בשיתוף תנובה
אפרת ליכטנשטט ורחלי קרוט, שתי בלוגריות אוכל משובחות והחברות הכי טובות, נפגשו במסגרת פרויקט "זמן משפחה - טיול משפחתי" המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות" ותנובה, והכינו יחד לזניה קלה להכנה שתמיד קוצרת שבחים. אפרת מטיילת רבות עם משפחתה והיא מעידה על עצמה כמטיילת משפחתית שצוברת חוויות משפחתיות משותפות עבור ילדיה, שאותן, היא בטוחה, הם יזכרו בעתיד. רחלי נפגשת עם משפחתה, מדי שבוע, לפיקניק משפחתי סביב האוכל שכל בני המשפחה מכירים ואוהבים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
רחלי אמרה שנראה לה מוזר לקחת לזניה לפיקניק. "זה נראה לי כמו משהו שקצת קשה לחתוך", היא אמרה אבל אפרת גילתה לה מראש את הטריק שלה: היא מכינה את הלזניה יום לפני הטיול ואחרי שהיא מצטננת במקרר, ולפני שיוצאים לדרך, היא חותכת אותה. "כך היא טובה יותר", היא אומרת. "לזניה בפיקניק הופכת אותו למשודרג", מודה רחלי ונדמה שאולי לתפריט הפיקניק המשפחתי שלה עומדת להתווסף מנה נוספת.
רחלי סיפרה, שהיא ומשפחתה עושים הרבה פיקניקים. "מדי שבת אנחנו יורדים לגינת המשחקים. האחיינים יכולים לשחק ואנחנו פורסים את האוכל על מדרגה בגינה. אנחנו מגיעים עם בורקסים וירקות וכולם מסביב מקנאים בנו. הסוד שלנו הוא, שכל חברי המשפחה מביאים איתם תמיד משהו שכולם אוהבים ויש הרבה מה לאכול – אמא שלי מביאה בורקס מכל הגבינות שנותרו בשבוע, זה בורקס הפינוקים שלנו. אני מכינה ביצים קשות ומאפה ואחי מביא ירקות. אנחנו אוכלים קצת, משחקים קצת, מוציאים קצת אנרגיה ויוצא שיש הכל – קצת ספורט, קצת אוכל", היא מספרת.
"ומה אתם עושים אם רוצים קצת להשקיע?" שאלה אותה אפרת. "אני מכינה אוכל ואחי קונה בכל שבת גם ג'חנונים, עם ביצים קשות ורסק. בדרך כלל אני מכינה מאפה שמרים כמו של חלה ומכניסה פנימה מה שיש לי: גבינות, ירקות קלויים, עגבניות מיובשות – כל מה שיש בבית. זה יוצא מושלם. אפשר להכין אותו יום מראש. זו הארוחה המשפחתית שלנו ואצלנו כולם אוהבים לאכול אז זה פיקניק משפחתי", היא אומרת בחיוך.

אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי פינוקים

מדי שנה חוגגת רחלי את יום הולדתה כפיקניק. אפרת מעידה שזו הפקה משוגעת. "בכל שנה אני לומדת ומשתדרגת בעיקר מכינה את הרוב בבית, ממש עד הרוטב לסלט", מסבירה רחלי את סוד קסמו של פיקניק היומולדת, "אני אוהבת להביא לפיקניקים ממרחים וסלטים".
בחזרה ללזניה. אפרת מאמינה בתהליכים קצרים אז את רוטב הבשמל המסורתי היא החליפה בשמנת לבישול ואת עלי הלזניה היא כלל לא מבשלת לפני. "הם כבר יתבשלו בזמן הבישול", היא אומרת ומזכירה לא לשכוח לחתוך את הלזניה, לאחר ששהתה לילה במקרר.
אתם מוכנים? קבלו את -

הלזניה הכי קלה בעולם

3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
המרכיבים:
חבילת עלי לזניה
500 מ״ל רוטב עגבניות מוכן
לשכבת הגבינות:
2 מכלי (500 גרם) קוטג'
200 גרם פתיתי גאודה/טריו/מוצרלה
ביצה
מכל (250 מ״ל) שמנת לבישול 10%
3 שיני שום כתושות
כפית מלח
כפית אורגנו יבש
1/2 כפית פלפל שחור
לפיזור מעל:
1/2 כוס חלב
50 גרם פתיתי מוצרלה
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים היטב תבנית גדולה.
  2. בקערה גדולה מערבבים שמנת, קוטג׳, גבינות, ביצה, שום ותבלינים.
  3. מניחים בתחתית התבנית כף מתערובת הגבינות ועליה מסדרים עלי לזניה.
  4. מניחים על העלים מחצית מתערובת הגבינות ועל הגבינות מחצית מרוטב העגבניות.
  5. מכסים בעלי לזניה וחוזרים על השכבות: גבינות, רוטב עגבניות ועלי לזניה.
  6. על שכבת העלים העליונה מוזגים חצי כוס חלב באופן שווה שירטיב את כל העלים ועל הכל מפזרים פתיתי מוצרלה.
  7. מכסים בשכבת נייר אפייה ועליה נייר כסף ואופים 40 דקות.
  8. אחרי 40 דקות מורידים בזהירות את נייר הכסף ואופים עוד 10 דקות.
היכנסו למתחם "זמן משפחה - טיול משפחתי" לטיפים ורעיונות נוספים לטיול המשפחתי הבא שלכם
בשיתוף תנובה
פורסם לראשונה: 17:15, 08.09.22