אסיפת הורים
לאה שבת: מתחרטת שאין לי עוד ילדים
42:53

השנה צעדתי במצעד הגאווה. צעדתי כאב לבן טרנסג'נדר. צעדתי למען בני וחבריו וחברותיו. צעדתי בשביל כל מי שגאה, כל מי שרוצה לבחור להיות מי שהוא או היא רוצה ולחיות חופשי. צעדתי נגד השנאה, ההסתה והפחד. צעדתי כדי לתת לאהבה פנים ושמות. צעדתי כי היום יותר מתמיד צריך לומר בקול ברור וחד שאנחנו כאן ואנחנו לא מפחדים.
צעדתי במצעד לצד בני ובנות נוער, סטודנטיות וסטודנטים, הורים גאים ואזרחים מהיישוב בכל הגילים. צעדתי עם לסביות, עם הומואים, עם ביסים וביסיות, עם טרנסיות וטרנסים, ועם הטרוסקסואלים או סיסג'נדרים – כל קשת המינים והמגדרים. צעדתי בשורה אחת עם חילוניים, דתיים, יהודים ושאינם יהודים. אפילו אלוהים צעד עמנו, בלבבות של אלו המאמינים, וגם קצת בכאבים ובפחדים.
1 צפייה בגלריה
מצעד גאווה
מצעד גאווה
לתת לאהבה פנים ושמות. מצעד הגאווה
(צילום: shutterstock)
בשנים האחרונות צעדנו כמשפחה, כל אחד ואחת בנפרד וכולנו יחד, בדרך של דיוק הגוף והנפש. צעדנו יחד עם בננו הטרנסג'נדר דרך הכאבים והשמחות בתהליך שלו להתאמה מגדרית. צעדנו כשאנחנו יודעים שאין דרך אחרת, שמצאנו את דרך המלך, שזו הדרך שלו ושלנו. ובדרך הזו, שנפקחת לאורך, כמאמר המשורר, משהו נפתח ונהיה ברור ובהיר יותר, והיינו לפיקחים יותר ואפילו התפכחנו.
קראו עוד:
אבל בדרך הזו גיליתי גם לא מעט בורות ואפילו שנאה, מאנשים מהיישוב או מגורמי טיפול, ממכר שאמר לי פעם: מה זה השטויות הללו - ועד לרופאה שאמרה לנו שאין לה טיפול בשביל בני, כאילו מדובר במחלה. ולאחרונה הקולות הקוראים נגד הקהילה הגאה ככלל והקהילה הטרנסית בפרט, הפכו להיות חזקים יותר ומערכתיים יותר, והם נשמעים במערכת החינוך בכנסת ובמשרדי הממשלה.
כל אלה לא מערערים ולא במעט את מי שבני ואת הדרך שעשה, אבל מספקים קרקע פורייה להפחדה של ילדים וילדות אחרים ושל הוריהם, שיכולה לגרום להם שנים רבות של הסתגרות, הכחשה והסתרה, שנים של סבל וכאב, ומנגד להתססה של מפגעים פוטנציאלים. לכן יצאתי לרחוב, לצעוד ולעמוד בשורה הראשונה ולהגן על בני בגופי.
מצעד הגאווה צועד כדי לומר אנחנו כאן, ואנחנו כאן כדי להישאר. הוא צועד כדי להזכיר לנו שכולנו נבראנו בצלם ולהבטיח זכויות אדם בסיסיות ושוויון. הוא צועד כדי שלה"טבים יוכלו לצעוד בכל מקום בלי פחד, שיוכלו לאהוב בלי פחד, שיוכלו להתקבל לכל עבודה, למצוא דירה, להתחתן, להקים משפחה, כמו כולם. הוא צועד נגד להט"בופוביה. הוא צועד כדי לגעת בלבבות ולשנות תפיסות. הוא צועד כדי להעצים את הקהילה הגאה ואת החברה הישראלית.
השנה צעדתי במצעד הגאווה בשבילי. צעדתי בגאווה על הדרך שבני עשה ועל הדרך שאני עשיתי. צעדתי כדי להיות חלק ממשהו גדול יותר. צעדתי כדי להיות שלם. צעדתי כי לא יכולתי שלא.
*
בני
אֲנִי אֶעֱמֹד בַּשּׁוּרָה הָרִאשׁוֹנָה
לְפָנֶיךָ
וְלֹא אֶתֵּן לְאִישׁ לָגַעַת בְּשַׂעֲרָה
מִשַּׂעֲרוֹת רֹאשְׁךָ.
אֶעֱמֹד כְּחוֹמָה בְּצוּרָה
בְּגַאֲוָה
חַי־ה' לֹא־אִירָא
רַע
כִּי אַתָּה עִמָּדִי.
הכותב הוא משורר, פרופסור להנדסה כימית ופעיל בנושאי איכות הסביבה והקיימות בישראל. מחבר הספרים "אֲנִי אַבָּא שלך" (הוצאת פרדס, 2019) "בגוף ולא רק בו" (פרדס, 2021) ו" - כמו שהיורֶה" (פרדס, 2022)