אסיפת הורים
מה באמת לעשות כשיש חרם על הילד שלך? #54
37:17

"כבר שנתיים שהילדה שלי מוחרמת על ידי ילדות בכיתה שלה. די, כמה היא יכולה לספוג? היא מתחננת שאני לא אשלח אותה לבית הספר. למה הם לא מוכנים להעביר אותה ללמוד במקום אחר?", שואלת בכאב אימא של ג' בת ה-11. האם טוענת כי פנתה כמה פעמים לבית הספר ולגורמי החינוך בנושא, אך נותרה ללא מענה - והחרם נמשך.
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
"כמה ילדה בגילה יכולה לספוג?". ג'
"כמה ילדה בגילה יכולה לספוג?". ג'
"כמה ילדה בגילה יכולה לספוג?". ג'
לדברי האם, ג' שלומדת בכיתה ה' באחד מבתי הספר היסודיים בחריש, חווה מדי יום השפלות ועלבונות. "בכיתה שלה לומדות רק שש בנות. כבר שנתיים שהן עושות עליה חרם, הן מעליבות אותה, משפילות אותה, אומרות לה שהיא מכוערת ולועגות על הלבוש שלה", היא טוענת, "הן לא מדברות איתה, ולא מוכנות להיות חברות שלה. זה התחיל כבר לפני שנתיים, כשהיא הגיעה לבית הספר. פניתי לצוות, היינו בשיחות, וכלום לא עזר. זה נמשך גם השנה. בחודש שעבר היא לא הלכה לבית הספר במשך שבועיים, היא פשוט לא מוכנה לספוג יותר. אני כל הזמן מנסה לשכנע אותה שיהיה בסדר, ולחזק אותה, אבל זה כבר לא עוזר. שלשום בשעה 11:00 היא התקשרה אליי וביקשה שאבוא לקחת אותה, אז הגעתי ואספתי אותה".
האזינו: על חברויות - וחרמות

האם מספרת על מצבה הרגשי של הילדה: "ההשפלות הן על בסיס יומי. הילדה חוזרת מבית הספר, נכנסת למיטה ולא מוכנה לצאת. היא אומרת לי - 'אימא תעזבי אותי'. אין לה מצב רוח, היא הייתה ילדה פעילה חברותית ועכשיו היא בדיכאון. היא כל הזמן אומרת לי שהיא לא רוצה לחזור לבית הספר. בשיחות עם המורה והיועצת הן מבטיחות לעזור ולפתור את הבעיה. עברו שנתיים וכלום לא נעשה. הילדה עדיין מושפלת.
"הייתה לה חברה אחת, אבל גם היא הפסיקה להיות איתה בקשר, משום שהבנות האחרות החרימו אותה בגלל הקשר ביניהן. היא אמרה לה - 'בגללך אין לי חברות'. אני לא מבינה למה החרם הזה עליה, הילדה שלי יפה, לא אלימה, לא משפילה אף אחד ולא מתנהגת בגסות, אז למה לעשות לה את זה? למה לא להציל אותה עכשיו ולהעביר אותה כיתה או בית ספר? אנחנו רוצים להציל אותה, להציל את הנפש שלה לפני שיהיה מאוחר מדי. פניתי גם לעירייה, למנהל אגף החינוך, והוא הפנה אותי למוקד השירות. די, נמאס לנו", אומרת האם.
בעיריית חריש מסרו בתגובה: "המקרה מטופל על ידי הגורמים המקצועיים בבית הספר".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מתייחס במלוא החומרה וכובד הראש לאירועי חרמות, ובפרט לאירוע זה שמלווה על ידי צוות בית הספר. לאור זאת, לתלמידה גובשה תוכנית מענה מקיפה. בית הספר פועל לרתום את המשפחה כדי להבטיח את הצלחתה. בשל סיבות שקשורות בצנעת הפרט, המשרד מנוע מלהיכנס לפרטים נוספים".