הורים ישראלים מאוד אוהבים לשלוח את הילדים שלהם לחוגים וגם די ברור למה. לא רק שהחוג מהווה מסגרת לפעילות איכותית נטולת מסכים לשעות אחר הצהריים, אלא שהפעילות הזו גם יכולה להעשיר את הבייבי שלהם ולעזור לו לפתח את היכולות שלו. בעוד שמרבית ההורים שולחים את הילד לחוג במתנ"ס השכונתי, יש הורים שיכולים לאפשר לעצמם לבזבז מאות ואף אלפי שקלים בחודש על חוגים יוקרתיים. חלקם אף מקווים בליבם שהילד או הילדה שלהם ייקחו את החוג ברצינות, יגלו כישורים מדהימים בתחום, ויהפכו למקצועיים. אולי הילד הוא מסי הבא או הילדה היא מיני ביונסה, גרסת ישראל? לכו תדעו.
תפתחו ארנקים, חברים. אלו הם החוגים היקרים ביותר בישראל:

טניס

אם חלמתם שהילד או הילדה שלכם יהפכו להיות טניסאים אולימפיים, ואתם תזכו למקום כבוד באחד היציעים בווימבלדון - כדאי שתכינו סכום כסף לא מבוטל. בחוגי טניס לילדים לומדים את יסודות הטניס באופן הדרגתי תוך כדי פעילות ספורטיבית. הם לומדים להשתמש בצורה נכונה במחבט, מפתחים מיומנויות מוטוריות, שיווי משקל, שיתוף פעולה בקבוצה ועוד.
  • גיל: 3 ומעלה
  • עלות: כ-500 שקלים לפעמיים בשבוע (אם מתאמנים יותר אז המחיר יורד). עלות שיעור פרטי 270 -300 שקלים לשעה.
10 צפייה בגלריה
טניס
טניס
לומדים את יסודות הענף באופן הדרגתי. חוג טניס
(צילום: shutterstock)

טריאתלון

אין ספק שמדובר בחוג מאתגר, הן כלכלית עבור ההורה והן מקצועית עבור הילד. טריאתלון הוא חוג הכולל בתוכו התמקצעות בשלושה תחומים שונים: אופניים, שחייה וריצה. כל תחום בנפרד דורש השקעה כלכלית לא מבוטלת, כזו המצריכה לא רק אימונים אינטנסיביים אלא גם ציוד ייחודי, שכולל אופניים וביגוד מתאים. וכל זה לא כולל טיסות לתחרויות שונות בחו"ל או מחנות אימונים.
  • גיל: 7 ומעלה
  • עלות: החל מ-375 שקלים לשני אימונים בשבוע. ככל שמתאמנים יותר כך המחיר עולה. כאשר מוסיפים לכך את הציוד והשתתפות בתחרויות מגיעים לעשרות אלפי שקלים בשנה.
10 צפייה בגלריה
שחייה
שחייה
זה רק אחד מתוך השלושה. אימון שחייה לילדים
(צילום: shutterstock)

כדורסל/ כדורגל

לכאורה אלו הם חוגים שרווחים בכל עיר בישראל אולם חוג כדורגל או כדורסל מקצועי זה כבר סיפור אחר. האימונים הם יומיומיים ואינטנסיביים וכוללים לא פעם לא רק השתתפות בליגה העירונית, אלא גם מאמן פרטי שיעזור לילד לעבוד על היכולות שלו, מאמן מנטלי שיעזור לו להתמודד עם האתגרים הנפשיים, פיזיותרפיסט ועוד. ועוד לא אמרנו מילה על ציוד מקצועי שנשחק במהירות (בגדים, נעליים למגרש או נעליים לאולם, כדורים, וכו') ועל מחנות אימונים בארץ ובעולם.
  • גיל: 3 ומעלה
  • עלות: שיעור פרטי נע בין 300-200 שקלים לשעה
10 צפייה בגלריה
כדורגל
כדורגל
אימונים יומיומיים ואינטנסיביים. חוג כדורגל מקצועי
(צילום: shutterstock)

