בשבוע שעבר יצא לאקרנים הסרט "המופלאה: הרפתקאות ליידי באג וחתול שחור", המבוסס על סדרת הלהיט של ערוץ דיסני. מדובר בסדרת אנימציה על נערה בשם מרינט ונער בשם אדריאן שיכולים לשנות צורה לחיפושית המופלאה ולחתול השחור, גיבורי-על שמגינים על פריז מנבלי העיר, שהילדים שלכם קרוב לוודאי מכירים - ושכמעט לא ראתה אור.
אסיפת הורים
תחזיקו מטפלת, למה סבתא תמיד צריכה לבוא? #44
35:55

מאחורי הסדרה עומדים יוצרים מוכשרים, בהם יוצרי סדרת הקאלט היפנית "דרגון בול זי", אולם יש אדם אחד, מלבד היוצר המקורי תומאס אסטרוק, שבלעדיו היא לא הייתה קורמת עור וגידים, והוא מפיק הסדרה הצרפתי-יהודי ג'רמי זאג. אז ישבנו איתו לשיחה על אהבה, אנימציה וילדים.
אם הייתי מבקשת ממך לספר לי במה עוסקת הסדרה במשפט אחד, מה היית עונה? "בסופו של דבר מדובר בסיפור אהבה. הסדרה היא על שני גיבורי-על בפריז שאוהבים זה את זה בלי לדעת. ואם תרשי לי לפרט מעבר למשפט הזה, אסביר שהנערה מרינט והנער אדריאן בעצם לא מודעים לזהויות אחד של השני כגיבורי-על. חתול שחור מאוהב בליידי באג, אבל היא אוהבת את אדריאן, שהוא למעשה גיבור העל חתול שחור - ומרינט אוהבת את אדריאן, שכאמור מאוהב בגיבורת-העל ליידי באג, שהיא כמובן מרינט. מה שנקרא, קומדיה רומנטית אירונית".
3 צפייה בגלריה
ג'רמי זאג
ג'רמי זאג
כולם אוהבים את פריז. ליידי באג ואדריאן
(צילום: יח"צ)
ונתוני ההצלחה של הקומדיה הרומנטית מרשימים למדי: "המופלאה" משודרת ב-120 מדינות ברחבי העולם, ובערוץ היוטיוב הרשמי שלה היא סופרת כבר כ-35 מיליארד צפיות. לזכותה ייאמר שהיא גם מדורגת על ידי אתר IMDB בין עשר תוכניות האנימציה הטובות ביותר ב-20 השנים האחרונות.
קראו עוד:
מה שרבים אולי לא יודעים, זה ש"המופלאה" נידונה לכישלון עוד לפני שמישהו נתן לה הזדמנות. למעשה, היא נחשבה לפרויקט גנוז, כפי שזאג חושף: "עבדתי בכלל על סדרת אנימציה אחרת, והבמאי האומנותי הראה לי עיצובים לבחור מהם. לפתע העיניים שלי נחתו על ציור של ליידי באג. מיד שאלתי לגביה, אך הבמאי נענע בראשו והסביר שזהו פרויקט גנוז שכבר הראו למפיקים אחרים שוויתרו עליו שוב ושוב.
"אבל אני הייתי מאוהב בליידי באג, והחלטתי שאני הולך על זה. תומאס אסטרוק, שיצר את העיצובים, כבר עבד על סדרה של מישהו אחר, והחזרתי אותו במיוחד כדי לעבוד על ליידי באג. החלטתי לערוך בעיצובים כמה שינויים ברוח המנגה היפנית והאנימציה האמריקנית, שני מקורות השראה גדולים עבורי, והשאר היסטוריה", הוא אומר.
3 צפייה בגלריה
ג'רמי זאג
ג'רמי זאג
מאוהב. ג'רמי זאג
(צילום: יח"צ)
זאג הוא צרפתי, אבל מציין שההשראה שלו מגיעה דווקא משני קצוות מנוגדים של העולם. "תסתכלי מאחוריי", הוא מצביע על ספריית ספרי המנגה היפנית המרשימה שתופסת קיר שלם במשרדו, "מגיל צעיר כל מה שעניין אותי זה לעשות אנימציה. אני מאוד אוהב מנגה יפנית אבל גם מתחבר לאנימציה האמריקנית, ורציתי לשלב ביניהן. זיהיתי שזה משהו שלא נעשה בעבר, שקיים איזשהו ריק בטלוויזיה של דבר שמעולם לא היה קיים קודם לכן, וזה היה באותה תקופה שגיליתי את ליידי באג. גיבורה עם כוח של מנגה יפנית והלוק של גיבורת-על אמריקנית".
הסדרה עלתה לאוויר לפני כשבע שנים בצרפת ובקוריאה בו-זמנית, כי היה מדובר בהפקה צרפתית-קוריאנית. "היא הצליחה מאוד בשתי הארצות, ואז הגיעה העסקה עם ערוץ דיסני ששידרה את הסדרה בכל רחבי העולם", אומר המפיק, "דווקא עכשיו אני מרגיש שהסדרה צוברת מומנטום מחודש, בעיקר בארצות הברית, ורק שם היא משודרת 52 פעמים בשבוע. העיבוד הקולנועי יוצא לאקרנים ברחבי העולם".
האם צפית שהסדרה תעורר גל הצלחה כה גדול? "אם לומר את האמת, הייתי אנוכי כשיצרתי את הסדרה הזאת. הייתי פשוט אובססיבי לדמות של ליידי באג, ורציתי שהסדרה תתקיים כדי שאוכל לצפות בה. עם יד על הלב, לא ידעתי ב-100% שהיא באמת תעבוד בעולם האמיתי ותצליח, בכל זאת, מפיקים אחרים ויתרו עליה. פשוט ידעתי שאני מאוהב. טסתי ליפן כדי ליצור שיתוף פעולה עם היוצרים של הסדרה האהובה עליי, 'דרגון בול זי', ושכנעתי אותם להצטרף אליי למסע הזה. מאז הכול קרה כבדרך נס. הסדרה עדיין רצה, ובימים אלה אנחנו עובדים על כתיבת העונה השישית".
מה הילדים שלך חושבים על הסדרה? "הם כמובן צפו בה, אבל במובן מסוים אני יותר ילד מהם. אני גם משוגע על אנימציה יותר מהם. אני עוסק באנימציה לא בשביל הילדים שלי, אלא בשבילי. זה מה שאני אוהב".
3 צפייה בגלריה
ג'רמי זאג
ג'רמי זאג
זאג ובאג. סיפור אהבה
(צילום: יח"צ)
במה שונה הסרט החדש מהסדרה הוותיקה? "זהו הסרט המוזיקלי הראשון של ליידי באג. מצאנו דרך חדשה לספר את סיפור המקור כדי שגם אנשים שלא מכירים את התוכנית ייהנו מהסרט. סוג של נסיכת דיסני שפוגשת את ספיידרמן".
מהו לדעתך סוד הקסם של הצלחת "המופלאה"? "קודם כול, הסדרה מלאה בסודות ובמסתורין, הדמויות איקוניות ולבסוף, העלילה מתרחשת בפריז. כולם אוהבים לטייל בפריז".
ואם כבר לטייל, יצא לך לבקר בישראל? "בטח. מה שאהבתי בה זה שהיא אחד המקומות העתיקים בפלנטה, אבל היא גם הכי מודרנית. בירושלים הרגשתי את השילוב הזה במיוחד. יש לה נשמה, לעיר הזאת".