אסיפת הורים
למה כל המתבגרים משקרים? ואיך להתכונן לחופש הגדול #38
40:58

בארץ ובחו"ל, אמנות או טכנולוגיה, ים אוויר ויבשה: קבלו את הקייטנות המובילות שמוצעות השנה לילדים שלנו.

מחנה קימאמה

מחנות הקיץ של קימאמה מוגדרים כמחנות קיץ יהודים-בינלאומיים, על סמך מודל הסאמר קאמפ האמריקני. זה לא מפתיע, שכן בין המייסדים תוכלו למצוא את בוגרי תוכנית השליחות למחנות הקיץ של הסוכנות היהודית. כ-6,500 חניכים משתתפים מדי שנה במחנות הקיץ השונים שהארגון מציע בישראל ומסביב לעולם, והפעילות מתקיימת בעברית ובאנגלית. ויש גם מחנות עם "טוויסט": מחנה באוריינטציה ימית, מחנה סקי וסנובוארד, מחנה אתגרי נודד בנגב ועוד.
איפה זה קורה: עיקר הפעילות בארץ מרוכזת בחופי מכמורת ובית ינאי, ולאחרונה הושק מחנה קיץ בתל אביב. בעולם תוכלו למצוא מחנות באוסטריה, באיטליה, בברצלונה ובניו ג'רזי.
כמה זה עולה: המחנות שפועלים במתכונת קייטנה יומית יעלו לכם 1,500-2600 שקלים לימים בודדים, לא כולל תוספת תשלום של 490 שקלים עבור הסעות. במחנות במודל הסאמר קאמפ הכוללים לינה, המחיר הוא 6,200-8,900 עבור עשרה ימים בהתאם לסוג המחנה שבחרתם. הרשמה למחנה בחו"ל תעלה לכם 10,000-14,000 שקלים.
הערך המוסף: כל מחנות קימאמה מגדירים את עצמם "נקיים ממסכים", ללא טלפונים ניידים וללא טלוויזיה למשך כל ימי המחנה. אה, וזו גם הזדמנות מעולה ללטש את האינגליש.
6 צפייה בגלריה
ללטש את האינגליש. קימיאמה
ללטש את האינגליש. קימיאמה
ללטש את האינגליש. קימיאמה
(צילום: קימיאמה)

קייטנה בספארי

קייטנת "מתפראים בצבעים" מיועדת לעולים לכיתות א' עד ו' ומתקיימת במתחם הספארי ברמת גן. בקייטנה הילדים יחוו את עולם החי ושמירת הטבע, יפגשו בעלי חיים וילמדו עליהם, יבקרו בבית החולים לחיות בר ובמוזיאון האדם והחי ועוד. אורך כל מחזור הוא חמישה ימים, ויש כמה מחזורים שפתוחים מסוף יולי עד סוף אוגוסט (ניתן להירשם למחזור אחד בלבד). שעות הפעילות הן 08:00-13:30, וקיימת אפשרות לצהרון עד 16:00 בתוספת תשלום.
איפה זה קורה: ספארי רמת גן
עלות: 965 שקלים לקייטנה בת חמישה ימים, תוספת של 495 שקלים לצהרון לכל התקופה (כולל ארוחת צוהריים). ההגעה לספארי היא עצמאית
ערך מוסף: החיבור לעולם החי וחיק הטבע, וגם קמצוץ של נוסטלגיה - מי מאיתנו לא גדל על הספארי?
6 צפייה בגלריה
ספארי
ספארי
זה נחש? הספארי
(ספארי)


מחנה מדעי במכון דוידסון

מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, מקיים מגוון סדנאות ומחנות מדעיים בחודשים יולי-אוגוסט. בסדנאות יתקיימו ניסויים מדעיים ובניית תוצרים מתחומי ההנדסה, האומנות והקולינריה. אורכה של כל סדנה ארבעה ימים והיא מיועדת לבוגרי כיתות א' עד ד'. וגם, המכון מציע מחנה עם לינה לבוגרי כיתות ח'-ט' בכפר הנוער שבמכון ויצמן (תאריכים 13-17 באוגוסט).
איפה זה קורה: קמפוס דוידסון דרום במכון ויצמן למדע, רחובות
עלות: סדנאות היום לגילי היסודי יעלו 790 שקלים לשבוע לקייטנה יומית בשעות 08:00-13:00, או 880 שקלים ליום ארוך (08:00-16:00). מחנה הקיץ לגילי החטיבה - 2,750 שקלים לחמישה ימים מלאים, כולל לינה וארוחות במסעדות המכון
ערך מוסף: אהבנו את החשיבה המדעית ואת החדשנות גם מחוץ לכותלי בית הספר

