בשיתוף תלמה

ספורט הוא לא רק משחק, הוא גם לא מתבצע רק לשם פעילות פיזית, אלא גם למטרות הנאה ולמידה. למעשה, מהלכים שאנחנו מבצעים במשחקי ספורט יכולים להיות בקלות שווי ערך למהלכים שאנחנו מבצעים בחיים - וככל שנתאמן יותר, כך יהיו לנו יותר כלים לחיים.
איתי גולן (11) משחק כדורסל כבר שלוש שנים ומתאמן פעמיים בשבוע, ארי חי שרודר (11) משחק כבר ארבע שנים ומתאמן כמעט כל יום עם חברים, את השניים מאמן רוברט רות'בארט, ואם השם הזה נשמע לכם מוכר, אז כן, הוא שחקן כדורסל מקצועי ששיחק בלא מעט קבוצות בישראל ובעולם.
בנוסף להיותו שחקן מקצועי, הוא גם מנהל מקצועי במועדון כדורסל אליצור שפיר, שם פגשנו אותו ואת הילדים, במסגרת תכנית "משפחות של אלופים", המשותפת לתלמה והחברה למתנ"סים הארצית, שפועלת בעשרות ישובים ברחבי הארץ, ומציעה פעילויות ספורט משותפות להורים וילדים.
לתכנית מספר מטרות, ביניהן: לחזק את הקשר המשפחתי בעזרת גופנית משותפת מחוץ לבית - כך הילדים פוגשים את ההורים בסביבה שונה המאפשרת חוויות משותפות, כמו גם למידה אישית של הילדים מההורים ומהסביבה המשותפת. בנוסף, עוסקת התכנית בהקניית התנהגות בריאותית בכל השייך ליחס בין ההורה לילד סביב נושאי תזונת המשפחה, וכן חיזוק הילדים מבחינת כלים שונים לחיים.
"אחד הדברים שאנחנו מדברים עליהם פה הרבה, זה מה המטרה האישית וגם הקבוצתית", מסביר רות'בארט. "איך אני משיג את המטרה הזאת, מה אני מוכן להקריב וכמה השקעה אני מוכן לתת בשביל להגיע למטרה הזאת. בסוף זה אני מול מטרה".

בצד ההישגים, איתי וארי חי מספרים שלפעמים יש גם הפסדים. " שיחקנו בטורנירים ובליגות. הפסדנו במשחק והתחושה הייתה לא כזו טובה, והתבאסנו כל הקבוצה ולא היה כיף."
אבל רות'בארט מסביר שזה בסדר, "ברגע שלא הצלחתי, זה הדבר הבא. זו ההתמודדות עם כישלון. איך אני מתמודד עם הכישלון הזה ומה זה כישלון בשבילי. הרבה אנשים חושבים שכישלון זה סוף הדרך, אבל מה שאני מלמד אותם פה שכישלון זה הבקרה שלי לדעת איפה אני נמצא". והילדים מאשרים: "לפעמים ניצחנו ולפעמים הפסדנו, אבל אני לא נורא".
רות'בארט מסביר שמדובר בתהליך שהוא מאוד מאמין בו, "כשבן אדם שואף לאיזושהי מטרה, שבמקרה הזה הספציפי הוא ספורטיבי, הוא בעצם מכיר את עצמו. הוא חווה איזושהי חוויה שהוא חייב להוציא מעצמו את הכל. בסופו של דבר המטרה היא הכרה עצמית, העצמה עצמית, של הילדים".
"משפחות של אלופים הוא מיזם שאנו גאים להוביל יחד עם חברת תלמה משום שהוא מעניק להורים וילדים חוויה ספורטיבית וערכית שמצליחה להיות גם קהילתית וגם משפחתית", אומר טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים הארצית. "הקשר הכל כך חשוב בין ההורים וילדיהם מעמיק כשהם יחדיו בפעילות במגרש או באולם ומתמודדים ביחד במשימות ובפעילויות. וכמובן, שלאחר שנת קורונה מאתגרת, טוב לראות את כל אותן משפחות של אלופים במתנ"סים בכל רחבי הארץ משחקות יחדיו וחוזרות לשגרה ול'נורמליות'."
איתי וארי חי מאשרים מסכמים שהספורט ממש עזר להם בחיים, בין אם כשהיו עצבנים, ובחרו במשחק הכדורסל כדי להירגע, כמו גם להרגיש טוב עם עצמם, אחרי שהצליחו במשחקים או כששיחקו עם חברים. "ממש כיף להצליח אחרי שמנסים מלא זמן, אחרי עבודה של שנה, זה מרגיש יותר טוב. יש לי מטרה להצליח ולשחק טוב. כיף לעשות ספורט, וזה כיף להתאמן, ותאמינו בעצמכם".
בשיתוף תלמה