יותר מחודש לאחר תחילת החופש הגדול, במערכת הבריאות מזהירים מפני תאונות ופגיעות של ילדים בחודשי הקיץ, שבהם הם מבלים בבריכה ובים, מטיילים ונמצאים ברחובות.
אסיפת הורים
הורות מודעת: איך לא להשליך את הפחדים שלנו על הילדים #43
47:37

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מ-21 ביוני עד 1 באוגוסט נהרגו 15 ילדים. רוב הפגיעות נובעות משהות ממושכת של הילדים בבית או באתרי הנופש, וקשורות בעיקר לבריכה ולים. גם תאונות דרכים, ובעיקר תאונות של קורקינטים ואופניים חשמליים, מתרחשות בתדירות גבוהה יותר, כאשר פציעות נוספות קורות במהלך טיולים.
1 צפייה בגלריה
בטרם
בטרם
מתחילת החופש - 15 ילדים נהרגו בתאונות
(צילום: Shutterstock)
קראו עוד:
"החופש הגדול הוא תקופה של טיולים ובילויים משפחתיים, ודווקא בתקופה הזו יש עלייה בהיפגעות ילדים. אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם.
לבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא הגיעו בשבועות האחרונים מספר ילדים בעקבות פגיעות שונות. "כל קיץ אנחנו רואים עלייה בתאונות", אומרת ד"ר רעות כסיף לרנר, רופאה מומחית בכירה בטיפול נמרץ ילדים. "יש יותר מקרים של טביעות, של ילדים שנשכחים במכונית, ילדים שנכווים ממים רותחים וגם נפגעים בתאונות דרכים”.
כך למשל, לבית החולים הגיעו לאחרונה ילד שנפל מהמרפסת לאחר שהייה ללא השגחה, ונפטר בבית החולים, ילד שנכווה לאחר שבישל בעצמו ארוחה, ילד שטבע בבריכה ועוד. לדברי כסיף לרנר, "על כל ילד שנכנס לבריכה להיות עם מצופים או כל אמצעי אחר. חשוב להרחיק ילדים מנגישות למים רותחים ולא לתת להם להיות במרפסת לבד. מהמבוגרים נדרש כעת לנהוג בזהירות לאור הצטברות הנערים והנערות שרוכבים בכבישים בקורקינטים ובאופניים חשמליים".