בשיתוף תנובה

נעים להכיר, משפחת ברנץ

אמא נסלי (בת 32), אבא רועי (31), הבכורה נאל שני (בת 5.5), האמצעית אלה לב (בת שנתיים וחצי) וקטן החבורה שכבר טייל עם כולם, ינאי (בן 11 חודשים). החמישה מתגוררים ברעננה. נסלי היא מורה ורועי מנהל פרויקטים בבנק הפועלים.
נסלי ורועי מאמינים שהילדים מסתגלים כמעט לכל טיול שיבחרו ההורים, כמובן בהתאמות הראויות לנסיבות ולגיל המשתתפים ועם הכנה נאותה ומוקפדת מראש. הם קוראים לעצמם 'זורמים' אבל מאד מסודרים בתכנון והתארגנות לכל טיול.
4 צפייה בגלריה
משפחת ברנס
משפחת ברנס
משפחת ברנץ
(צילום: אלבום משפחתי)

משפחת סופר מטיילת

"אנחנו אוהבים מסלולים שכוללים מים - בתוך המים, הרבה במעיינות בטבע, ואנחנו מאתגרים את הילדים במסלולים בטבע", אומרת נסלי. "אנחנו אוהבים בעיקר לטייל בצפון, בעיקר בגליל עליון, בעמק המעיינות ובאופן כלל בעמקים", אומר רועי.
בגלל הילדים ועבודתה של נסלי הם מטיילים בעיקר במועדי החופשות של מוסדות הלימוד השונים - בסוכות, בפסח ובחופש הגדול. "רק אני עושה את זה על חשבון ימי חופשה", צוחק רועי.
החופשות עושות להם טוב הם אומרים. "הגדולה שלנו היתה מאד פחדנית וכשאנחנו במסלולי מים ויש דגים היא נהגה לפחד. בשנה האחרונה גיליתי שהיא ממש יודעת להתגבר על הפחדים שלה. האמצעית זורמת עם הכל ומתאימה לכל פעילות ומסלול. הן מאד אוהבות לטייל", אומרת נסלי. "עם הקטן אנחנו מתנהלים במנשא ודואגים שתמיד יהיה איתנו כל מה שאנחנו צריכים ומוכנים ומאורגנים לכל סיטואציה עם כובע, מקדם הגנה, חטיפים, מגבונים ומה לא", היא אומרת.
4 צפייה בגלריה
משפחת ברנס
משפחת ברנס
משפחת ברנץ - והבים מסלולים שכוללים מים
(צילום: אלבום משפחתי)
בפסח הם עושים קמפינג קבוע עם חבורה קבועה. "פעם התמקמנו בשמורת טל ובפארק הירדן ובפעם האחרונה עשינו את הקמפינג בגני חוגה. החבורה הזו, איתה אנחנו נוסעים בכל פסח, הם המשפחה של בעלה של אחותי. אנחנו כולנו חברים מילדות. אנחנו מונים כמעט 50 איש עם האחים שלי והאחים של בעלה של אחותי, אבל אנחנו רק גדלים מדי שנה, עם כל מי שנולד באותה שנה", היא אומרת בצחוק.

הצוות המארגן

"עוד לא הבנת מי מנהלת"? שואלת נסלי והיא ורועי צוחקים. כן, נסלי מנהלת הכל ביד רמה - מבחירת המסלול ועד הארגון המקדים וגם בשטח. "בטיול האחרון לקחנו את הילדים לעין חרדלית. החניה שם היא סיוט ובעלי היה הססן אם כדאי להתקדם. אמרתי לו: תתקדם, תראה שיהיה בסדר ואכן, מצאנו מקום חניה קרוב לכניסה לאתר", היא מדגימה מי מחליט.
נסלי אומרת שהיא עושה עבודת הכנה מדוקדקת ומעמיקה באינטרנט. "החל מאינסטגרם, עבור בכתבות שאני שומרת ממוסף 'מסלול' ותמיד בודקת בבלוג 'בשביל המשפחה', אותו מנהלת בלוגרית נפלאה שאני עוקבת אחריה ואף מתכתבת איתה ומקבלת ממנה המלצות", היא אומרת.
4 צפייה בגלריה
משפחת ברנס
משפחת ברנס
החופשות עושות להם טוב
(צילום: אלבום משפחתי)

לאן יהיה הטיול הבא?

בחנוכה הם מתכננים לטוס יחד. נסלי נולדה בצרפת ועלתה לארץ כילדה. "אני רוצה לקחת אותם לראות את המקומות שגדלתי בהם בילדותי", אומרת נסלי.
יש להם גם מקום סודי וחדש שהם מוכנים לחלוק איתנו: "אנחנו מטורפים על נחל האסי ומצאנו מקום סודי ליד קרית שמונה, שקק"ל הנגישו אותו ממש לאחרונה – פארק המטוס – יש שם מסלול בתוך המים ובסוף מגיעים לברכה טבעית עם נדנדה. זה מקסים", היא אומרת.

טיפים של משפחת ברנץ לטיול מוצלח

נסלי ממליצה להכין מראש רשימה של כל מה שצריך. "חוץ מזה, בבגאז' יש תמיד מים, טיטולים ומגבונים, נעליים להחלפה, על כל מסלול ספונטני שיקרה לנו בדרך".
למרות שהיא מתכננת לפרטי פרטים, נסלי מעידה שעם ילדים הדבר הכי חשוב הוא להיות גמישים ולהתחשב במצב העייפות והרוח של הילדים ולהיות גמישים.
4 צפייה בגלריה
משפחת ברנס
משפחת ברנס
בטיול עם ילדים הדבר הכי חשוב הוא להיות גמישים
(צילום: אלבום משפחתי)
הם תמיד אורזים מראש מזוודה אחת לכולם אבל נסלי שמה בתיק זמין תיק ים גדול עם בגדי ים ומגבות וכובעים, "כך שלא נצטרך להסתבך עם המזוודה באמצע טיול. תמיד יש לידי גם חטיפים, עוגיות ותמ"ל לתינוק.
"בשורה התחתונה, כולם יכולים לצאת לטיול והכל תלוי כמה אתה מאורגן ומכין הכל מראש", אומרת נסלי מניסיונה.

טיפ יעל טוקר

"מתכננים טיול ומפנטזים איך הכל יקרה? הכניסו לפנטזיה של הטיול את כל רגעי ההמתנה, התורים הארוכים, העיכובים בטיסה ושינויים לא צפויים. תכננו איך תגיבו לכל מצב שלא יגיע ואיך תדגימו לילדים גישה אופטימית".
היכנסו למתחם "זמן משפחה - טיול משפחתי" לטיפים ורעיונות נוספים לטיול המשפחתי הבא שלכם
בשיתוף תנובה