כבר שנים רבות שאריה תבל, מנהל החינוך בקיבוץ בארי, מוציא לפועל מדי שנה את "שנת המצווה" של בני הנוער בקיבוץ, אחד מאירועי הדגל החשובים בבארי. השנה זו הייתה משימה קשה וכואבת, אבל גם מרגשת מאוד.
בשנת מצווה הנערים והנערות עוברים חוויות חינוכיות וערכיות, כמו מסעות וטיולים בשטח, גיבוש חברתי, תרומה לקהילה, הכרת הארץ ועוד. היא מתקיימת בכל קיבוץ ומושב, וגם במסגרות עירוניות בצורות שונות ומגוונת. בסוף השבוע האחרון, באיחור רב שנוצר בגלל המלחמה, וברגשות מעורבים, נפתחה שנת המצווה של בארי הכיכר בנוכחות מאות בני משפחה וחברים.
2 צפייה בגלריה
yk13767769
yk13767769
(צילום: עופר גתי)
2 צפייה בגלריה
yk13767770
yk13767770
צילום: עופר גתי
עד 7 באוקטובר היו בקבוצת שנת המצווה של בארי 17 חניכים, וכעת נותרו 15, אחרי הירצחם של התאומים ינאי וליאל חצרוני ז"ל. גם צעירים מהקיבוץ שהיו מהצוות שמוביל את שנת המצווה נרצחו: הנער כרמל בכר ז"ל שהוביל את החניכים והיה מיועד בעתיד להוביל את התוכנית, ראש צוות בשנת המצווה אלון אבן ז"ל שנרצח יחד עם הוריו ואחיו, והמדריך בשנת המצווה ליאור טרשנסקי ז"ל.
באירוע השתתפו גם שני חטופים מבארי ששוחררו: הילה רותם, חניכה בשנת המצווה, ועמית שני, חבר בצוות שנת המצווה. "עד לא מזמן היו בטוחים שבגלל כל מה שקרה לא האירוע יתבטל, אבל לא ויתרנו", סיפר תבל. "גייסנו עוד נערים ומדריכים ויצאנו לדרך למרות הכול. החניכים פשוט מדהימים, רואים שכולם התבגרו פתאום ברגע אחד בעקבות האירועים".
פורסם לראשונה: 00:00, 22.01.24