רכיבה על אופנוע ואופנועי שטח

אם הילד או הילדה שלכם מלאי אנרגיה ומתרגשים בכל פעם שהם רואים אופנוע או מכונית מירוץ, כנראה החוג הכי מתאים עבורם הוא רכיבה על אופנוע. בחוג הזה הם ילמדו טכניקת רכיבה על אופנוע, ויתמחו בכל, הן כיחיד והן בקבוצה. מפעילי החוגים הקיימים טוענים כי ההשתתפות היא לא רק חוויה אלא גם מסייעת בהתמודדות עם קשב וריכוז, משפרת את המוטוריקה של הילד ותורמת לביטחונו העצמי. חשוב לציין כי בישראל מותר לרכוב מגיל 8, ואם אתם רוצים שהילד יהיה נהג מקצועי אז כדאי לעשות לו ביטוח, ולהוציא עבורו רישיון נהיגה ספורטיבי. המחיר של התענוג הזה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, והוא כולל, מעבר להשתתפות בחוג, גם רכישת אופנוע, ציוד מגן (חליפה, קסדה, מגן צוואר, מגן לפלג גוף עליון, מגיני ברכיים ומגפי רכיבה). ובל נשכח גם דלק ותיקונים שונים לאופנוע.
  • גיל: 6 ומעלה (מתאים לילדים שגובהם מעל 120 ס"מ, ושיש להם ניסיון ברכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר)
  • עלות: 200 -450 שקלים לשיעור בודד שאורכו בין חצי שעה לשעתיים, תלוי בסוג האימון.
10 צפייה בגלריה
אופנוע
אופנוע
משפר את המוטוריקה. חוג אופנוע לילדים
(צילום: shutterstock)

רכיבה על סוסים

יותר ויותר מומחים ממליצים על חוג רכיבה על סוסים כטיפול שעוזר להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז, כך שלהורים לא נותרת ברירה אלא לרוץ לחווה הקרובה ולברר מחירים. קופות החולים, אגב, משתתפות פעמים רבות בתשלום, אולם במקומות רבים התורים כה ארוכים עד שההורים מעדיפים להגיע לחווה באופן פרטי. אם כל העסק הופך מחוג חביב לעיסוק רציני והילד מיועד לתחרויות שונות, השלב הבא יהיה לקנות סוס. ואז תצטרכו לחשוב היכן בדיוק הוא יהיה ומי יאמן אותו וגם להיפרד מעשרות אלפי שקלים.
  • גיל: רכיבה טיפולית החל מגיל 3 ומעלה. ברוב המקרים מדובר על ילדים בגילי 7 ומעלה.
  • עלות: מחיר שיעור פרטי ברכיבה על סוסים הוא 200-120 שקלים. מחיר שיעור המתקיים בקבוצה הוא 200-100 שקלים. מחיר כרטיסייה של 11 שיעורים לרכיבה רגילה או טיפולית הוא 2000-1,300, שקלים.
10 צפייה בגלריה
רכיבה על סוסים
רכיבה על סוסים
מסייע להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז. חוג רכיבה על סוסים
(צילום: shutterstock)

צורפות

אם הילד או הילדה שלכם יצירתיים והחלום שלהם הוא להכין תכשיטים, חוג צורפות הוא רעיון לא רע. בחוג הזה הילדים לומדים כיצד לתכנן תכשיט מראשיתו עד לשלב הביצוע, איך לעבוד עם חומרים שונים, לעצב ולפסל. המחיר למשתתף אמנם כולל חומרים וכלי עבודה, אבל אם הילד באמת מתלהב - הרי שמהר מאוד תמצאו את עצמכם קונים לו ציוד משלו על מנת שיכין תכשיטים נוספים בבית.
  • גיל: 12 ומעלה
  • עלות: מחיר סדנה חד פעמית מתחיל ב-300 שקלים. מחיר חוג בן 12 מפגשים הוא כ-3,500 שקלים.
10 צפייה בגלריה
צורפות
צורפות
צורפות
(צילום: shutterstock)

