מצד אחד, יש כיום מודעות גדולה יותר לעולם לקויות הלמידה, ומצד שני - יש עדיין שימוש לא נכון במושגים. "הבלבול נובע מכך שלא תמיד יש אבחנה ברורה בין לקויות למידה לבין קשיים בלמידה", אומרת ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן, "הבסיס ללקויות הוא נוירולוגי ותורשת, והן באות לידי ביטוי במיומנויות בסיסיות של קריאה, כתיבה וחשבון, שאותן ילדים רוכשים יחסית בקלות. לילדים עם לקויות למידה יש קושי אדיר בשימוש במיומנויות האלה, אפילו העתקה מהלוח דורשת מאמץ גדול עד כדי כך שזה בלתי אפשרי. זה ממחיש את ההבדל בין לקויות לבין קשיים. וחשוב להדגיש - אין שום קשר בין לקויות למידה לבין אינטליגנציה".
אז איזה לקויות למידה קיימות? מה עובר על הילדים שחווים אותן? ומהם הפתרונות? האזינו.
1 צפייה בגלריה
ד"ר מלי דנינו
ד"ר מלי דנינו
ד"ר מלי דנינו
(צילום: לילך ברייטמן)
"אסיפת הורים" היא תוכנית ההורות של ynet הורים ב-ynet radio, בהנחיית הגר כוכבי, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם אנשי מקצוע ועם מרואיינים מובילים מעולמות ההורות והילדות על כל מה שבאמת מעסיק אותנו ההורים: אשמה, קנאה, גבולות, הלבוש של הילדים, פרק ב', סמכות הורית, איך הילדות שלנו משפיעה על הדורות הבאים ועוד.
מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים שלכם.