"קשה להסביר את המסע הזה על רגל אחת", אומרת בריאיון לאולפן ynet שימרית כהן (36) מרמת גן, שילדה בפברואר האחרון שני תינוקות, עמית ואופק, בהפרש של חמישה ימים. "אחרי דרך מסובכת להיריון, שכללה גם לידה שקטה, אמרו לי שלא אוכל להתמודד עם היריון נוסף, שזה מצב מסוכן לי. פנינו לפונדקאות ובמקביל נכנסתי להיריון ספונטני. זה לא קרה לי אף פעם, נקלטתי שבוע וחצי אחריה, היינו בשוק מוחלט".
אסיפת הורים
"הפגיעה השקטה בנפשו של הילד": האם אתם הורים נרקיסיסטים? #42
42:47

בטח הייתם מאושרים עד הגג כשגיליתם על ההיריון. "נכון, וגם היו המון פחדים וחרדות. ההריון היה בסיכון גבוה, במקביל לפונדקאות בגיאורגיה. בארץ הייתי מאושפזת, נותחתי כדי להחזיק את ההיריון, היה כל מיני סיבוכים. אנחנו אחרי טיפולי IVF, בחיים לא חשבתי שאכנס להיריון טבעי. במשך שבועיים היינו בהלם, לא קלטנו בכלל מה הולך איתנו. אפילו לא יכולתי לטוס, בעלי היה שם חודש וחצי ואני הייתי פה עם שני ילדים. זה היה מטורף".
2 צפייה בגלריה
שימרית והילדים
שימרית והילדים
"מקשקשים יחד". עמית ואופק
(אלבום ביתי)
קראו עוד:
שקלתם באיזשהו שלב לוותר על ההיריון בשל הסיכון הגבוה? "היו פחדים רבים, אבל איכשהו החלטנו להמשיך עם זה. אמרנו שזה מלמעלה, שזו מתנה גדולה. פתאום בשבוע 18 היה סיבוך נוסף וכמעט הפלתי את ההיריון, אמרו לי שאני צריכה ניתוח דחוף, וגם שם אמרנו 'אולי נפסיק'. זה היה נורא-נורא מפחיד, ציינו בפנינו את כל הסיכונים וחששו מאוד. היינו אחרי טראומה טרייה, לידה שקטה, אבל בסוף הלכנו על זה והמשכנו. היו עוד המון דברים בדרך, אבל זה היה שווה כל רגע, גם את האשפוזים".
2 צפייה בגלריה
שימרית והילדים
שימרית והילדים
ראתה את הילד אחרי חודש וחצי. שימרית והילדים
(אלבום ביתי)
בין התינוקות יש בעצם חיבור כמו של תאומים, נכון? "ממש, הם נפגשו כשהם היו בני חודש וחצי, כי עברנו תהליך בירוקרטי מורכב עד שאפשר היה לקבל את הילד. גם אני פגשתי אותו לראשונה בגיל חודש וחצי. הם ישר התחילו לקשקש יחד, זה מדהים לראות את זה. במיוחד אחרי שעברתי חופשת לידה בלי ילד, ועכשיו אני עוברת איתה עם שניים".
בפוסט שכתבה בקבוצת "מאמאצחיק" בפייסבוק, כהן תיארה את השאלות שמופנות אליה, מה שמחייב אותה להסביר בכל פעם מחדש את שאירע. "לכן אמרתי לעצמי שאני חייבת לספר את הסיפור הזה", היא אומרת, "רציתי לדבר על זה כי המון נשים שואלות אותי על המסע שלי. לי לא היה את מי לשאול. אני לא הכרתי מישהי בטיפולי פוריות או בפונדקאות. אחרי הלידה השקטה היה לי עם מי לדבר, ואני יודעת שעוד נשים רוצות לדבר, לשאול, לשתף מישהי שעברה את זה. אפילו סתם כדי לקבל איזו מילה טובה או להתייעץ. באמת, הרבה נשים פונות אליי בפייסבוק ובאינסטגרם, ואני עונה לכולן".