מאות בני נוער והורים התאספו במוצאי השבת מול ביתו של עמית כהן, תלמיד כיתה ח' מראשון לציון, שהוכה והושפל על ידי תלמידים מבית ספרו במסדרון חטיבת הביניים. "די לאלימות, מפסיקים לשתוק", הם קראו ועטפו אותו, "כולנו עמית". אמש, בהמשך לאירוע, התקיימה בעיר צעדה "למניעת חרמות ואלימות ברשתות החברתיות".
התומכים שהגיעו לביתו של כהן עשו זאת בעקבות סרטון שהופץ ברשת בסוף השבוע, שבו תלמידים נראו מכים ומשפילים אותו במסדרון החטיבה, לעיני ילדים נוספים שלפי התיעוד לא סייעו לו.
2 צפייה בגלריה
"כולנו עמית". מפגן התמיכה
"כולנו עמית". מפגן התמיכה
"כולנו עמית". מפגן התמיכה
קראו עוד:
מי שקראה לציבור להגיע למפגן התמיכה הייתה שירי קניגסברג-לוי, מורה לחינוך מיוחד ופעילה נגד אלימות. "אין יותר פחד", היא אמרה בהפגנה, "הבריונים המכים הם שצריכים לפחד. הם שיעברו בית ספר מהבושה עכשיו, לא עמית".
"הסיפור של עמית שבר לנו את הלב, עשינו את כל הדרך כדי לחבק אותו", אמרה זהבית פרנק, שהגיעה עם בתה מהקריות. גם תלמידים רבים מחטיבת הביניים שבה לומד עמית הגיעו לביתו. "לא ידעתי שזה מה שעובר ילד אצלנו בבית הספר. אני והחברים נדאג להיות לידו בהפסקות", אמרה תלמידה בכיתה ט'.
אמו של עמית, קרן, אמרה. "לא שמעתי מילה מעמית שלי על זה שהוא עובר התעללות. המכות והבעיטות לא גרועות כמו העובדה שהם ריסקו את הנפש שלו. ראיתי את הסרטונים שהמכים צילמו ושלחו ביניהם, ולא הפסקתי לבכות. לא נרדמתי כל סוף השבוע בידיעה שזה מה שעבר על הילד שלי בבית הספר, המקום הכי בטוח".
לדברי האם, עמית סיפר בסופו של דבר כי התלונן - אך נענה בהתעלמות. אחד משכניו של עמית זעם: "צוות המורים והניהול אשמים לא פחות. איך מרביצים לילד ומתעללים בו לעיני עשרות ילדים, והם לא ראו ולא שמעו? יש להם מצלמות, מספיק שהיו בודקים ורואים".

2 צפייה בגלריה
ילד נער דיכאון התעללות עצוב אילוס אילוסטרציה מקלדת
ילד נער דיכאון התעללות עצוב אילוס אילוסטרציה מקלדת
"לא יכול יותר עם מה שהילדים עושים לי". אילוסטרציה
(shutterstock)
דוד, סבו של עמית, אמר בדאגה: "כמה דמעות הזלתי כשראיתי מה הנכד שלי עבר בבית הספר. מה שאני רואה עכשיו נותן לי תקווה". וגם ראש העיר קינסטליך הגיע לתמוך בעמית. "ראיתי את הסרטון ובכיתי", אמר. "זה רגע שאין בו מילים. הגעתי לחבק את עמית, קודם כאבא, ואני מתכוון לטפל בנושא מול מנהלי התיכונים בעיר כדי שלא נפגוש עוד מקרה כל כך קשה של אלימות והתעללות בילדים שלנו".
מי שעוד הגיעו לתמוך בעמית היו כנרת פלאח ובנה אריאל, תלמיד כיתה ח' מקריית מלאכי, שלדבריה כבר שלושה שבועות מסתגר בביתו וחושש ללכת לבית הספר. "מרביצים לו, זורקים עליו כיסאות", סיפרה בכאב. "הוא חלם על בר מצווה, רק ארבעה ילדים מהכיתה הגיעו. כולם שם בבית הספר שותקים".
אריאל עצמו סיפר בקול שקט: "ילדים מרביצים לי, מתעללים בי. אני כבר לא יכול עם מה שעושים לי. זה קורה כל יום". הקהל, ששמע את הדברים, עטף את אריאל בחיבוקים ובנשיקות והציע לו מיד חגיגת בר מצווה שנייה, שמחה יותר. עמית, שיצא מביתו, השתתק כשראה את מאות האנשים, הם מצידם המשיכו לקרוא לעברו: "אנחנו אוהבים אותך - כולנו עמית".
פורסם לראשונה: 10:10, 07.11.21