2 צפייה בגלריה
אטרקציות ילדים פעילויות
אטרקציות ילדים פעילויות
השמות והעצים. הרשימה
(צילום: Shutterstock)
נטיעת עצי פרי בארץ ישראל תמיד הייתה מצווה חשובה ביהדות, ומשימה מרכזית של התנועה הציונית - והדבר בא לידי ביטוי לא רק בטבע אלא גם בשמות הניתנים לילדים ולילדות.
שמות העצים מגיעים ממקורות שונים - חלקם מהתנ"ך, אחרים מבוססים על תכונות כמו צבע או ריח, ולעיתים השמות מסמלים את ההתיישבות בארץ ישראל. בכל אופן, ניכר כי הישראלים, ולא רק חובבי הטבע המושבעים, אוהבים לקרוא לילדיהם בשמות של עצים. בפרויקט מיוחד לכבוד ט"ו בשבט, חג האילנות, שיחול בתחילת החודש הבא, קק"ל חושפת מהם שמות העצים והצמחים הנפוצים ביותר בקרב אזרחי ישראל מ-1948 ועד היום.
למקום הראשון והמכובד ביותר בקרב הנשים הגיע עץ התמר, על שמו נקראו כמעט 40 אלף נשים מקום המדינה. בקרב הגברים השם הנפוץ ביותר הוא אלון, המחזיק במספר מרשים של 23,641 גברים הקרויים על שמו של העץ האופייני כל כך לנוף הארץ-ישראלי.
2 צפייה בגלריה
חברות של ילדים
חברות של ילדים
השם הנפוץ ביותר - עץ התמר
(צילום: Shutterstock)
למקום השני בקרב הנשים הגיע השם אלה עם כ-14 אלף נשים וילדות הקרויות על שם העץ, ובמקום השלישי, בפער של פחות מ-1,000 נשים, נמצא השם הדס. בהמשך הרשימה: רותם, אילנה, איריס, ושקד, על שם השקדייה הפורחת והידועה. את השמינייה הראשונה סוגר השם מור, שניתן לכ-9,000 בנות בישראל.
בגזרת הבנים, למקום השני הגיע השם אורן עם יותר מ-13 אלף שמות. למקום השלישי, בהפרש של עשרות גברים בלבד, הגיע השם אילן, ואחריו ארז, רותם, שקד, מור. במקום השמיני - דולב, עם כ-2,300 גברים הקרויים בשם זה.
"השמות מהטבע מעידים על החיבור החזק שלנו כעם לסביבה שבה אנחנו חיים ולהיסטוריה שלנו", אומר אהרון בר, מנהל אגף פדגוגיה, הדרכה ותפעול בקק"ל. "למעשה יש בט"ו בשבט משהו שהקדים את זמנו, שכן היום אנחנו עדים לחשיבות הרבה שיש בנטיעת עצים להתמודדות עם משבר האקלים שפוקד את האנושות. אנחנו נרגשים לחגוג גם השנה את חג האילנות, ומאחלים לכל אזרחי ישראל ובעיקר לעצים בישראל - חג שמח".