בשיתוף תנובה
6 צפייה בגלריה
איך נראה הפיקניק המשפחתי המושלם שלכם?
איך נראה הפיקניק המשפחתי המושלם שלכם?
איך נראה הפיקניק המשפחתי המושלם שלכם?
(צילום: shutterstock)

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

פיקניק מושלם מתחיל במיקום המושלם. הים והבריכה הם המקומות האידיאליים לפיקניק צונן בימים חמים, אבל יש גם אלטרנטיבות רטובות (וחינמיות!) בשמורות הטבע ברחבי ישראל. חפשו את הירדנית בגליל התחתון, נחל אבוקה בעמק בית שאן ועין סלוקיה באזור קצרין. עוד רעיון לפיקניק נעים הוא לערוך אותו בשעות אחר הצהריים המאוחרות ועל הדרך ליהנות מהשקיעה. עשרות מצפורים מרהיבים ברחבי הארץ יספקו לכם תפאורה מושלמת לפיקניק, בהם גן לאומי תל דור, גן לאומי אפולוניה, שמורת טבע עין פרת וגן לאומי לילות בית שאן (שיכולים להיות מוצלחים גם לבילוי זוגי), מצפה מבוא חמה בעמק הירדן ומצפה הר גמל במצפה רמון.
6 צפייה בגלריה
גן לאומי אפולוניה הרצליה
גן לאומי אפולוניה הרצליה
גן לאומי אפולוניה הרצליה

הכל רשום

זה נשמע קצת כמו משהו שרק חולי סדר עושים אבל אם יש דבר שחשוב לעשות לפני שיוצאים לפיקניק זה להכין רשימה. להקדיש כמה דקות למחשבה (מוזמנים גם להציץ בהמלצות ברשת) על כל הדברים שאם תשכחו אותם תכו את עצמכם על המצח. כמה מרגיז יכול להיות לעמוד עם בקבוק יין ביד אבל בלי פותחן. אגב, לעבור על הרשימה בסיום יכול לעזור גם לא לשכוח דברים בשטח.

נשיאה טובה

לרוב כשאנחנו מתארגנים לפיקניק אנחנו ממלאים עוד ועוד שקיות רב-פעמיות ותיקים וברגע האמת כבר לא זוכרים מה שמנו איפה. לא הרבה יותר פשוט לסדר הכל באריזה שבה נוכל לראות מה שמנו בתוכה? ארגז למשל. אפשר להשתמש בארגזי קרטון לדברים הפחות כבדים ובארגזי פלסטיק לדברים הכבדים יותר או כאלה שלא כדאי שיתהפכו או יישפכו.
6 צפייה בגלריה
משפחה בפיקניק
משפחה בפיקניק
פיקניק מוצלח מתחיל באריזה נכונה
(צילום: shutterstock)

כך תישמרו מפני חרקים ומזיקים

כמה מבאס להגיע לפיקניק ולגלות שאתם חולקים אותו עם עדר של זבובים וחרקים, שחגים מעליכם וזוממים על האוכל. הנה כמה רעיונות לדוחי יתושים טבעיים: השתמשו בתחתיות של קאפקייקס כמגיני כוסות; פירות הדר ידועים כדוחי מזיקים – הניחו פלחי לימון ותפוז סביב שולחן הפיקניק; הכינו ספריי מנטה טבעי להרחקת יתושים: ערבבו מים מזוקקים עם שמן מנטה אתרי.

הסוף לכריכים נוטפים

אין פיקניק בלי כריכים, אבל זה לא אומר שחייבים להסתפק בכריכים עייפים שנסחבו אתכם מהבית. אפשר להרכיב את הכריך בזמן הפיקניק. תארזו בכמה כלי פלסטיק אטומים מבחר מילויים אהובים על בני המשפחה – גבינות, טחינה, ירקות חתוכים, חביתה ועוד, וכל אחד ירכיב את הכריך האהוב עליו במקום. זו אפילו חוויה נחמדה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אפו זאת בעצמכם