מסע ישראלי

מחנה קיץ ישראלי הוא יוזמה של הארגון החינוכי מסע ישראלי, שמטרתו להעמיק את החיבור והשייכות לעם, לארץ ולמדינת ישראל, שמפעיל זו השנה השלישית את מחנה הקיץ לבני נוער בכיתות ז' עד י'. מדובר בעשרה ימים שמשלבים פעילות חינוכית, טיולים ברחבי הארץ, לינה בשטח, סדנאות, שיח ערכי וחיבור לארץ ישראל, בחמישה מחזורים על פני יולי-אוגוסט. גם כאן השימוש בנייד מוגבל, והניידים מופקדים במשרדי המחנה לאורך היום.
איפה זה קורה: המחנה נפתח בכפר הנוער ניר העמק שבעמק יזרעאל, ומשם מסלולי הטיולים והלינה בשטח עוברים דרך הגליל העליון, ירושלים, גלבוע, קריית שמונה וכפר בלום
עלות: עלות המחנה לעשרה ימים כולל לינה היא 3,990 שקלים. יש מגוון הנחות ומלגות לזכאים
ערך מוסף: אהבנו את החזון הערכי ואת אהבת המולדת
6 צפייה בגלריה
ארץ ישראל היפה
ארץ ישראל היפה
ארץ ישראל היפה
(מסע ישראלי)

מרכז נוער שוחר מדע

מחנות הקיץ היומיים של מרכז נוער שוחר מדע באוניברסיטה העברית מיועדים לעולים לכיתות ג' עד ט', עם פעילויות מעודדות למידה וחשיבה: חוגי כימיה, אסטרונאוטים צעירים, אומנות בראי הזמן, הישרדות וקיימות, וטרינרים צעירים, חוקרי טבע ורופאים צעירים. לגילי החטיבה מציעים חוגי תכנות, דיפלומטים צעירים, דיבייט, אילוף כלבים ועוד.
המחנות ייפתחו בארבעה מחזורים על פני חודשי יולי-אוגוסט, ניתן להירשם לשני מחזורים בלבד. שעות הפעילות: 08:15-14:45 לגילי היסודי ו-08:15-12:45 לגילי חטיבת הביניים. במחנות מוגשת ארוחת בוקר, בסביבה נטולת ניידים עד הפסקת הצוהריים.
איפה זה קורה: מרכז נוער שוחר מדע, האוניברסיטה העברית, גבעת רם, ירושלים
עלות: בגילי היסודי מחזור בן עשרה ימים יעלה 2,190-2,425 שקלים, ומחזור בין חמישה ימים כ-1,260 שקלים. לילדי חטיבת הביניים- 1620-1790 שקלים למחזור בן 10 ימים ו-945 שקלים למחזור בן חמישה ימים.
ערך מוסף: איפה עוד ילמדו את הילדים שלכם כיצד לנווט, להדליק אש ללא גפרורים, ללקט צמחים ולייצר רוקחות טבעית?


קייטנה בטכניון

בטכניון יפעלו תוכניות לימודי קיץ לבני נוער בגילי 15 עד 18 בקמפוסים שלו בתל אביב ובחיפה, שכוללות בין היתר לימודי סייבר, לימודי מדעי נתונים, לימודי ניצני רפואה וגם קורס צילום מקצועי. כל תוכנית פועלת בשני מחזורים – אחד ביולי ואחד באוגוסט. מדובר בלימודים פרקטיים שסיומם בהצלחה יזכה את הצעירים בתעודה רשמית מהטכניון.
איפה זה קורה: הלימודים מתקיימים בקמפוס שרונה בתל אביב או בחיפה
כמה זה עולה: קורס הצילום יעלה כ-1,350 שקל למחזור של שבעה מפגשים, בשעות 09:00-15:00. קורס ניצני רפואה יעלה 3,200-3,400 שקלים לעשרה מפגשים, בשעות 10:00-13:30. קורסי הסייבר ומדעי הנתונים יעלו כ-3,200 שקלים למחזור של עשרה ימים בשעות 09:00-17:00 (כ-80 שעות אקדמיות)
ערך מוסף: בשתי מילים - לימודי רפואה
6 צפייה בגלריה
קייטנה בטכניון
קייטנה בטכניון
ניצני רפואה, הקייטנה בטכניון
(יח"צ)

