לא רגעי האימה של 7 באוקטובר, לא חמאס ורוצחיו ולא הטילים שרדפו אותם עד להרצליה הצליחו להרוס את הרגע המיוחד של חמישה זוגות מקיבוץ מפלסים, שזכו בחודש האחרון להביא חיים חדשים לעולם. בעודם נמצאים במלון שאליו פונה הקיבוץ בהרצליה, הגיעו חמישה זוגות לבית החולים לרגע שלו הם חיכו תשעה חודשים: הלידה המיוחלת. המשפחות חזרו לגור במלון אחרי הלידה, והתינוקות המתוקים עטופים בהורים ובכל הקהילה שמלווה ומסייעת, וגם מרבה לפנק את היולדות.
4 צפייה בגלריה
yk13671614
yk13671614
ההורים עינב ואור מאירוביץ ביטון, האח פלג והתינוקת נטע
(צילום: מתן צורי)
זמר ודור הופמן, ההורים של אורי-אריה הופמן, סיפרו על הרגע המרגש: "בימים אלה להביא ילד לעולם זה אור גדול - הצלחנו לרגעים קטנים לשכוח מהכאב ששורר סביבנו ולשמוח בלב שלם שהבאנו לעולם את האושר הכי גדול - וזה הניצחון שלנו על בני העוולה הארורים. מתפללים להחזרת אחינו החטופים ולהחזרת השקט לעוטף שהוא ביתנו".
נועה ונעם חנוכה, ההורים של התינוק החמוד רועי־אוריאל, הוסיפו: "אנחנו מרגישים שזכינו בחיים מחדש". נועה מספרת: "בעלי נורה באסון, עברנו כמעט שבוע שבו הוא היה מורדם ומונשם. השעות בממ"ד עם הצרחות, השפה הזרה, היריות והחושך הנורא שמכסה עלייך חוזרים אליי בלילות. ילדתי ב-18 באוקטובר, יום הנישואין השני שלנו. אנחנו עדיין לא ישנים ביחד, נעם בשיקום אשפוזי אבל הוא מנצח, אנחנו מנצחים, וממש בקרוב הוא יחזור הביתה ויחבק את רועי".
4 צפייה בגלריה
yk13671611
yk13671611
ההורים נועה ונעם חנוכה, והתינוק אוריאל
(צילום: מתן צורי)
בנם הקטן של ענבר ודולב רייז עדיין לא זכה לשם, אבל כן זכה למשפחה ענפה: אחיו בן החמש שנים וחצי שקד, ואחותו גפן בת השלוש. "למרות אי-הוודאות, הקושי והחששות, הבאנו לעולם יצור מקסים שמכניס הרבה אור בתקופה מאוד חשוכה, ממלא את הלב", סיפרו בני הזוג המאושרים.
עינב מאירוביץ-ביטון ובעלה אור הם הורים מאושרים לתינוקת נטע. אחיה הגדול פלג הוא בן שנתיים ושבעה חודשים. "נטע ופלג הם קרן השמש שלנו בימי המלחמה. התמימות, השמחה והחיוכים שלהם נותנים לנו תקווה לימים טובים יותר", שיתפו אותנו עינב ואור. האם החמישית ממפלסים שילדה בחודש האחרון היא סער פלג.
4 צפייה בגלריה
yk13671613
yk13671613
ההורים זמר ודור הופמן, והתינוק אורי-אריה
(צילום: מתן צורי)
4 צפייה בגלריה
yk13671612
yk13671612
צילום: מתן צורי
פורסם לראשונה: 00:00, 12.11.23