עד שנגיע לחניה ואז היא תירדם", הוא אומר בצחוק.
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
"כשנוסעים נהנים מהדרך ואחד עם השניה"
(צילום: אלבום משפחתי)

לאן יהיה הטיול הבא?

עכשיו הם מתכננים את חופשת סוכות ונרקמת תכנית עם חברים לחופשת קרוואנים בסוכות, אולי בחוף בצת. "את רוב החופשים אנחנו מארגנים מראש אבל ברגע שהחלטנו, זה רק לזרוק הכל לבגאז' ולצאת לדרך. כמעט הכל אצלנו מוכן מראש", מספר יגאל.
גם לחו"ל הם נוסעים לא מעט. בקיץ האחרון הם שכרו בית עם חברים בפולין וזו היתה חופשת טבע של טבע וירוק. בשנה שעברה הם נסעו לאמסטרדם. "חברים שלנו עברו לגור שם ושמרנו להם על החתולה, עד שכל מסמכיה היו מוכנים ואז הבאנו אותה אליהם", הוא מספר
הוא אומר שנעים ונחמד להם יחד. "אנחנו קשוחים עם סדר ולוח זמנים אבל לא קשוחים מדי. אנחנו מאמינים בלעשות סדר והילדים שלנו לא מפונקים ולא יללנים, הם מקשיבים ואין מועקות בטיולים. באמת ממש כיף לנו ממש יחד".
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
את רוב החופשים מארגנים מראש
(צילום: אלבום משפחתי)

הטיפים של משפחת ברסון

"בדרך כלל אם אנחנו נוסעים יש לנו מינימום יום יומיים מראש להיערכות. זה הזמן בו אני מכין אוכל מראש ומקפיא. גם בשר אני מכין מראש ומקפיא, אפילו בולונז. זה שומר על טריות בצידנית עד שמגיעים לשטח. אנחנו לא נוסעים עם מנגל אלא לוקחים גזיה ומחבת ומכינים את האוכל בשטח עם בצל ותבלינים. זה מספיק לנו ומהיר להכנה. זה נותן הרבה שליטה על הזמן", מספר יגאל, "מתוק בטיולים זה פיתות ונוטלה. לפעמים גם אוכלים במסעדה".
"מבחינת אבזור, יש לנו תמיד ציוד מוכן – אוהל, מזרונים מגולגלים, שקי שינה, כריות ומצעים שלנו. זה חוסך לנו הרבה זמן בהתארגנויות. זורקים הכל לבגאז' ונוסעים", הוא אומר.
7 צפייה בגלריה
משפחת ברסון
משפחת ברסון
"מבחינת אבזור, יש לנו תמיד ציוד מוכן"
(צילום: אלבום משפחתי)
גם לחו"ל אין להם התארגנות מיוחדת. "אם נוסעים עם חברים, אין לנו בעיה להתמסר לקצב ולהחלטות שלהם. היינו בחו"ל בסקי והיה מדהים כמה מהר הילדים למדו לגלוש, היינו בטיול טבע בפולין, בבית ששכרנו. הילדים האכילו ציפורים בחצר כל בוקר", הוא מספר ואומר שבמקביל, הם גם מאד אוהבים לטייל בארץ. "יש כאן מקומות מדהימים ונופים מגוונים. למשל, היינו בפארק תמנע לאחרונה וגיליתי את המקום מחדש. ים המלח זו חוויה מדהימה, גם מדבר יהודה. יש פה הרבה מה לראות אבל צריך לשלוט בתזמון הטיול וזה באמת לא פשוט אבל חייבים ללמוד להתנתק. צריך רק להחליט ולצאת מהבית", הוא אומר.

הטיפ של יעל טוקר

מוזיקה תמיד משמחת. מוזיקה שכל המשפחה אוהבת משמחת כפליים. גייסו את כל בני המשפחה מראש למשימה הבאה: "הכינו מראש פלייליסט (רשימת השמעה) משפחתי - גם שירים שכולם אוהבים וגם שירים שאהובים על כל אחד בנפרד", אומרת לנו מדריכת ההורים יעל טוקר, יזמית ומובילת פרויקטים בעולם ההורות והמשפחה.
היכנסו למתחם "זמן משפחה - טיול משפחתי" לטיפים ורעיונות נוספים לטיול המשפחתי הבא שלכם
בשיתוף תנובה