אסיפת הורים
אחיך הקטן נחטף לך מול העיניים, זה אגרוף בבטן: אביתר דוד עדיין שם
28:33

כשאביו של יהונתן לוי בן השבע מתל אביב גויס, הוא חווה, כצפוי, קשיים משמעותיים. "הבן שלי סירב ללכת לבית הספר עד ששיתפתי את סגנית מנהלת בית הספר ואת המחנכת בקשיים שלו להירדם ולהיכנס לביה"ס. הוא רצה להיות בבית, הרגיש שזה המצב הבטוח שלו", מספרת האם רותם לוי.
"ילדים חווים קשיים בשל היעדרות האבא שגויס", ממשיכה לוי, שמתמודדת בחודשים האחרונים לבדה גם עם גידול תאומות בנות שלוש. "אימהות דיווחו שהילדה בת החמש הפסיקה לדבר, ילד בן תשע בורח מבית הספר, הידרדרות בלימודים, אלימות מכיוון שאין להם איך לפרוק את החרדות והגעגועים. היו גם שננזפו על ידי הצוותים החינוכיים והיו מורים ששלחו הערות על איחורים וחיסורים".
2 צפייה בגלריה
yk13796869
yk13796869
(רותם לוי עם יהונתן והתאומות רוני ותמר)
לא פחות מרבע מיליון תלמידים בגנים ובבתי הספר מתמודדים עם גיוס של אחר ההורים למלחמה, ובמשרד החינוך החליטו לעשות מעשה. הבוקר יפורסם חוזר מנכ"ל שיחייב מעטפת לימודית, רגשית וחברתית מיוחדת לתלמידים שהוריהם נעדרים מהבית בשל המלחמה.
החוזר המיוחד נכתב בשיתוף פורום נשות המילואימניקים, והוא כולל בין השאר הנחיות לתמיכה רגשית, צמצום שיעורי בית, הערכה חלופית במבחנים פנימיים, התאמות לפי הצורך בבגרויות, גמישות למאחרים וגם מתן הערכה אישית לילד המילואים בתעודה על "השתדלות, מאמץ ועמידה בגבורה בתקופה המאתגרת שעבר".
"תמיכה משמעותית ועמידה איתנה לצד משרתי הקבע והמילואים הן משימה לאומית ראשונה במעלה. משרד החינוך והצוותים החינוכיים ימשיכו לפעול ולהיות המשענת החזקה והבטוחה עבור ילדיהם", אמר שר החינוך יואב קיש.
בפרק המתמקד בילדי הגן נאמר כי הגננות יתאימו אירועים כמו ימי הולדת וציון חגים ליכולת ההשתתפות של ההורים, ויעניקו לילדים גמישות בזמני אכילה, שינה, למידה ופעילות משחק חופשי. בחינוך היסודי מדובר בין היתר על החלפה במשימות "הוריות" בעת שגרה, כגון "נַשֵּׁק וְסַע". בהתייחס לחינוך העל יסודי נאמר כי במידה ותלמיד מגלה סימנים של לחץ לימודי, ניתן להחליף את הבחינות הבית ספריות בדרכי הערכה חלופיות או במתן תוספת זמן. אם יש קושי תפקודי, ניתן יהיה לפנות לאגף הבחינות לצורך הקלה בבחינות הבגרות.
רותם לוי, ממובילות מאבק "פורום נשות המילואימניקים", בירכה על החוזר המיוחד. "הגננת והמחנכת הן כמו אמא נוספת לילד שנמצא במוסד החינוכי שש עד שמונה שעות.
זכינו לשיתוף פעולה מצד משרד החינוך שקיבל את ההערות וההצעות שלנו. החוזר יחסוך מעתה עוגמת נפש ותסכול ויסייע לכולנו לצלוח את התקופה הקשה".
פורסם לראשונה: 00:00, 12.02.24