המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר השביתה גם את מערכת החינוך. הורים רבים מוצאים את עצמם עם הילדים בבית, בזמן שזרם החדשות הקשות לא מפסיק, ומנגד מקומות העבודה פועלים. ההתגייסות המרגשת של האזרחים לסיוע, הגיעו גם לעולם הילדים, ויותר ויותר גופים, מוסדות וארגונים פותחים את מאגרי התוכן שלהם. מהצגות בחינם ועד יוזמות חינוכיות, כל מה שיכול להעסיק את הילדים בימים הקשים שעוברים עלינו:

Sing פסטיגל

הסרט המלא של הפסטיגל הקרוב בחנוכה עלה ליוטיוב, והוא זמין לצפייה בחינם. עבור חובבי הז'אנר זאת חגיגה של ממש, עם כוכבים כמו נועה קירל, אנה זק, יהודה לוי, יעל שלביה, אבי אבורומי, הראל סקעת ועוד.
(״Sing פסטיבל - הסרט המלא״)

תיאטרון

רשימה של הצגות לצפייה בווידאו נפתחה בתיאטראות השונים, בשידורים חיים ומוקלטים לצפייה בזמן שנוח לכם:
תיאטרון חיפה
פתח את כל הצגות הילדים שלו לצפייה בחינם באתר התיאטרון. בין ההצגות – "הלילה ה-12" של שייקספיר בגרסה לילדים, "המסע לאי המוזר לפפה", "הרפתקאות חמור שכולו תכלת" מאת נחום גוטמן וכן את "מרבד הסיפורים", סדרת פודקאסטים לילדים בהפקה מקורית של תיאטרון חיפה, שבה מגישים עיבודים מקוריים לעשר אגדות וסיפורי עמים מרחבי העולם. כל פרק מתמקד באגדה מארץ ומתרבות אחרת.
תיאטרון המדיטק
התיאטרון מחבק ותומך בילדי ישראל והעוטף בפרט, ומציע מגוון הצגות ילדים לצפייה ישירה אונליין. ברשימת ההצגות הנפלאות תמצאו את "ילדיסקו", "בוא אלי פרפר נחמד" ואת "קאיטוש הילד המכשף". שימו לב שכל הצגה מתאימה לגילאים קצת אחרים.
התיאטרון שלנו
ההצגות הנפלאות של התיאטרון שלנו מוכרות היטב לכל הילדים. כעת הועלו ליוטיוב בחינם ההצגות "רונן בארץ הסיפורים", בה נשלח רונן למשימה חשובה במיוחד – לעזור לשלושה גיבורים מהסיפורים למצוא את הסוף הטוב שלהם. הוא פוגש בדרכו את כיפה אדומה, הברווזון המכוער, הנסיכה על העדשה ואת שושה המכשפה. מופע מוזיקלי מצחיק, מרגש ומרגיע, מתאים לגילאי גן עד כיתה ג'. בנוסף עלתה ההצגה "חברים מהחלומות" על 4 חברים טובים, שגם אם הם לפעמים רבים הם תמיד מתפייסים.
("רונן בארץ הסיפורים״)
(״חברים מהחלום״)
תיאטרון הילדים הישראלי
התיאטרון העלה ליוטיוב את ההצגה "פיטר והארנב" לצפייה בחינם.
(״פיטר והארנב״)
תיאטרון אורנה פורת
שחקני תיאטרון אורנה פורת התגייסו בהתנדבות למען ילדי הדרום והם מעלים הצגות חינמיות ברחבי הארץ במלונות שבהם שוהים משפחות שנעקרו מבתיהם. ההצגות שיועלו בימים הקרובים:
18.10 מחסן השטוזים של דתיה בשעה 11:30 בכפר המכביה (עבור משפחות מנתיב העשרה, יכיני, אור הנר, ברור חיל, שדרות, אופקים ואשקלון)
17.10 חברים על הגשר בשעה 16:00 בפני משפחות שפונו למלון לייטהאוס, ת"א
19.10 חברים על הגשר בשעה 10:00 במלון ווסט, ת"א בפני משפחות מבארי, משארי, אשקלון ועוד.
18.10 איתמר וכובע הקסמים בשעה 14:00 במצפה רמון למשפחות מארז, צאלים, שדרות ועוד.
18.10 בשעה 17:00 במלון ארנה, בת ים שירים מתוך ההצגה אלוף העולם למשפחות משדרות.
19.10 בשעה 17:00 במלון דן אכדיה שירים מתוך ההצגה אלוף העולם למשפחות בקיבוץ מפלסים.
19.10 בשעה 18:00 שעת סיפור תיאטרלית של טרופותי לילדי הגנים של מ.א. שער הנגב.

