בשיתוף תלמה

הימים בהם יצאו הילדים לשחק בחוץ אחרי שעות הלימודים, ואחרי שהכינו את שיעורי הבית, נראים לנו כמו היסטוריה רחוקה. עד היום הורים רבים נזכרים בערגה, ומספרים לילדים שעסוקים מול המסכים, כיצד הם היו יוצאים עם כדור, קוראים לחברים לשחק ולא היו חוזרים הביתה עד שהיו קוראים להם בקולי קולות לחזור לארוחת הערב.
היום, כולם כבר יודעים, ילדים רבים מעדיפים לשבת מול המסך ולשחק או להתעמק במתרחש ברשתות החברתיות וזו שעת החיברות שלהם עם האחרים - מרחוק. אבל יש מי שלא מוותרים ומציעים פעילויות לא רק לילדים אלא לכל המשפחה. תכנית "משפחות של אלופים", המשותפת לתלמה והחברה למתנ"סים הארצית, פועלת בעשרות ישובים ברחבי הארץ, ומציעה פעילויות ספורט משותפות להורים וילדים.
המטרה היא לחזק את הקשר המשפחתי בעזרת הפעילות המשותפת מחוץ לבית. כך הילדים רואים את ההורים בסביבה שונה, המאפשרת שיתוף חוויות ולמידה אישית של הילדים מההורים ומהסביבה המשותפת. בנוסף, הפעילות עוזרת לילדים להתחזק, לא רק פיזית, אלא גם חברתית.
2 צפייה בגלריה
פעילות "משפחות של אלופים" במעלות תרשיחא
פעילות "משפחות של אלופים" במעלות תרשיחא
פעילות "משפחות של אלופים" במעלות תרשיחא
ליפז אשטה מתאמנת בקראטה כבר חמש שנים, היא זכתה מקום ראשון באליפות אירופה ולא מפספסת אף אימון. "הקראטה נתן לי יותר ביטחון עצמי וגם לימד אותי יותר להפסיד בכבוד. החלום שלי הוא באליפות העולם וכמה שיותר להצליח."
מרסל, אמה של ליפז, סיפרה שהיא הציעה לליפז להתחיל להתאמן בקראטה בשביל שתוכל להגן על עצמה וגם תדע להתמודד מול הפסדים, ובכלל "הפעילות המשותפת שלנו עם הילדים עוזרת לנו להיות יותר ביחד". אבינועם, אחיה של ליפז, שמתאמן גם הוא בקראטה כבר שנה סיפר שהוא מרגיש שהוא משתפר, "בתחרויות היה לי קצת קשה בהתחלה, אבל בסוף התחלתי להצליח".
על פעילות "משפחות אלופות" שמעו מרסל שאטה וחברתה נטלי סמיונוב דרך חברים, ומכיוון שהילדים שלהן באותו הגן הן נרשמו יחד לפעילות. אלין קורובוב, חברה נוספת, סיפרה שבעלה הכיר את המאמן אלכסיי והם ידעו שזה המקום הנכון בשביל הילדים שלהם. שלושתן ציינו שחשוב להן שהילדים שלהן ילמדו מה היא "עצמאות, משמעת".
אלכסיי המאמן חשף בפנינו על העבר שלו ואיך הקראטה הצילה אותו - "חוויתי עלייה קשה בארץ, הקראטה הוציא אותי מכל הסיבוכים ברחובות. כל הגביעים, כל המדליות שהם מביאים מהתחרויות, זה סיפוק עצמי, קודם כל."
2 צפייה בגלריה
פעילות הורים ילדים במעלות תרשיחא
פעילות הורים ילדים במעלות תרשיחא
פעילות הורים ילדים במעלות תרשיחא
"החיבור של המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים עם המגזר העסקי, שכיום מבין שיש לו אחריות לרווחת הקהילה בה הוא נמצא, מוליד שיתופי פעולה יוצאי דופן", אומר שי רייכנר סמנכ"ל דיגיטל ופיתוח כלכלי של החברה למתנ"סים הארצית. "כך, למשל, מיזם 'משפחות של אלופים' בשיתוף עם תלמה, לא רק תורם לבריאות הגופנית אלא גם לחוסן האישי, המשפחתי והקהילתי. הודות לפעילות, הקשרים המשפחתיים והקהילתיים התחזקו, וניתנו הן לילדים והן להורים כלים חשובים. הרשויות הן שותף נוסף במיזם, וניתן לראות את המחויבות של מתנ"ס מעלות תרשיחא, הרשות המקומית וראש הרשות ארקדי פומרנץ בקידום עתיד טוב יותר למשפחות ולתושבים".
כפיר מנהל מחלקת הספורט של החברה למתנ"סים הארצית התרגש מאוד מהמעמד החשוב והוסיף: "בשבילי זו סגירת מעגל מרגשת, כילד שגדל פה במעלות לבוא היום ולראות את הפעילות זה משהו מרגש עבורי."
בשיתוף תלמה
פורסם לראשונה: 08:10, 22.04.21