"הקהל צמא לתכנים איכותיים, והתרבות שלנו היא מדהימה. לפחות פה, בדבר הזה, אין פילוג במדינה. התרבות היא לכולם", אוהד חיטמן אמר באולפן ynet. צפו בסרטון שבמעלה הכתבה.
חיטמן מתראיין בשבוע שבו הושק פרויקט מוזיקלי חדש שלו ושל דודיק הלפרין, "לשוט עם סבא על ענן" - אלבום שירים לילדים לרגל 75 שנות ילדות ישראלית. חני נחמיאס, דרור קרן ומאיה אברהם הם חלק מהאמנים ששרים בו. "בפרויקט הזה הגימיק הוא שאין גימיקים", הוא אומר, "הטקסטים מכבדים את השפה ומדברים לילדים בגובה העיניים, דווקא המילים שרק סבא וסבתא יכולים לומר".
2 צפייה בגלריה
אוהד חיטמן
אוהד חיטמן
משפחת חיטמן. "מי שאומר שיש הבדל בין משפחות, הוא מפחד"
(צילום: דפנה בן נון)
הפופ היום הוא מוגזם, יש שירי טיקטוק שהם לא שירים. "כן, בואי נקרא להם 'שירים בראי התקופה'. אני חושב שהאלבום נותן כבוד לשפה ולמוזיקה, ואני גאה להיות חלק ממנו. סורי, זה מאוד לא סקסי להגיד את זה, אבל אין גימיקים. אלה 14 שירים שהם 14 פנינים. אני מאמין שיצרנו פה מוזיקה שתישאר, אפרופו, יותר מאשר אתגרים בטיקטוק".
ספר על המשפחה הפרטית שלך. "יש לי משפחה מדהימה עם בן זוג מדהים שקוראים לו רן הרוש חיטמן. אנחנו יחד כבר 15 שנים, בהן 10 שנות נשואים. יש לנו תאומים, אווה וברי, אוטוטו בני שמונה. הם נולדו בנפאל, ברעידת האדמה המפורסמת שהייתה, ועל אפם וחמתם של אלה שלא מוכנים לקבל אותנו. אני מתנצל מאוד בפני אלה שיש להם בעיה עם המשפחה שלנו, אבל צר לי, אנחנו מאושרים. לילדים שלנו יש ביטחון עצמי, הם חברותיים מאוד ומאמינים בעצמם. הם גם מכירים את מסורת ישראל. לא יצליחו לפלג אותנו, יש לנו חברים דתיים, חרדים, ערבים, שמאלנים, ימנים. המדינה הזאת היא של כולנו, המשפחה שלי היא סוג א' ואנחנו אזרחים סוג א'.
"בסופו של יום אנחנו עושים כביסה, זאת אומרת בן הזוג שלי עושה כביסה. אני עדיין לא יודע לעשות את זה, אבל כשהילדים היו קטנים גם אנחנו לא ישנו בלילה, כמו כל הורה במדינת ישראל, כשמגיע 31 באוגוסט, אנחנו נושאים עיניים למרום ורק מבקשים שתיפתח כבר שנת הלימודים. אני חושב שאין באמת הבדל. אלה שאומרים שיש הבדל, הם אנשים שמפחדים".
2 צפייה בגלריה
אוהד חיטמן
אוהד חיטמן
גם אנחנו לא ישנו בלילות, כמו כל ההורים. משפחת חיטמן
(צילום: דפנה בן נון)

"לא יחזירו אותנו לשום ארון"

העם גדול מסך מנהיגיו, חיטמן אומר בהתייחס להפיכה המשפטית ולמצב המתוח בארץ: "אני מאמין בעם הזה, אבל אני אגיד מה ההבדל - לפני יותר מעשור, אחרי הרצח בבר נוער, הלכתי לראשונה עם בן הזוג שלי ברחוב ונתתי לו יד. הלהט"בים כבר לא שותקים, לא יחזירו אותנו לשום ארון. אנחנו לא מתביישים במי שאנחנו, ואף אחד לא ייקח בעלות על היהדות. כמו שלא יגידו עליי שאני אשכנזי, שמאלני, מתנשא. קודם כל אני נשוי לאדם תימני ומרוקאי, והנה סקופ - אני גם לא שמאלני.
"מנסים לקטלג מי שלא הולך עם הממשלה, שהוא אנרכיסט ושמאלן ובוגד. מצטער לאכזב, אבל אני אוהב את המדינה הזאת, את האנשים. כאומן, כיוצר, אני אוהב את השפה העברית. לדעתי, התנ"ך הוא המקור הספרותי הסוציאלי החברתי הכי חכם. הצד השני משניא את הדבר הזה. כשמחוקקים חוקים נגד, זה גורם לי לא לרצות לחשוף בפני הילדים שלי את התרבות המדהימה של העם הזה".