בשיתוף תלמה

הדס דהן היא קיטור שמתקדם קדימה ולא עוצר לרגע. היא נולדה עם שיתוק מוחין (CP-Cerebral palsy) עם פגיעה שמתבטאת ברגליים, לאם חד הורית, וכשהגיעה לבריכה לטיפולים הבינה שזו אהבה ממבט ראשון. היום היא ספורטאית פאראלימפית מצטיינת, חברת נבחרת שחייה, זוכה במדליות רבות ולא מפסיקה לשבור שיאים.
"בגיל 3 הגעתי ל'מרכז ספורט ספיבק' ברמת גן, שהוא הבית השני שלי, בהתחלה בשביל הטיפולים בבריכה טיפולית, ואז זה התחיל להיות ממש רציני, נכנסתי לתוך נבחרת והגעתי גם לתחרויות", היא מספרת.
4 צפייה בגלריה
הדס דהן
הדס דהן
שוברת שיאים מגיל 3
(צילום: אורטל דהן פולק)
שגרת האימונים שלה מתבצעת חמש פעמים בשבוע כשכל אימון משלב חדר כושר ושחייה של כשעתיים. "יש לי מאמנת ואני חלק מנבחרת, היא מספרת. "בתחרות האחרונה בה השתתפתי היה שיפור מאוד גדול בתוצאה וקיבלתי שלושה מקומות ראשונים. שזה הראה לי שאני כן יכולה למרות כל הקשיים ולמרות כל הדברים, וההמאמץ הגדול שאני עושה הוא משתלם בסופו של דבר".
דהן היא אלופת הארץ לשנת 2018 ב-50 מטר חזה ו-100 מטר חתירה והחלום הוא לייצג אותנו באולימפיאדה. "ההצלחה בספורט לימדה ועיצבה אותי. היא נתנה לי את הביטחון, לא רק בשחייה עצמה, גם עם החברים ובכלל".
4 צפייה בגלריה
הדס דהן
הדס דהן
החלום - להגיע לאולימפיאדה ולייצג את ישראל
(צילום: הדר יואביאן)
מי שעמדה מאחוריה ולצדה במשך כל השנים הייתה אמה אושרה ז"ל, שנפטרה לפני שבעה חודשים ממחלת הסרטן. "אמא שלי הייתה אם יחידנית, ודאגה לי 18 שנה. אמא שלי הייתה הכול, היא הייתה גם אמא, גם אבא, גם אחים ואחיות, גם החברה הכי טובה, היא הייתה הכול, ממש, הכול. היא דחפה אותי לזה שאני אהיה בשחייה, לזה שאני אצליח, לזה שאני אלך לתחרויות, ואני חושבת שזה הרבה בזכותה".
4 צפייה בגלריה
הדס דהן
הדס דהן
הדס דהן ואמה אושרה. "לאבד את המשפחה הקרובה בבת אחת"
(צילום: הדר יואביאן)

דהן נולדה פגית, בשבוע ה-28 וסבלה מחוסר חמצן למוח שהביא לפגיעה ברגליים. "זה נתן לי הרבה מאוד כוח להגיד 'אוקיי, לאחרים זה בא ביותר בקלות, ולי זה לא בא בקלות, אבל אני עושה את זה', ואני מגיעה להישגים, ואני מגיעה לדברים, ואני יכולה, אני יכולה, ויש לי את הכוח להמשיך, ובאמת לעשות את זה הכי טוב שלי.
4 צפייה בגלריה
הדס דהן
הדס דהן
"תחשבו שהכל אפשרי"
(צילום: הדר יואביאן)
"הטיפ שלי לאנשים זה להאמין שהכול אפשרי. ברגע שמאמינים שהכול אפשרי, אז הכול, הכול בסופו של דבר יכול להתגשם ולהצליח."
היא חזקה והחיוך לא יורד מפניה, אבל כשהיא מספרת על אמה, העיניים דומעות. מי שהייתה לה משפחה שלמה, הלכה לעולמה והדס מספרת שהיא חשה כאילו בן לילה הפכה מילדה למישהי שאחראית על משק הבית וצריכה לוודא שהחשבונות משולמים ושיש מה לאכול. היא מספרת על התמודדות עם מצב מורכב, קשיים פיזיים ורגשיים, אבל היא לא מוותרת לרגע וממשיכה להתעקש להגשים חלומות.
לעזרה ותרומה להדס - מספר חשבון 539205 ע"ש הדס חיה דהן, בבנק פועלים (מספר בנק 12), סניף 610, הדר יוסף
בשיתוף תלמה
פורסם לראשונה: 09:05, 15.04.21