אפשר, כמובן, להביא לחם ולחמניות שקניתם מראש - ואפשר גם להכין את הפיתות שלכם במקום. זה לא רק טעים, זו גם הפעלה נהדרת, ולא רק לילדים. כל הקסם הזה מתאפשר בעזרת סאג', כלי קעור שמניחים על מדורה (לא על אש חזקה מדי). את הבצק ־ הכי פשוט בעולם ־ מכינים כבר בבית כך שיספיק לתפוח בדרך (יש שפע של מתכונים ברשת). הביאו אתכם משטחי עבודה, קרש חיתוך יכול לעשות את העבודה, קמח למניעת הידבקות ומערוכים. גלגלו את הבצק לכדורים קטנים והכינו עם הילדים פיתות. את תפעול הסאג' מומלץ, כמובן, להשאיר למבוגרים (כפפה לנגיעה בחום ומלקחיים מומלצים). אפשר למרוח על חלק מהפיתות לפני האפייה קצת שמן זית וזעתר. הפיתות מוכנות תוך דקות ואיזה תענוג זה לאכול אותן כשהן עוד שורפות קצת באצבעות ומרוחות בלאבנה, גבינה לבנה ואפילו ממרח שוקולד.

בלי אמא משעמם לי

התמקמתם בפיסת גן העדן הקטנה שלכם, פרסתם מחצלת, אכלתם את כל האוכל הנפלא, עכשיו מה? פיקניק הוא הזדמנות מצוינת לזמן איכות מגבש. אם הילדים, וזה יכול לעבוד באותה מידה על הקטנטנים אבל גם על בני הנוער, הם חובבי יצירה הם בטוח יאהבו את הקונספט של ציור בטבע – הצטיידו בצבעים ובגיליונות ציור קשיחים, בחרו ביחד נקודה מעניינת בנוף ובקשו מהילדים לצייר את מה שהם רואים, בדיוק כמו הציירים האימפרסיוניסטים במאה ה-19.
עוד אפשרות: לשתף את הילדים במשחקי הילדות שלכם - ההורים וגם סבא וסבתא, ואפילו ללמד אותם משחקים של פעם - מחבואים, חפש את המטמון, ארץ-עיר, 1, 2, 3 דג מלוח או החבילה הגיעה (זה כמובן דורש הכנה מראש).
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בפנטזיה שלנו, המשפחה כולה משאירה את הנייד בבית ונהנית מזמן נטול הסחות דעת, אבל המציאות לרוב פחות מפרגנת. לא תמיד שווה להיכנס למלחמות. אם הילדים לא מסוגלים לוותר על מסך, אפשר לגייס את המסכים לטובת יצירת סרטון משפחתי שיתעד את הפיקניק בצורה הומוריסטית וייצור שיתוף פעולה מהנה לכולם. בנוסף, הילדים הבוגרים יותר, ירגישו שיש להם חלק חשוב ביצירת החוויה.
אתם לא אנשים של פעילויות מאורגנות והפעלות? תארזו כמה משחקים שיאפשרו להעביר קצת זמן אחד על אחד - שש-בש, שחמט, דמקה, טאקי וכו'.

לפרוס דקה מהבית

אם זמן הוא מה שחסר לכם או שהמחשבה על נסיעה לאיזה יעד מרוחק גורמת לכם לוותר על כל הסיפור, חכו רגע. פיקניק לא חייב להיות הפקה שבה מעמיסים את כל הבית בתא המטען. חיפוש קצר בגוגל או כמה שאלות לשכנים או הורים מהמסגרות של הילדים יספקו לכם יעדים הנמצאים ממש לא רחוק מהבית. חורשה פסטורלית, נחל קטן, שדה פורח יכולים להיות תפאורה נהדרת לשעתיים־שלוש של בילוי של זמן משפחתי איכותי בחיק הטבע. גם האוכל שתקחו אתכם לא חייב להיות הפקה. מאפה שהכנתם לפני כן בבית, סלט מושקע או אפילו ירקות חתוכים, לחם טעים וגבינות - הכל עובד.
6 צפייה בגלריה
פיקניק משפחתי
פיקניק משפחתי
פיקניק משפחתי מושלם
(צילום: shutterstock)
היכנסו למתחם "זמן משפחה - טיול משפחתי" לטיפים ורעיונות נוספים לטיול המשפחתי הבא שלכם
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף תנובה