זו כבר מסורת של שנים, ששום סיום תיכון לא שלם בלעדיה: נשפי הסיום המפוארים בסגנון הפרום האמריקאי. הבנים לובשים טוקסידו, הבנות מתהדרות בשמלות מפוארות, וחלקם מגיעים בלימוזינות לגן האירועים המארח את האירוע, וצועדים על שטיח אדום שלא מבייש את טקס האוסקר.
אלא שהשנה הקורונה טרפה את כל הקלפים, ובמקום נשפי סיום יוקרתיים באולמות, נערכים בבתי הספר לדחייה ואפילו ביטול האירוע. כולם מקווים שהאישור שיינתן לקיום חתונות יחול גם על הנשפים, אבל ליתר ביטחון דואגים התלמידים לצרף לחוזים עם המפיקים סעיף המבטח אותם מפני ביטול הנשף בשל הקורונה.

מתכננים את הנשף מתחילת השנה

בהתאם להנחיות משרד החינוך, נכון לעכשיו אין אישור לקיים טקסי סיום שכבתיים ונשפים - בכפוף להערות מצב שיתקיימו בהמשך. ניתן לקיים מסיבות כיתתיות בהשתתפות 50 תלמידים ומורים ובלי הורים - אבל הסעיף הזה מכוון למסיבת הסיום הכיתתית ולא יציל את קיומו של הפרום.
2 צפייה בגלריה
הפרום
הפרום
"רוצים לסיים תיכון כמו שצריך"
(צילום: דנה קופל)
חוזר משרד החינוך שהופץ בסוף השבוע, ובו ההנחיות החדשות, עורר זעם ותסכול רב בקרב התלמידים. יו"ר מועצת התלמידים בתיכון בליך ברמת־גן, ליר לוי, סיפר כי בבית הספר כבר הספיקו לעשות טעימות לבחירת התפריט לנשף באולם יוקרתי, אולם כעת נאלצו לדחות אותו בחודש וצירפו לחוזה סעיף ביטול קורונה.
"חיכינו לזה כל כך, ועכשיו אנחנו חוששים שנצטרך לבטל", הוא אומר. "נשפי סיום הם כמו חתונות ואנחנו מקווים שיאפשרו לקיים אותם כמו שמתכוונים לאפשר חתונות".
קראו עוד:
הילי קופרשטיין, תלמידת י"ב בעירוני י"ד בתל־אביב, מוסיפה שחוסר הוודאות מלחיץ. "אנחנו מתכננים את הנשף מתחילת השנה, זה אירוע שיא שמסכם את שנות הלימוד שלנו, ועכשיו לא בטוח שזה יקרה. כולנו במתח והמצב מבאס. לקחנו בחשבון אפשרות ביטול, אבל בינתיים אנחנו ממשיכים בהכנות כרגיל".
עידן מזרחי מחברת "קונספט פרום" אומר שבתי ספר רבים ממשיכים בהכנות לנשפים שמארגנים התלמידים - בתקווה שניתן יהיה לקיים אותם בדומה לאישור הצפוי לחתונות. "המצב לא ברור. אני לא יודע אם נידרש למסכות ומה ההגבלות, אבל ברור שנשף לא ניתן לקיים בזום", אמר.
מועצת התלמידים והנוער הארצית מוחה נגד ההגבלות על קיום טקסים ונשפי סיום בעוד שהלימודים בבתי הספר מתקיימים כסדרם. "מדוע לימודים בבתי הספר כן בעוד מסיבות ונשפי סיום לא?" תוהים במועצת התלמידים. "ההחלטה הזו פוגעת בתחושת הסיום של התלמידים ומפוגגת אותה כמעט לגמרי. תלמידים רבים נערכים לנשפים ולמסיבות לאורך שנת הלימודים האחרונה במערכת החינוך".
2 צפייה בגלריה
מסיבה
מסיבה
"אי אפשר לקיים נשף בזום"
(צילום: shutterstock)

"כבר שריינתי מאפרת"

בצל האכזבה מההנחיות, יש כאלה שלא מוותרים כל כך מהר על החלום. "אין מצב שהקורונה תבטל לנו את הנשף", מכריזה תם בר, שמיניסטית מהוד־השרון. "12 שנות לימוד אני מחכה לפרום של סוף שמינית. כבר קניתי שמלת מקסי עם נצנצים. אני וחברות שלי שריינו מאפרת וספרית ליום האירוע שנכון לעכשיו נקבע ל־14 ביוני. גם אם הפרום יבוטל אנחנו עולות על שמלות, מתגנדרות ומעלות תמונה למזכרת באינסטגרם".
מיה חייצ'יק ומיה טוכמאיר, שמיניסטיות מהרצליה, מדדו אתמול שמלות לנשף בחנות משכית בכיכר המדינה בתל־אביב. "אנחנו מוצפים בימים האחרונים בשמיניסטיות שמגיעות לקנות שמלה לנשף", מספרת שרון טל, המעצבת הראשית של בית האופנה משכית. "נערכנו בהתאם עם ליין חדש של שמלות ערב צבעוניות לצעירות. מהשיחות שמתנהלות בחנות אפשר להבין את התסכול שלהן באשר לשאלת השאלות - האם הפרום יתקיים או יתבטל?"
"התאריך של הפרום כל הזמן זז, כרגע אנחנו מקווים לקיים את האירוע שלנו ב־20 ביולי", אומרת מיה חייצ'יק, תלמידת תיכון רועי קריב. "אנחנו רוצים לסיים את התיכון כמו שצריך ועל פי המסורת לעשות צילומים של כל החברים למזכרת, וכמובן לאינסטגרם ולרשת. אני בחרתי לי שמלה ארוכה הורסת בצבע תכלת, חושפת כתפיים, כלומר אני צריכה להשתזף. גם הנעליים על עקבים כבר מחכות בקופסה ליום המיוחל. שריינתי ספר ומאפרת כמובן. אני מתגייסת בספטמבר ומקווה שאזכה לטעום את חוויית הפרום למרות כל החששות".
מיה טוכמאיר, תלמידת תיכון חדש בהרצליה, מוסיפה: "זה ירגיש לי פספוס ענק אם הכל יתבטל ולא נחגוג כל השכבה בפרום. יבאס אותי לגמרי להתגייס בתחילת אוגוסט בלי לעשות וי על הנשף, ובלי להעלות תמונה שלי בשמלת הנשף שקניתי בצבע ורוד בהיר - ובעיקר אופטימי".