1 צפייה בגלריה
חורף חורף
חורף חורף
חורף בטוח לכולנו
(צילום: Shutterstock)
מדי שנה החורף מביא איתו עלייה בתאונות ביתיות, אף שהבית אמור להיות מקום בטוח עבור הילדים. בין היתר אנחנו רואים היפגעות - בעיקר של כוויות מנוזלים חמים, שריפות כתוצאה מחימום לא בטוח ועלייה במקרים של מוות פתאומי בשינה אצל תינוקות. אז איך שומרים על הילדים? בארגון בטרם מרעננים את הכללים.
ה

חימום בטוח

בחורף נעדיף אמצעי חימום שאינם כוללים מקור להט, כך שמזגן ורדיאטור הם אמצעי החימום הבטוחים ביותר. לעומתם, השימוש בתנור ספירלה, במפזר חום ובתנור גז או בקמין - מעלה את הסיכון לשריפה.
בנוסף, עלינו לוודא שאמצעי החימום תקין ועומד בתקן ישראלי, אמריקני או אירופי. את אמצעי החימום מחברים ישירות לשקע שבקיר, מאחר שאמצעי חימום צורכים הרבה חשמל, ופעמים רבות מפצלים וכבל מאריך אינם עומדים בעומס ועלולים לגרום לקצר ולשריפות. וגם, מרחיקים מאמצעי החימום אביזרים דליקים כמו בגדים ורהיטים. בזמן השימוש בו משאירים חלון פתוח לאוורור.
קראו עוד:

שינה בטוחה

הטמפרטורה המומלצת בחדרי ילדים היא 22 מעלות ובכל מקרה לא יותר מ-24 מעלות. אצל תינוקות מנגנון ויסות החום אינו מפותח מספיק, וכתוצאה מכך חימום-יתר עלול לגרום למוות פתאומי בשינה, המכונה מוות בעריסה.
בנוסף, שמיכות עבות עלולות לגרום לחנק ולכן אנחנו ממליצים להשתמש בשק שינה לתינוקות או בשמיכה דקה והדוקה, ולהלביש את התינוק בהתאם. אם במגע נראה לנו שלתינוק חם מדי, מורידים שכבת ביגוד.

נסיעה בטוחה

מעיל? לא בנסיעה - אסור להסיע ילדים ותינוקות במושב בטיחות כאשר הם לבושים במעיל נפוח. המעיל אינו מאפשר לרצועות להגן על הילדים כראוי, ובזמן תאונה הם עלולים "להחליק" מתוך המעיל ולהיפגע קשה. אז מה עושים? לפני הכניסה לרכב מפשיטים את מהילד מהמעיל, מכניסים את הילד למושב וחוגרים אותו היטב. אם קר, אפשר לכסות את הילד במעיל כשהוא חגור.
חשוב לזכור: בחורף מחשיך מוקדם וקשה לנהגים להבחין בהולכי הרגל. לכן, מומלץ להלביש את הילדים בבגדים בהירים ולהשתמש במחזירי אור, הן כהולכי רגל והן כרוכבים על דו-גלגליים.

שתיה חמה

מרחיקים שתייה חמה מילדים - הגורם המרכזי לכוויות ילדים הוא נוזלים חמים. עורם של ילדים דק ועדין משל מבוגר ושטח הגוף שלהם קטן משלנו. לכן גם כוס תה או קפה שנשפכת על הילד עלולים לגרום לכווייה נרחבת ועמוקה, הדורשת הליך שיקום ארוך. במיוחד בחורף, מקפידים להרחיק שתייה חמה מילדים, ולא שותים משקה חם כשהילדים על הידיים. קומקום ומיחם מניחים על השיש ומצמידים לקיר. במתקני שתייה מומלץ להתקין נעילת מים חמים. גם במקלחת חשוב לבדוק את טמפרטורת המים לפני שמכניסים את הילדים.

הרעלות מתרופות

החורף מביא איתו מחלות שונות ומעלה בקרב בני הבית את השימוש ואת הצריכה בתרופות. חשוב לזכור להרחיק תרופות, כדורים וויטמינים מהישג ידם של הילדים, משום גם תרופות תמימות למראה עלולות להיות מסוכנות עבורם. חשוב להבין שילדים הם סקרנים ובוחנים את העולם דרך הפה, ולכן - יש לנעול את התרופות בארון גבוה הרחק מהישג ידם.