לפני כחצי שנה הוצא זיו (שם בדוי) בן השלוש מביתו בעקבות חשש שהוא נמצא בסיכון. אימו הביולוגית, אם יחידנית המוכרת לשירותי הרווחה, טופלה בשנים האחרונות על רקע קשיים בתפקודה ההורי. לאחר שהתקשתה לתת מענה לצורכי בנה, זיו הוצא לאומנת חירום.
1 צפייה בגלריה
זיו
זיו
"מגיעה לו הזדמנות". זיו
"מאז הוצאת הילד אימו משתפת פעולה. נראה שיש שיפור בתפקודה והיא עושה מאמצים רבים על מנת לדאוג ליציבות בחייה, אך היא זקוקה לעוד זמן", מסבירים גורמים בארגון "אור שלום" שמלווה את המשפחה, ומשפחות אומנה נוספות - כולן מפוקחות על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי.
בששת החודשים האחרונים נמצא זיו באומנת חירום - בית המשמש מקלט מיידי וזמני עבור ילדים במצבו. מדובר בפרק זמן ארוך מאוד, שכן אומנת חירום מיועדת לכמה שבועות, לכל היותר כמה חודשים. כעת זקוק זיו למשפחה שתגדל אותו לאורך זמן ותדאג לו לבית חם.
קראו עוד:
ב"אור שלום" מספרים כי מדובר בילד מתוק, חכם מאוד, שמח ורגוע שנהנה מסוגים שונים של משחקים ויכול להעסיק את עצמו בהם זמן רב: "יש לו קשר קרוב וחם עם אימו, הוא נהנה מביקוריה, מתקשה בפרידה ובוכה אחרי כל ביקור. עם זאת קיים חשש מעיכוב התפתחותי משמעותי ומלקות בתחום התקשורת, משום שזיו לא תמיד יוצר קשר עם מבוגרים או ילדים, לא תמיד מגיב כשפונים אליו ולעיתים נראה שקוע בעולמו. עם הזמן והטיפול המסור הוא יצר קשר טוב עם הורי אומנת החירום, עם המטפלות במעון ועם מבוגרים משמעותיים בחייו".
בארגון מציינים כי הילד זקוק לבית יציב, אוהב ובטוח, ולמשפחה שתאפשר לו קשר חיובי עם אמו, אך עד כה לא נמצאה עבורו משפחת אומנה לטווח ארוך. עוד צוין כי בד בבד יציבות אמו תיבחן, תוך כדי שמירה על קשר עם הילד. "לזיו, כמו גם לילדים נוספים המחכים לבית, מגיעה הזדמנות לחיי משפחה בטוחים ורצופים. מדובר גם בהזדמנות עבור המשפחה לנתינה גדולה ולהשפעה חיובית על חייו ועל עתידו של הילד", אמרו בארגון.
תמימה סהר, מנהלת מערך טרום אומנה בארגון הוסיפה: "אנחנו בונים תוכנית טיפול לכל ילד בעת הגעתו למשפחה, שמתייחסת לצרכיו הפיזיים, הרפואיים, הרגשיים והלימודיים, ולקשר עם משפחתו הביולוגית. כאשר נבחרת משפחה, יש לנו זכות גדולה ללוות אותה ולסייע לה ולילד בפתרון קשיים ודילמות במשך כל תקופת האומנה".
משפחות המעוניינות לשמש משפחת אומנה לזיו מוזמנות להיכנס לאתר של הארגון | טלפון 8936* | וואטסאפ: 051-2400312