כמו כן מזמין תיאטרון אורנה פורת את ילדי ישראל להפוגה תיאטרלית חינמית ומהנה באונליין מ-6 הצגות:
אי המטמון, בגן של ביאליק, מלך סיאם, מסיבה בגן העכברים, מבצע סבא וזהבה ושלושת הדובים.
4 צפייה בגלריה
טרופותי אורנה פורת
טרופותי אורנה פורת
מתוך ההצגה ״טרופותי״
(תיאטרון אורנה פורת)

טלוויזיה

בעקבות הלחימה המתמשכת, תאגיד השידור הישראלי מאפשר לחברות הכבלים, הלווין והסטרימינג שימוש חינם בתוכניות של "כאן חינוכית". ילדי ישראל יוכלו לצפות בתוכניות האהובות "שלי הכובשת", "פרפר נחמד", "שקשוקה" ו"כראמל" גם בשירותי ה-VOD של חברות הכבלים, הלווין והסטרימינג הגדולות. בנוסף, בערוץ עלו עם תכנים לילדים:

קוראים ולומדים בכיף

אתר אדם צעיר פתח עבור הגולשים הצעירים סדרה של תכנים לקריאה, להאזנה וללמידה אינטראקטיבית. תוכלו למצוא כאן חוברות עבודה להורדה, סיפורים שאפשר להאזין להם יחד, לקרוא בנפרד וכן חידונים משעשעים לילדים.
תוכן בחינם
שורה של אתרי למידה, חלקם של משרד החינוך, פתחו את מאגריהם בחינם. שימו לב, בחלק מהמקרים נדרשת סיסמה של משרד החינוך, אותה קיבלו כל ההורים לילדים מגילאי טט"ח עד י"ב כולל.

מועצת התלמידים התגייסה כדי לעודד ולעזור לבני הנוער. מדי יום היא מפגישה את התלמידים בבית עם שחקנים, כוכבי רשת ואנשי תרבות לשיחה בלייב, בחשבון האינסטגרם של המועצה. היום, ה-9.10, זוהי תוכנית המפגשים:
15:30 - שירן סנדל
16:30 - שחר טבוך
17:30 - מיה דגן (בזום)
19:00 - רן דנקר
20:30 - רון שחר
קומיקס ויצירה
שירה כוכבי (shira_.k באינסטגרם), אמנית ילידת ירושלים, יצרה סדרת איורים דיגיטליים, כולם מוקדשים לגיבורי המלחמה ובהשראת חוברות קומיקס של גיבורי על אמריקניים, מחווה לאמריקה על הסיוע והנתינה. חוברת צביעה להורדה
4 צפייה בגלריה
איורים וקריקטורות בהשראת חרבות ברזל
איורים וקריקטורות בהשראת חרבות ברזל
כח רחל - הגיבורה שכולנו היינו צריכים
(איור: שירה כוכבי)
4 צפייה בגלריה
איורים וקריקטורות בהשראת חרבות ברזל
איורים וקריקטורות בהשראת חרבות ברזל
״ספיידר ישראל״ - הלוחם האהוב מכה בחמאס
(איור: שירה כוכבי)
4 צפייה בגלריה
איורים וקריקטורות בהשראת חרבות ברזל
איורים וקריקטורות בהשראת חרבות ברזל
חיילי צה״ל מקבלים חבילות בשפע מהעורף
(איור: שירה כוכבי)
פורסם לראשונה: 14:49, 09.10.23