לקראת יום ההולדת של בנה, מאיה שנדרובסקי חשבה מה היא יכולה לעשות כדי לשמח אותו. "לפני שבועיים העליתי פוסט בקבוצה הורים בקריות כדי לקבל רעיון איך אפשר לחגוג יום הולדת בסגר", היא מספרת בראיון לאולפן ynet.
"שלחו לי כל מיני רעיונות למארזים, מתנות ובלונים, וחברה שלחה לי סרטון שאשתו של שלומי קוריאט חגגה לו יום הולדת עם העובדים בסופר השכונתי שלהם. אמרתי לעצמי, אם אשתו של שלומי קוריאט יכולה גם אני יכולה.
"התקשרתי לכל המשפחה, בעלי, חברים שלו, כל מי שגר באזור הקילומטר, ואמרתי להם 'בואו ב-5 באוקטובר ב-16:45 לסופר, אני רוצה לעשות ליאיר הפתעה'. כולם חשבו שאני צוחקת וממציאה שטות שלא תצא לפועל. עד אותו בוקר חשבו שאני ממציאה. אחר כך העליתי את הסרטון ל'מאמאמצחיק' בפייסבוק וזה נהיה מטורף".
יאיר אתה נכנס לסופר ואז רואה עוגת יום הולדת ואת המשפחה, מה התגובה?
יאיר: "הייתי בהלם. חשבתי שאנחנו באמת הולכים לקנות חלב, תפוחי אדמה ושמן, ובסוף אני רואה את החברים והמשפחה מפתיעים אותי. לא ציפיתי לכלום, רק לעל האש עם המשפחה הגרעינית וזהו. באותו יום גם קיבלתי מכה ברגל ואמא הכריחה אותי ללכת איתה לסופר, ופתאום אני רואה את כולם".
1 צפייה בגלריה
יאיר שנדרובסקי
יאיר שנדרובסקי
יאיר מופתע מכל המתרחש
(באדיבות משפחת שנדרובסקי)
אילו תגובות קיבלת?
מאיה: "זה היה מטורף. ניגשתי לסופר יום קודם, למנהלת הסניף, כי ידעתי שיבואו אנשים וזיקוקים, ושלא תהיה אי נעימות מול ההנהלה. המנהלת זרמה איתי לחלוטין, והלקוחות והקופאיות והקופאים כולם שיתפו עם זה פעולה. התגובות בפייסבוק היו מטורפות - 'עוד שניה הילד עוזב לפנימייה מהבושות' ו'מה יהיה שנה הבאה בבר מצווה'".
מניחה שקיבלת תגובות של עקיפת הנחיות, מותר ללכת לסופר לקנות מוצרים ואסור להתקהל לצרכים אחרים. איך את מגיבה לטענה הזו?
מאיה: "האמת שלא קיבלתי תגובות כאלו מאף אחד, ולא חשבתי על זה, זה היה נראה לי הגיוני שאם כל אחד הולך לסופר, לא אמורה להיות בעיה. לא חשבתי שזה עקיפת הנחיות, פשוט רציתי נורא להפתיע אותו כדי שלא יהיה מדוכדך כי אי אפשר לעשות כלום ולא להזמין חברים ומשפחה הביתה, אז אם לא הביתה, נלך להגדיל את הפדיון בסופר".
קראו עוד:
קניתם גם מצרכים או שפשוט עשיתם מסיבה?
מאיה: "כן היינו באמת צריכים לקנות שמן ותפוחי אדמה כי עשינו על האש אחרי זה, רק המשפחה הגרעינית".
יאיר, איפה אתה רוצה לחגוג שנה הבאה?
"ברמי לוי".
איזו משאלה ביקשת עם העוגה?
יאיר: "ששנה הבאה תיגמר הקורונה ונוכל לחגוג נורמלי".
ד"ר אנג'לה עירוני, ראש אגף סיעוד במכבי ואפידמיולוגית, אומרת: "אני מאוד מבינה למה הם רצו להיפגש, ולצד זה יש פה הרבה דברים שחושפים את המשפחה לסכנת הידבקות".