אסיפת הורים
חוסן נפשי בילדים: מה זה ואיך מפתחים אותו? | #22
44:27

פולינה לאה פינסקי בת השמונה איבדה את ראייתה בעקבות מחלת הסרטן. בריאיון לאולפן ynet היא מספרת על הקייטנה שבה היא משתתפת זו השנה החמישית, עם אחיה, ושכעת עומדת בפני סכנת סגירה בשל היעדר תקציב. צפו בריאיון.
בשל היעדר תמיכה, וגיוס כספים מאתגר בעקבות המצב הכלכלי הכללי, העמותה מתקשה לשמור על פעילותה. "מהמדינה אין תמיכה מובטחת בשום שלב. אתה מגיש בקשה, ואתה לא יודע מתי תקבל, אם תקבל וכמה", אומרת מנכ"לית העמותה מירית פרנקל, "גם כשיש תמיכה מהמדינה, לצערי היא שולית. היא לא לוקחת אחריות על אף שמדובר בילדים שזכאים לסבסוד"
2 צפייה בגלריה
סאנרייז
סאנרייז
"אין מענה מהרשויות, או מהמדינה". הקייטנה
(עמותת סאנרייז)
2 צפייה בגלריה
סאנרייז
סאנרייז
(עמותת סאנרייז)
"מצב השוק משפיע על כולם, זה לא משהו חדש, רק העניין כאן שהקייטנות הללו הן לא מותרות", פרנקל אומרת, "כל ילד במדינת ישראל זכאי לקבל קייטנה בחופש הגדול. רוב הילדים שמשתתפים בה, חולים, מחלימים או עם צרכים מיוחדים, מקבלים מענה מאיתנו. אנחנו היחידים שנותנים במתכונת של קייטנה יומית ארוחות, הסעות, צוות והתאמות רפואיות.
"יש לנו מרפאה עם שתי אחיות לקייטנה, שעולה מיליוני שקלים - שלושה שבועות של קייטנת קיץ בהשתתפות 350 או 400 ילדים עולים שני מיליון שקלים. הרשויות המקומיות אמורות לתת מענה אבל אנחנו נותנים אותו. המדינה צריכה לתת סבסוד, ולא נותנת, ואנחנו לא לוקחים שקל מהמשפחות".


מה אתם מבקשים בעצם? "אנחנו מבקשים מהציבור, מכל מי שיכול, לעזור לנו לקיים את הקייטנות המונגשות למאות ילדים שמתמודדים עם מחלת הסרטן. כמו 'כנפיים של קרמבו', גם פה מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים, שמקבלים מהקייטנה חוסן רגשי להתגבר על המחלה".