אסיפת הורים
שלושה שבועות לקח לי לספר שאבא חטוף, לא הייתי מסוגלת: רון בנימין עדיין שם
29:05


שלושה מילדי משפחת שחר מגויסים למערך הלחימה: משה כקצין שלישות בפיקוד דרום באוגדת עזה, שגיא כקצין חימוש באוגדה, ונבו, גולנצ'יק לשעבר, כלוחם ביחידת חי"ר. "בימים הראשונים של המלחמה היה קשה לישון בלילה", מספר אביהם, חיים שחר, ששירת גם הוא ברצועת עזה. "הדאגה משולשת, אבל מתרגלים לחיות לצד זה". בני המשפחה לא נפגשו מאז תחילת המלחמה. "אני מתגעגע ומקווה שבקרוב הם יצאו להתרעננות ונזכה לשבת יחד", אומר האב. "בשבילי הם תמיד יהיו הילדים הקטנים".
כתבה: נינה פוקס
6 צפייה בגלריה
yk13793889
yk13793889
דאגה משולשת. האחים שחר
(באדיבות יונה גולן)
משפחת גולן
גלבוע גולן, רבש"ץ היישוב עזוז בנגב, הוא אב לחמישה, שניים מהם לוחמים ואחד לקראת גיוס. "אמרתי להם מראש שיהיו מה שהם רוצים", אומר גולן, "אבל חינכתי אותם לעשות את הכי טוב שלהם. דאגתי להם כשהם היו בעזה, אבל אנחנו מתמקדים בחיובי ולא בשלילי". יונה (23), שסיים לאחרונה את שירות המילואים בחפ"ק מפקד אוגדה 36, סיפר על הפגישה המפתיעה בלב הלחימה עם אחיו נתן (20), שמשרת בצנחנים: "שמחתי לראות אותו אחרי 70 יום. עישנו סיגריה בהריסות ודיברנו, שיחה באמצע עזה".
כתבה: אילנה קוריאל
משפחת בוארון
משפחת בוארון מכפר סבא – האב חיים, האם שני, הבת החיילת אופק, הבת ליאור שלומדת בתיכון, הגיסה קרן שמש, האח בני חסון ואשתו זהבה - התגייסה לעזור ללוחמים, וכבר ארבעה חודשים שהם עוברים בין בסיסים, מבשלים, מכבסים ודואגים לכל מה שחסר לחיילים. "לקחנו החלטה שאנחנו רוצים להיות חלק מהעשייה בעורף למען החיילים שלנו", מספרים בני המשפחה, "לשמור על המורל שלהם, להכין להם ארוחות מפנקות ולתת כל מה שאנחנו יכולים כדי שיהיה להם כוח להמשיך. זה הכוח של עם ישראל".
כתב: איתן גליקמן
6 צפייה בגלריה
yk13793615
yk13793615
לתת לחיילים כוח להמשיך
משפחת ליבשטיין
ב-7 באוקטובר התבשרה משפחת ליבשטיין מכפר יונה על ההרוג הראשון ששמו הותר לפרסום - ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין ז"ל, בן דודו של האב. ארבעת האחים - טל (34), אור (28), ר' (26) וג' (20) - התייצבו מיד ללחימה. "סיכמנו בינינו שיהיה תמיד מישהו בבית עם ההורים, וגם שנשלח להם כל כמה ימים פרחים", מספר ר'. האח הצעיר ג' סיפר: "היה מוזר שפתאום היינו כל האחים על מדים, בידיעה שאני אמור להיות היחיד. וכן, זה עוזר שיש אחים עם ניסיון כזה. יש לי המון מה ללמוד מהם".
כתבה: יעל צ'כנובר
משפחת יעקובי
משפחת יעקובי ממושב מרגליות הייתה מגויסת עוד לפני המלחמה, עם האב יוני בתפקיד סגן מפקד כיתת הכוננות של היישוב. הבת אלמוג, קצינת שלישות בגדוד מילואים של חטיבת אלכסנדרוני, התייצבה על גבול לבנון ביום הראשון למלחמה כדי לסייע ללוחמים, ואילו הבן מאור שהתגייס לגולני רק לפני שנה מגן על הבית בחפ"ק אג"ם 769. "לא חשבנו שכולנו נהיה מגויסים למלחמה יחד", אומרת אלמוג. "אני זוכרת מגיל קטן חיילים מפטרלים לאורך המושב, ועכשיו יש לנו הזדמנות כמשפחה להגן על הבית שלנו".
כתבה: נינה פוקס