חמישה מבני משפחתה של מעיין סיגל-קורן נחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק: אימה קלרה מרמן (63), פרננדו מרמן (60), אחיה של קלרה, אחותה גבריאלה ליימברג (59), מיאה ליימברג בתה של גבריאלה (17), ולואיס הר (70), בן זוגה של קלרה. בריאיון ל-ynet live היום (ד') היא מספרת עליהם, ועל החודש הקשה שעבר בלעדיהם.
"אני יודעת שכולם היו יחד בממ"ד בבית של אמא שלי, הם הגיעו לחגוג יום הולדת לאחיינית שלי, שבמזל לא הייתה שם בבוקר. בערך בשעה 11:00 נכנסו לשם מחבלים. אנחנו יודעים את זה מהודעות טקסט שהם שלחו - הם כתבו שנכנסו אליהם הביתה ושברו דברים, שלחו נשיקות ומאז נותק הקשר", מספרת סיגל-קורן.

"מאותו רגע התחיל סיוט שלא נגמר. עברנו שעות מורטות עצבים של חוסר ודאות, שבהן הם הוגדרו 'מנותקי קשר', עד ששישה ימים אחרי הודיעו לנו שהם ככל הנראה חטופים. את ההודעה הרשמית על כך קיבלנו רק לפני שבוע וחצי. אנחנו יודעים שבבית יש סימני ירי, אבל לא סימנים למאבק. לכן, ההערכה היא שהם נלקחו פיזית", היא אומרת.
1 צפייה בגלריה
נעדרים
נעדרים
משמאל: לואיס, גבריאלה, פרננדו, קלרה ומיאה
חמישה מתושבי קיבוץ ניר יצחק נרצחו במתקפת הטרור, ושמונה אחרים נחטפו. "אני לא יודעת כלום על מצבם, אבל יש נחמה גדולה במחשבה שהם יחד שם. אני מחזיקה את התקווה הזו, שהם עוזרים אחד לשני, זה מה שעוזר לי לעבור את היום-יום", היא אומרת ומוסיפה בכאב: "אמא שלי תציין בקרוב יום הולדת 64. אני כל כך קיוויתי לחגוג איתה, אני עדיין מקווה, אבל גם מבינה שזה לא יקרה. בכל מקרה מתנדבים יעזרו לנו לארגן אירוע לכבודה. אנחנו נגיע, מי שנשאר מהמשפחה שזה לא הרבה, וכמה חברים. בן הזוג של אמא הוא בן 70 וזקוק לתרופות. המנהיגים שלנו צריכים לעשות כל מה שהם יכולים להחזיר אותם הביתה עכשיו. זה עניין של מדיניות, שחייבת להיות בראש סדר העדיפויות".