גם אם יפתחו את בתי הספר, יש הורים שישאירו את הילדים בבית. "אני אחרי רק מנה ראשונה, אני בהמתנה למנה שניה. שלושה ילדים זה ריזיקה פי שלוש", אומרת שרון דנוך בראיון לאולפן ynet. אני כבר הייתי בסיטואציות של בידודים בעבר. אני חושבת שזה לא הזמן כשאנחנו לקראת הסוף, זה לא הזמן לקחת את הסיכון הזה".
את תחסני את ילדייך אם יגידו שזה בסדר?
"אני מאמינה שכן. אני צריכה כמובן להיות בשיתוף עם האבא של הילדים, אבל אם זו תהיה אפשרות אז כן אבל אנחנו כרגע לא חושבים על זה, אנחנו כרגע רוצים יותר לדאוג לנו כהורים. כששולחים ילדים אז שולחים בעצם את כל בני המשפחה מהבית, גם לבית הספר, ואנחנו יכולים למצוא את עצמנו עוד פעם באיזשהי הידבקות".
3 צפייה בגלריה
שרון דנוך וילדיה
שרון דנוך וילדיה
שרון דנוך וילדיה
(צילום: אלבום פרטי)

אפשר להיות יצירתיים

כרמית זיני, אמא לשלושה מתבגרים, מספרת שהם לא יחזרו לבית הספר בשלב זה. "במצב של התחלואה כרגע זה לקחת סיכון", היא אומרת. "יש לי תחושה שמרגישים שאולי יש קצת ירידה בתחלואה ואז מאבדים את הסבלנות ועושים את הטעות הכי גדולה, כי הסגר הבא יהיה קשה יותר, ארוך יותר, ועדיף לחכות עוד שלושה שבועות או חודש ובאמת לראות ירידה משמעותית.
"עד אז בהחלט אפשר לתת פיתרון לכל הנושא הרגשי והחברתי. אפשר להיות יצירתיים, אפשר לזמן קבוצות של עד 10 ילדים, באוויר הפתוח של בית הספר לפעילות חברתית, וזה עדיין בשליטה והשגחה שילדים יכולים לשמור על המסיכות על הפנים ולשמור על מרחק וכמובן בסבבים של כיתות שונות ושכבות שונות כדי לא ליצור עומס.
"אני מודעת לבעיה הרגשית והחברתית שיוצר הסגר אבל הבריאות מעל הכול. הפחד הגדול שהמצב יהיה חמור יותר, אני מאלה שמאמינים שבתי הספר היו מדגרה של המגיפה והתחלואה היא בעצם גדלה בצורה משמעותית, בעקבות פתיחה של בתי הספר".
קראו עוד:
3 צפייה בגלריה
עידו זיני נשאר בנתיים בבית
עידו זיני נשאר בנתיים בבית
עידו זיני נשאר בנתיים בבית
(צילום: אלבום פרטי)

הילדים מדבקים ומדביקים

"הילדים שלי לא יצאו מהבית ממרץ וכבר לא פוגשים חברים", אומרת רוית אפנגר, אמא לשלושה ילדים. "הם חזרו בספטמבר ללימודים ואז ביום הראשון של הלימודים הודיעו לי להוציא את הקטן שלי לשבועיים בידוד. הגדול עושה בגרויות בזום ואני נותנת לו את הזמן ככה לחכות ולהיות רגוע כי כרגע הוא חושש להתחסן.
"כרגע לשלוח את הילדים לבית ספר זה חסר אחריות לדעתי כי הילדים מדבקים ומדביקים וגם אלה שהתחסנו עדיין הם מסוגלים להידבק ולהדביק, אז אני חושבת שזה סיכון מיותר".
איך אתם מחזיקים מעמד?
"כל ילד שלי מגיב אחרת. הגדול שלי כבר מיואש, שלא יוצאים ולא רואים חברים, לקחתי אותו לסופר פעם ראשונה ביום שישי, כאילו הוצאתי אותו מהבטן לעולם. הוא פשוט התענג על הסופר, והקטן שלי האמצעי אומר שמבחינה לימודית אין לו בעיה להמשיך ללמוד בזום, והוא פוגש חברים במחשב".
3 צפייה בגלריה
רוית אפנגר ובתה
רוית אפנגר ובתה
רוית אפנגר ובתה
(צילום: אלבום פרטי)