כולנו רגילים למופעי חנוכה גרנדיוזים אבל השנה, כצפוי, הכול יראה אחרת. יובל שם טוב (יובל המבולבל), חיים אוסדון (הדוד חיים) וטלי אורן מספרים בראיון לאולפן ynet על פתרונות יצירתיים למופעים בצל הקורונה.
"זאת תקופה מאוד קשה אבל לכל בעיה יש פתרון", אומר שם טוב. "בחנוכה הקרוב אני הולך לעשות הדלקת נרות בתוך בתים וגם מופע זום אינטראקטיבי. זה לא אותו הדבר, אבל הכי קרוב שאפשר. יש יתרונות שלא צריך לצאת לפקקים ובגשם להופעות, אני מגיע לסלון. במקביל, אני גם עושה הדלקת נרות בבתים, אירועים פרטיים, אני מגיע לבתים ועושה מסיבות חנוכה בבית עצמו. מה נשאר עוד לעשות?"
3 צפייה בגלריה
יובל המבולבל מגיע לבתים ועושה מופעי זום
יובל המבולבל מגיע לבתים ועושה מופעי זום
יובל המבולבל מגיע לבתים ועושה מופעי זום
קראו עוד:
אוסדון: "אני כבר הפנמתי, כבר בתחילת המשבר, שהשנה הזו לא תיראה אותו הדבר ואני עושה את כל השינויים וכל ההתאמות. למשל, המון מופעי זום, המון מופעים על משאיות. אני עושה עידוד בבידוד. כל מיני חברות שוכרות אותי כדי שאתקשר לילדי העובדים ואדבר איתם באופן אישי.
"אני חושב שגם השנה זו הזדמנות מעולה, חד-פעמית, כי אני מאמין שכבר בשנה הבאה זה לא יקרה אחרי החיסונים, לנו אמני הילדים, פעם אחת ליהנות מהתקופה. למשל, לעשות מופע בזום ולעלות למעלה, לבית, ופשוט לקלח את הילדים או פשוט להיות במסיבת חנוכה של הילדים. לא ידעתי מה זה מסיבת חנוכה אמיתית של הילדים. אז זה ממש מרגש ואני מאוד שמח על ההזדמנות הזאת.
"אין ברירה, חייבים להפוך את הלימון ללימונדה. הייתי שמח להופיע. בשנה שעברה היה לנו מופע ענקי, 'מותק של פסטיגל-גיבורי החלומות'. צפו בו 120 אלף איש, והשנה? לא יהיה אפילו אדם אחד בהופעה שלנו".
3 צפייה בגלריה
"הדוד חיים במופעי זום ומופעים על משאיות
"הדוד חיים במופעי זום ומופעים על משאיות
"הדוד חיים במופעי זום ומופעים על משאיות
גם השחקנית טלי אורן מודה שהתקופה לא קלה לה אבל היא גם מוצאת את היתרונות במצב: "להיות בחנוכה בבית, וואו, להדליק נרות כל ערב. אני באמת לא זוכרת מה זה. אבל תשמעו, בפסטיגל חשבו על הכול. ובאמת, הדבר הזה הפך להיות באמת אישי. כל מי שנכנס לאתר של הפסטיגל מקבל יחס אישי ברמת השם. אנחנו מצלמים לאורך כל הזמן הזה הופעות לילדים והולך להיות סרט מטורף בנר האחרון של חנוכה שהוא גם וירטואלי, גם אינטראקטיבי, יש בו הכול, גם חלק ממנו יהיה בלייב.
"זה הכי פאן שיכול להיות במסגרת התקופה ההזויה הזאת, אבל אין תחליף. אין תחליף לבמות ולתחושה של הקהל כשאתה עושה פסטיגל וזה 9,000 איש כל הופעה. תעשי חישוב שאת עושה ארבע ביום, את בעצם נפגשת עם 36 אלף איש כל יום. כולי תקווה שבשנה הבאה הכול יחזור, אבל באמת אני חושבת שנתנו פה לילדים הזדמנויות מדהימות".
3 צפייה בגלריה
 טלי אורן בסרט של הפסטיגל
 טלי אורן בסרט של הפסטיגל
טלי אורן בסרט של הפסטיגל
יכול להיות, טלי, שככה אפשר להגיע ליותר ילדים? ילדים שהרבה פעמים בגלל שיקולים כלכליים או לוגיסטיים לא לוקחים אותם להופעות האלה?
"לגמרי, אין ספק, בכל רע יש טוב. אפשר תמיד לגרד ולמצוא את הטוב הזה. אין את הדבר הזה של 'אמא אני רוצה את זה, אמא תקני לי עוד פופקורן', 'אמא אני רוצה עוד צמר גפן מתוק'.
יובל יש לך מסר לילדים אולי למי שמקבל החלטות?
"האמת היא שפנה אליי שר התרבות לפני כמה ימים ואנחנו מתכננים להיפגש בשבוע הבא, אני אתן לכם עדכונים. אני חושב שבשורה התחתונה, כמו שאמרה טלי, בכל רע יש גם טוב.
אז באמת לנסות בתקופה הזאת להפיק את המקסימום, לנסות לעשות את מה שאפשר כדי להמשיך לשיר ולשמוח. חג חנוכה זה חג מלא באור אז לשמור על האור הזה והחיוביות הזאת, ובעזרת השם ששנה הבאה נוכל להיפגש שוב פנים מול פנים ולחבק את כולם".