בשיתוף תנובה

נעים להכיר: משפחת סופר

משפחת סופר מבאר-שבע היא שבט הכולל שלושה דורות החיים האחד ליד השנייה ובגלל שהם כל כך נהנים זה מזה, הם גם מטיילים הרבה יחד. השבט המורחב כולל את ההורים, יהודית ואיל סופר, וילדיהם אסף (39), עדי (37), רובין (31), ליאל (23) והנכדים אלמוג (12), שקד (10), דקל (7), הראל (5), ליאן (4.5), הילי (שנתיים) ובחופשה האחרונה הצטרף לראשונה המטייל הצעיר ביותר - אילאי (בן ה-3 חודשים).
אל כל אלה מצטרפים, כמובן, גם בנות ובני הזוג תומר (39, בן הזוג של עדי), יערה (36, בת הזוג של אסף) וישראל (33, בן הזוג של רובין), וגם החברה של ליאל, בר, מצטרפת לעיתים.
4 צפייה בגלריה
משפחת סופר בטיול משפחתי
משפחת סופר בטיול משפחתי
משפחת סופר בטיול משפחתי
(צילום: אלבום משפחתי)

המסלולים האהובים

המשפחה מטיילת לא מעט כל השנה ובכל הארץ, לרוב לטיולים יומיים ולפיקניקים למכתשים במדבר, לפסטיבל דרום אדום, לספארי ועוד. "לפעמים קרוב יותר לבית אבל לא רק", מספרת רובין אשטמקר, הבת.
בכל שנה, בסוף החופש הגדול או בחגי תשרי, המשפחה נוסעת בהרכב מלא לחופשה משפחתית. לפני הקורונה הם היו בצפון ולפני שנה בירושלים והשנה, בחודש אוגוסט, החבורה כולה נסעה לנתניה, שם שהו כולם במלון, בילו בים ונהנו מהאטרקציות שמציעות העיר והסביבה.
4 צפייה בגלריה
משפחת סופר בטיול משפחתי
משפחת סופר בטיול משפחתי
טיול משפחתי בהרכב מלא
(צילום: אלבום משפחתי)
החופשות המועדפות עליהם כוללות הרבה מים – ים או בריכה, במלונות או בתים להשכרה אבל התנאי הוא שאלה יצליחו להכיל את השבט המורחב.

הצוות המארגן

"אסף הבכור לוקח את הפיקוד על הפקת הטיולים, מגבש יעד, אני עוזרת לו וההורים משלמים. חלוקה צודקת", צוחקת רובין.
את הטיולים מתחילים לתכנן בפגישות בסופי השבוע אצל ההורים. "פותחים טלפונים, מתחילים לחפש, מציעים ומחליטים יחד. משם, אסף מתחיל לברר ואמא נותנת את האישור הסופי".
בטיול עצמו, האחות עדי, היא האחראית על העיסוק החשוב בטיול – האוכל. "אנחנו מחלקים בינינו את הקניות אבל היא זו שמכינה את האוכל ותמיד מכינה לנו הפתעות קולינריות", מספרת רובין.
4 צפייה בגלריה
משפחת סופר בטיול משפחתי
משפחת סופר בטיול משפחתי
את הטיולים מתחילים לתכנן בפגישות בסופי השבוע אצל ההורים
(צילום: אלבום משפחתי)

טיול החלומות

"החלום שלנו הוא לטוס לתאילנד", אומרת בנחרצות רובין. "אנחנו מדברים על זה כבר כמה זמן וכשאבא ייצא לפנסיה, בעוד כארבע שנים, כנראה נממש אותו".
ילדי המשפחה הגרעינית כבר טסו בעבר עם ההורים, ללא בני הזוג והילדים, להודו, שם נולדו ההורים. "עשינו טיול שורשים של שלושה שבועות", מספרת רובין. "ההורים טסו לשם כמה פעמים בעבר אבל רצו להראות גם לנו, הילדים, את המולדת. ביקרנו באמריצר, מנאלי, סימלה, דלהי, אגרה והטאג' מהאל, גואה ובמומביי, שם נולד אבא. בעתיד אנחנו מתכננים לעשות משהו דומה גם עם בני ובנות הזוג", היא אומרת.

הטיפים של משפחת סופר

  • לחלק את רשימת המצרכים לטיול בין כולם.
  • כשמטיילים בארץ כדאי לצאת מוקדם בבוקר. רובין: "אנחנו מתכננים את לוח הזמנים כך שהילדים הקטנים ינמנמו בדרך והטיול יהיה רגוע יותר".
  • לדברי רובין, כמו בשגרה, גם בטיול המשפחה שומרת על מדיניות "הדלת הפתוחה": "הילדים מתחלפים בין הרכבים וגם בחדרי המלון אם זה טיול יותר ארוך כולם מתארחים אצל כולם".
4 צפייה בגלריה
משפחת סופר בטיול משפחתי
משפחת סופר בטיול משפחתי
טיפ משפחתי: כשמטיילים בארץ כדאי לצאת מוקדם בבוקר
(צילום: אלבום משפחתי)

הטיפ של יעל טוקר

"טיול מתחיל קודם כל בתיאום ציפיות. בעיקר במשפחות ענפות - זה כיף לצאת לטיול עם כל המשפחה וכמה שיותר - יותר טוב. אבל כמספר האנשים, כך מספר הציפיות ולכן צריך להיות רגועים ושלווים ולהבין מראש שייתכן מצב בו הילדים לא יעמדו במה שסיכמנו איתם. וזה בסדר, החוויות שלהם שונות משל ההורים, אין סיבה להיכנס לתסכול, ברגע שתקחו את זה בחשבון, תיהנו הרבה יותר. כולכם."
היכנסו למתחם "זמן משפחה - טיול משפחתי" לטיפים ורעיונות נוספים לטיול המשפחתי הבא שלכם
בשיתוף תנובה