הראל (4) סובל מהתקפי אפילפסיה כבר מגיל מאוד צעיר בגלל דלקת קרום המוח שחלה בה ובנוסף חירש באוזן שמאל. עד כה הוא היה בגן עירייה וסופקה לו סייעת, אך מעתה הוריו עודכנו שהוא לא זכאי לסייעת צמודה.
"כרגע אנחנו מיועדים לגן חינוך מיוחד, יש לנו המלצות מנוירולוגית ומרופא התפתחותי, ומסתבר שבגן חינוך מיוחד ילד עם אפילפסיה פעילה, שנופל 8-7 פעמים ביום, פשוט אין לו זכות לקבל סייעת צמודה", מספר אביו, מוטי גולדברג, בראיון לאולפן ynet.
קראו עוד:
לדבריו, המשמעות היא שאם הילד יקבל מכה וייפול לא יהיה מי שיעזור לו. "אפילו היום לידי, כשהוא עמד צמוד אליי ושנייה אחת לא הסתכלתי עליו ולא ראיתי אותו, הוא נפל וקיבל מכה בבית", מספר גולדברג. "אי אפשר לצפות את זה, הוא לא יודע איך להגיד לפני, פשוט נופל. כרגע אנו נמצאים בין העירייה למשרד החינוך".
זו בעצם סכנת חיים?
"כן, הוא לא יכול להיכנס לגן. הוא מקבל בין 8-7 התקפים ביום, גם בלילה. אנחנו ישנים איתו, הולכים איתו לשירותים. לכל מקום. כל הזמן איתו, 24/7. פעם אשתי ישנה איתו בלילה ופעם אני. אפילו בשירותים אנחנו איתו. לא יכולים פשוט לאפשר לו. הוא לא יגיע לגן אם לא יאשרו לו סייעת. המשמעות היא שמונעים ממנו ללכת בגן".
1 צפייה בגלריה
הראל גולדברג
הראל גולדברג
משפחת גולדברג. צמודים אליו ביום ובלילה
(צילום: אלבום פרטי)
ובגן לחינוך מיוחד אין מספיק צוות שיוכל להיות איתו?
"לא. הוא צריך מישהי צמודה, ובגן חינוך מיוחד יש עשרה ילדים על שני אנשי צוות. זה גן חינוך מיוחד, אלה ילדים שצריכים עודף תשומת לב. אי אפשר לקחת את הסייעת ולהגיד תהיי איתו דקה פה, שתי דקות שם. כמוני יש עוד המון הורים שנאלצים לשלוח את ילדיהם לגן חינוך מיוחד עם סכנת מוות, אולי ייפול ואולי לא, וילדים מקבלים מכות מהנפילות".
תגובת עיריית רחובות: "ממלא מקום ראש העיר ומנהלת אגף החינוך והנוער נפגשו עם אביו של הראל ובסיום הפגישה פנה ממלא מקום ראש העיר למשרד החינוך כדי שהראל יוכל לקבל שעות סייעת בגן החינוך המיוחד.
"הבקשה אושרה על ידי המשרד אך טרם התקבלה תשובה סופית על כמות השעות שיוקצו. הנושא מטופל כעת במשרד החינוך".