גלישת גלים ורוח

כמו חוג רכיבה על סוסים, גם חוג גלישה לילדים נחשב ככזה שיש בו אלמנט טיפולי. זהו חוג המאזן את הילד הן מבחינה גופנית והן מבחינה רגשית, מלמד אותו שיווי משקל ומוטוריקה, עבודה בקבוצה ועוד. הבעיה היחידה היא שהחוג הזה אינו זול במיוחד, ומעבר לכך, פעמים רבות גם תצטרכו לדאוג לילד להסעה למקום או להסיע אותו בעצמכם (החוגים מתקיימים בערים תל אביב, הרצליה, ראשל"צ, חיפה, פולג, בית ינאי, בת ים ואילת). כל זה לא כולל ביגוד ואביזרים, דמי רישום לאיגוד השיט, וכמובן, נסיעה לתחרויות.
  • גיל: 6 ומעלה
  • עלות: מחיר שיעור פרטי שאורכו שעה הוא כ-200 שקלים. מחיר חוג בן ארבעה מפגשים הוא כ-560 שקלים, מחיר כרטיסיית שמונה מפגשים הוא כ-1,000 שקלים.
10 צפייה בגלריה
גלישה
גלישה
מאזן את הילד, הן מבחינה גופנית והן מבחינה רגשית. חוג גלישה
(צילום: shutterstock)

נגינה

במשפחות רבות חוג נגינה נחשב עבור ההורים כ"מאסט", חוג שהילד חייב להיות בו על מנת להקנות לו תרבות ושפה מוזיקלית, יכולת התמדה וכישורים נוספים. לעיתים הרצון לנגן מגיע דווקא מהילד שתופס את עצמו כמתופף אגדי או כפסנתרן מוכשר. כך או כך, ההורה ייאלץ לממן לא רק את החוג עצמו, שלעיתים כולל הן שיעורים פרטיים והן שיעורים קבוצתיים, אלא פעמים רבות גם קנייה או השכרה של הכלי (צ'לו, פסנתר, תופים או כל כלי אחר).
  • גיל: 5 ומעלה
  • עלות: 150-70 שקלים לשיעור פרטי
10 צפייה בגלריה
חוג נגינה בפסנתר
חוג נגינה בפסנתר
בשביל חלק מההורים זה "מאסט". חוג נגינה בפסנתר
(צילום: shutterstock)

פיתוח קול

אם הילד או הילדה שלכם חולמים להיות זמרים מפורסמים, שחקנים או פשוט להעלות סרטוני שירה ביוטיוב או בטיקטוק, יכול להיות שתמצאו עצמכם מתחילים לחפש עבורם שיעורי פיתוח קול. כל מורה יציע לכם שיטה ייחודית משלו, הן לשמירה על מיתרי הקול והן לשיפור טכניקת השירה. ויש גם אימונים בקבוצה.
  • גיל: החל מגיל צעיר, אף על פי שיש הטוענים שעדיף לחכות עד גיל 14, אחרי שהקול מתחלף.
  • עלות: מחיר ממוצע של שיעור פיתוח קול הוא כ-300-250 שקלים לשעה.
10 צפייה בגלריה
פיתוח קול
פיתוח קול
שיפור טכניקת השירה. חוג לפיתוח קול
(צילום: shutterstock)

נינג'ה

אם הילד או הילדה מפנטזים על הופעה בטלוויזיה אל מול אלפי צופים תוך כדי שהם מתמודדים עם אתגרים של קפיצות, גלגולים, כוח ומתח - סביר להניח שתמצאו עצמכם מבררים היכן מתקיים חוג נינג'ה קרוב לביתכם. אימון נינג'ה כולל מסלולי מכשולים הלקוחים מעולמות הטיפוס, האקרובטיקה והפארקור ומשלב כוח, טכניקה וקורדינציה.
  • גיל: 5 ומעלה
  • עלות: המחיר לחוג שמתקיים פעם בשבוע הוא 340-320 שקלים בחודש. לפעמיים בשבוע: 590-500 שקלים לחודש. עלות אימון אישי היא 240-210 לשעה.
10 צפייה בגלריה
יובל שמלא מתוך "נינג'ה ישראל"
יובל שמלא מתוך "נינג'ה ישראל"
תתחילו בקטן ואולי תסיימו ככה. יובל שמלא ב"נינג'ה ישראל"
(צילום: עודד קרני)