קייטנת ילד וכלבו

הקייטנה מבית היוצר של כלביית אפיקים משלבת לינה בקיבוץ אפיקים לצד שלל פעילויות עם כלבים כגון אילוף, קפיצות מעל מכשולים וסדנאות העשרה. קייטנת הקיץ מתאימה לכתות ג' עד ו' ואילו מחנה האילוף מיועד לכתות ו' עד ח'. מלבד למידה על כלבים, יש גם בריכה אולימפית, פעילויות ערב וטיולים בסביבה - ובמהלך היום אין ניידים ומשחקי מחשב. הילדים לנים יחד בבית הילדים ואכסניית הנוער בתנאי מגורים משותפים, ואוכלים בחדר האוכל של הקיבוץ. יש כחמישה מחזורי קייטנה במהלך יולי-אוגוסט.
איפה זה קורה: קיבוץ אפיקים
עלות: קייטנת הקיץ תעלה לכם כ-2,700 שקלים לחמישה ימים, ואילו מחנה אילוף לנוער יעלה כ-5,400 שקלים לעשרה ימים. ויש גם תוספת תשלום של 190 שקלים עבור הסעות הלוך ושוב.
ערך מוסף: מלבד הבילוי הנכסף עם חברו הטוב של האדם, יש גם משהו קורץ באווירה הקיבוצית

קייטנות תפירה וסטיילינג

ארצנו הקטנה שופעת כישרונות, ויש כמה מעצבות ישראליות שהחליטו להעביר את אהבתן לאופנה והמיומנויות שרכשו במשך שנותיהן במקצוע לדור הבא. בין מבחר האפשרויות תוכלו למצוא את קורס הקיץ בעיצוב אופנה ובתפירה של המעצבת דנה מסיקה שמתקיים בהרצליה ומיועד לגילי 8-14, קייטנת תפירה בצ'יק של הסטייליסטית והמעצבת רינת הייטנר ברמת גן שמיועדת לגילי 10-14, וסדנאות עיצוב ואביזרי אופנה של המעצבת ג'ני אגאסאנדיאן שמתקיימות בגבעתיים ומיועדות לגילי 8-14.
בין היתר, הפעילות כוללת סדנת מעצבות צעירות, עיצוב תיקים, סטיילינג ותפירת בדים, שיפור בגדים קיימים ויום צילום כיפי עם כל האקססוריז החדשים בסיום הקורס.
איפה זה קורה: בסטודיו של המעצבת, מה שמוסיף נופך אותנטי ומשדר מקצועיות
עלות: קורס הקיץ של דנה מסיקה יעלה כ-1,500 שקלים לחמישה ימים בין השעות 08:30-13:00. קייטנת התפירה של רינת הייטנר תעלה כ-1,500 שקלים למחזור של שבועיים כולל ארוחת בוקר. סדנאות הקיץ של ג'ני אגאסאנדיאן יעלו כ-870 שקלים לחמישה ימים בשעות 09:00-13:00 וכוללות חומרים וביטוח. יש כמה מחזורי הרשמה לאורך יולי-אוגוסט
ערך מוסף: ליטוש מיומנויות מוטוריות ופיתוח חשיבה יצירתית לצד שיפור המלתחה בארון
6 צפייה בגלריה
אופנה זה הסיפור
אופנה זה הסיפור
אופנה זה הסיפור
(צילום: יוליה ארדיטי)

קייטנה בכפר הירוק

קייטנת הכפר הירוק פועלת משנת 2008 ומיועדת לעולים לא' עד עולים לח'. לצד מסלול הקייטנה הקלאסי של חוגים מתחלפים תוכלו למצוא מסלולים כמו אומנות, לימוד אנגלית, לימוד שחייה, התעמלות קרקע, וגם מסלולים טכנולוגיים כגון רובוטיקה, יוטיוברים צעירים, רחפנים, והשוס הגדול: מסלול בינה מלאכותית, שכולל כמובן את צ'אט GPT ויצירת אנימציות ממוחשבות. הקייטנה פועלת בשעות 08:30-15:00 וכוללות ארוחת צוהריים, כשאת ארוחת הבוקר הילדים מביאים מהבית.
איפה זה קורה: הכפר הירוק ברמת השרון
כמה זה עולה: המסלול הרגיל של 10 ימי קייטנה יעלה לכם כ-2,900 שקלים, ומשם המחיר יעלה בהתאם לסוג המסלול שבחרתם: המסלולים הטכנולוגיים כמו רובוטיקה, יוטוברים צעירים ורחפנים יעלו כ-3,400 שקלים, מסלול לימוד אנגלית יעלה לכם כ-3,600 שקלים, ומסלול לימוד השחייה יעלה כבר כמעט 4,000 שקלים. ואל תשכחו להוסיף לתג המחיר את עלות ההסעות בסדר גודל של 600 שקלים. המסלול היקר ביותר הוא מחנה הקיץ שכולל לינה לארבעה לילות ויעלה לכם כ-4,350 שקל.
ערך מוסף: אם כבר לבלות מול המסך, אז לפחות לעשות זאת עם השגחה והדרכה כמו מסלול הבינה המלאכותית שמלמד את הילדים איך לרתום את הטכנולוגיה לכיוונים בונים ויצירתיים
6 צפייה בגלריה
הכפר הירוק
הכפר הירוק
הכפר הירוק. אם כבר מסכים
(צילום: אוריה דובינסקי)