בימים האחרונים התקבלו פניות כועסות מהורים בנוגע לתחפושת אסטרונאוטית שנמכרת ברשת "מקס סטוק" המיועדת לילדות - וכוללת חולצת בטן וחצאית קצרה. דפנה פייזר, מרצה בנושאי הורות וחינוך מודעות מגדרית, התייחסה לטענה, ולתחפושת, בשיחה עם אולפן ynet.
"לא מדובר אפילו בבנות נוער, אלא בילדות", היא אומרת, "זה גם מחפצן וזה גם משפיע על התפיסה של הבנות, של מי הן ומה הן יכולות להיות, כי אם הבן הוא אסטרונאוט - אז מה הן אמורות לעשות? אני חושבת שהתחפושת הזו של האסטרונאוטית היא קיצונית, אבל יש כאן החפצה וזלזול במקצוע שאליו הן מתחפשות, ואמירה שלפיה הן לא יכולות באמת להיות שוטרות, נאמר, כי את הדברים הרציניים גברים עושים. רואים את זה גם בחיים הבוגרים".
יהיה מי שיאמר שזה "רק פורים". עד כמה זה באמת משפיע על הבנות? "צריך לזכור שמגדר הוא אף פעם לא רק תחפושת מסוימת, הוא אף פעם לא רק אייטם אחד. מגדר הוא המון מסרים שמציפים אותנו מכל הכיוונים, בטלוויזיה ובפרסומות ועוד. זו הגננת שתגיד לילדה כמה יפה היא, זו הסבתא, אלה כל מיני מסרים שנאמרים ומצטברים למצב שבו הבנות והבנים מבינים תפיסה מסוימת. מה הפלא שאנחנו שומעים אמירות מאנשים שטוענים שנשים לא מתאימות לתפקידים מסוימים? אני חושבת שזו האחריות של ההורים להציב את הגבולות, להביע את המחאה, וגם להגיד לילדות שמה שחשוב זה לא רק להיות הכי יפות".
מרשת "מקס סטוק" טרם התקבלה תגובה.