5 צפייה בגלריה
 לנשום, לאכול, לחכות. טיפולי פוריות. אילוסטרציה
 לנשום, לאכול, לחכות. טיפולי פוריות. אילוסטרציה
לנשום, לאכול, לחכות. טיפולי פוריות. אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)
מניסיוני האישי, 14 הימים אחרי החזרת העוברים הם המאתגרים ביותר בכל תקופת טיפולי הפוריות. מצד אחד, יש רצון עצום שהתהליך יצליח, ניסיון לעבוד על הרגשות ולא לצאת מאיזון ומשליטה, וגם לשמוע כל הזמן - "תהיי רגועה, זה יעזור". מצד שני, הימים ארוכים כל כך ומלאי מתח ולחץ. איך לא.
קראו עוד:
כשאני עברתי את התקופה הזאת, דמיינתי את הרגע המשמח מגיע, ואז ישר כעסתי על עצמי כי פחדתי שזה מביא מזל רע. הכול נראה לא חשוב ולא היה חשק לכלום, מלבד הרצון שיגיע כבר היום שבו אוכל לעשות את הבדיקה המיוחלת.

לשנות את המיקוד

אני רוצה להציע לך להתעסק במשהו כדי לא ללכת לאיבוד בכל הטירוף. האם יש מה לעשות? בהחלט, וזה אפילו לא מצריך הרבה. כדי להצליח לווסת את הלחץ ואת הציפייה, כדאי לדעתי לשנות את המיקוד. לכן, כדאי לחשוב ולהתעסק במשהו אחר, אפילו לכמה דקות. הפעולה הזו מאפשרת לנו לקחת אוויר ולא לטבוע במחשבות טורדניות, שמובילות לרגשות ולתחושות קשות, שגורמות לקושי נפשי עצום, חוץ מהקושי הפיזי הידוע.
אז חשבתי על 14 רעיונות, פעולה אחת לכל יום. לא צריך לקחת חופש בשבילן - המשיכי בשגרה, ומצאי את הזמן הזה ביום שבו יתאים לך להיות שם בשביל עצמך.
יום 1, לצאת לדייט. יום החזרת העוברים - זהו יום רגיש ומלחיץ מאוד. קבעי מראש דייט עם בן/בת זוג או חברה, צאו למסעדה, הזמיני את האוכל שאת הכי אוהבת ותחגגי את היום. החליטי בזמן הזה שאת לא מדברת על הנושא.
5 צפייה בגלריה
דייט
דייט
אחלה הזדמנות לצאת לדייט
(צילום: Shutterstock)
יום 2, להעניק לעצמך. קבעי פגישה עם הקוסמטיקאית שלך או עם הספר, עשי עיסוי, פנקי ותטפחי את עצמך בכל מה שעושה לך טוב. מגיע לך.
יום 3, לסדר תמונות. כמה זמן רצית לסדר את התמונות בטלפון? הנה הגיע היום. סדרי את התמונות באלבומים, מחקי את המיותר - זה ממש סידור פנימי לנפש.
יום 4, מטבח לנשמה. יום של בישול ללב ולאתגר. בחרי מתכון מעניין שרצית לנסות המון זמן, או תכיני משהו חדש ואחר.
5 צפייה בגלריה
אישה בהיריון
אישה בהיריון
כן, מגיע לך קוסמטיקאית
(צילום: Shutterstock)
יום 5, סידור פנימי. בחרי מגירה או ארון בבית קחי כפרויקט, שימי מוזיקה שנסי מותניים והתחילי לסדר.
יום 6, זמן משפחתי או חברתי. קבעי עם המשפחה ואו החברים שעושים לך טוב ארגנו ארוחה משותפת.
יום 7, אמנות לנפש. קני מראש מספר חומרים באמנות, קנבס גדול, צבעים וחומרים מגוונים. שימי מוזיקה ותצרי באופן אינטואיטיבי.
יום 8, סיור טעימות. בחרי שוק מעניין שעדיין לא ביקרת בו, הזמיני לך ולחברה סיור טעימות. זמן להתענג על טעמים וריחות.
5 צפייה בגלריה
בילויים שלא התגעגענו אליהם
בילויים שלא התגעגענו אליהם
גם קטיף זה מעולה
(Shutterstock)
יום 9, זמן כתיבה. לכי למקום שעושה לך טוב - בית/חוף הים וכדומה. שבי וכתבי שני מכתבים לעצמך, אליך בעוד שנה ואליך בעוד חמש שנים.
יום 10, זמן לצחוק. צאי עם מי שבא לך לסרט או סטנדאפ, או בחרי משהו מצחיק שייתן לך קצת קצב ויעלה את מצב הרוח.
יום 11, ארוחת ערב מושקעת. בחרי מישהי או מישהו שאת רוצה להודות לו או לשמח אותו, והכיני או הזמיני ארוחת ערב מושקעת.
5 צפייה בגלריה
לשיר במקלחת
לשיר במקלחת
גם לשיר במקלחת זה סבבה
(צילום: Shutterstock)
יום 12, קניות. לכי לקנות לך משהו, פריט לבוש או ספר שרצית המון זמן.
יום 13, הכרת תודה לשנות מיקוד. ערכי רשימה של כל הדברים שכן קיימים בחייך ושאת מודה עליהם. דברים קטנים או גדולים, כל מה שנמצא ושאת מעריכה. את הרשימה השאירי פתוחה וחזרי אליה בכל פעם מחדש.
יום 14, יום הבדיקה המיוחל הגיע. החליטי שאת מתמקדת במחשבות טובות. לאחר הבדיקה, תיפגשי עם מישהו שעושה לך טוב, ויחד עשו משהו כיפי שרצית לעשות הרבה זמן.
הרעיונות האלה, ועוד רבים נוספים, הם שלך עכשיו. הבחירה היא אצלך והרצון לעשות מעשה נמצא בתוכך. העניקי לעצמך את הזמן - הוא יעשה לך טוב. בהצלחה רבה והלוואי שהבשורות הטובות יגיעו במהרה.
לימור רחמים היא מטפלת באומנויות ו-CBT, מתמחה בוויסות רגשי וחרדות. עוזרת לנשים שעוברות טיפולי פוריות ונותנת להן כלים להתמודדות וחיבור לכוחות הנפש.