בשיתוף תנובה
מכירים את המשפט - אם הזוגיות שלכם שרדה שיפוצים אז היא תשרוד את הכול? ככה זה בערך עם טיול משפחתי. בין אם מדובר בחודש בקרוואן בחו"ל או בקמפינג בצפון, טיול הוא אירוע שמפגיש אותנו באופן ישיר עם הצרכים המשתנים שלנו כבני זוג, וגם את הגישות השונות שלנו לגבי ההורות.
טיול משפחתי הוא זמן של צפיפות פיזית ורגשית, ולעיתים זה יכול להציף קשיים ואתגרים שהיו גם בבית, אבל שם לפעמים יכולנו "לברוח" או להימנע מהם. לדוגמה, אם בזמן שגרה אמא היא שמנהלת את רוב היום מול הילדים עם גבולות אותן היא קובעת, הרי שבטיול יחסי הכוחות משתנים, ופתאום גם אבא מקבל החלטות ויכול להרשות דברים שלא בהכרח תואמים את גבולות האם בשגרה (או הפוך).
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כדי שנוכל לשמור על התא הזוגי בתוך התא המשפחתי, אני מציעה להצטייד בשני כלים עיקריים לקראת הטיול המשפחתי הבא. הראשון - לצאת מנקודת הנחה ששנינו רוצים בטובת הילדים. כלומר, המטרה שלנו היא זהה אבל הדרך היא שונה, כי אנחנו אנשים שונים שגדלנו בבתים שונים. ברגע שנאמין באינטרסים הטובים האחד של השני נבין יותר ונכעס פחות.
הכלי השני הוא תקשורת. זה סוד הקסם של כל מערכת יחסים ובפרט זוגית. עדיף שלא נשמור בבטן, אך גם שלא "נפרוק" מול הילדים. בזמן רגוע (ולא ליד הילדים) חשוב שנגיד אחד לשני מה מפריע לנו וננסה למצוא פתרונות. ואם כבר מנהלים שיחה, נסו לדבר בשפת ה"אני" - "לי זה מאוד חשוב שהילדים לא יאכלו המון ממתקים, גם לא בטיול" במקום "אתה תמיד דוחף לילדים ממתקים". צירוף המילים "את/ה" ו"תמיד" הוא פוגע, מרחיק ומזמין התגוננות במקום הקשבה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אינספור מחקרים מראים שהמודל הזוגי שלנו משפיע באופן ישיר ועקיף על התפתחות הילדים. המודל הזה מקבל זום-אין בטיול משפחתי שבו אנחנו מבלים הרבה זמן ביחד. הילדים רואים איך אנחנו מסתכלים אחד על השני, מדברים אחד לשני, וגם מרגישים את מה שלא נאמר. מכאן שאם נרצה להנחיל לילדים תקשורת של פתיחות וכבוד הדדי, אנחנו מחויבים לכך קודם כל. ולא פחות חשוב, גם עמוק בתוך הלוגיסטיקה המשפחתית של טיול – בואו לא נשכח גם לדגמן חיבה ואהבה אחד לשני מדי פעם. אם נצליח במהלך הטיול להקשיב, לפתור דברים ובעיקר לרצות להבין, לא רק הרווחנו חוויה נעימה ואיכותית עם הילדים, גם שיפרנו את הזוגיות שלנו על הדרך.
8 צפייה בגלריה
 כן, זה לבבות על הדרך
 כן, זה לבבות על הדרך
כן, זה לבבות על הדרך
(צילום: באדיבות אתר מסלולים להאתהב בארץ מחדש)

אז לאן נוסעים לטיול רומנטי?

יצאנו לחפש מסלולים רומנטיים לאוהבים חדשים וותיקים גם יחד וגם לכל מי שנשמה רומנטית מבעבעת בתוכו. ערן גל אור, שמטייל ותר אחר מסלולים יחד עם אביו דוד - ויחד הם גם כותבים ספרי טיולים (מסלולים להתאהב בארץ מחדש), מנהלים אפליקציה בשם מסלולים ואתר אינטרנט עשיר במידע - ממליץ על שלושה מסלולים:

שביל אמיר מיטל – גליל המערבי ליד מערת קשת

השביל מאד רומנטי בשעות בין ערביים לעת שקיעה הוא משקיף על כל הגליל ועל הים התיכון. ליושבים בו יחד, מראש המצוק, וצופים בנוף, כשהשמש יורדת אל הים זו חוויה ממש מרחיבת לב. "הרוב מגיעים למערת קשת ולא ממשיכים בשביל, שהוא ממש סמוך אך פחות מוכר. זה שביל מקסים אבל השיא הוא בעת שקיעה מעל המצוק זה נוף מרהיב", אומר ערן.
המסלול עצמו קל ונגיש כמעט לכל אחד.
8 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אתר מסלולים להאתהב בארץ מחדש)

הסרטבה – בקעת הירדן

זה מסלול רומנטי ויפה במיוחד של פסגה גבוהה ומחודדת, מעל בקעת הירדן. זה מיוחד ורומנטי במיוחד, משום שקרוב לפסגה, מונחות אבנים עתיקות ממבצר קדום שעמד שם לפני כ-2000 שנה, שמסותתות באופן מפתיע כלבבות. "אלה בעצם לבנים של פינות המבצר. כשנחרב המבצר נותרו האבנים וזה מקום מקסים. אני מכיר מישהו שהציע שם נישואים לבת זוגו", מספר ערן.
המסלול הזה מאתגר למדיי ומי שממש רוצה לעשות מהטיול הזה הרפתקה, שיעלה לשם בזריחה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אתר מסלולים להאתהב בארץ מחדש)

דיונות באר מילכה

"אלה בטח הדיונות הכי יפות בארץ", אומר ערן. בעינינו, דיונות הן תמיד משהו רומנטי והקסם של עליה לראש דיונה ולצפות על הנוף המרהיב של הדיונות זה מחזה מרהיב ומאד רומנטי.
באזור יש הרבה אופציות בילוי וקולינריה, בלי קשר לדיונות ושווה לברר עליהם לפני. הכל מסביב אידאלי לטיול רומנטי זוגי.
8 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אתר מסלולים להאתהב בארץ מחדש)
עוד שני מקומות שערן ממליץ עליהם בחום ואהבה, שאפשר להגיע אליהם ברכב: מצפה יאיר, הצמוד לקיבוץ רמת רחל ומשקיף מערבה על כל ירושלים וגם בו יש קסם רב לעת שקיעה. יש שם מצפור ועץ אלון, כרם ענבים וספסלי ישיבה ויכול לספק הרבה קסם רומנטי למגיעים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אתר מסלולים להאתהב בארץ מחדש)
מקום הנוסף הוא מעיין האהבה והוא נמצא בערבה, צמוד לנאות הכיכר. זה מעיין החבוי בין עצי דקל, המים בו צלולים עם דגיגים קטנים ואם מגיעים אליו בימים ושעות פחות עמוסות אפשר ליהנות בו משלווה רומנטית ואפילו לשחות במים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות אתר מסלולים להאתהב בארץ מחדש)
נסיעה טובה!
היכנסו למתחם "זמן משפחה - טיול משפחתי" לטיפים ורעיונות נוספים לטיול המשפחתי הבא שלכם
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף תנובה