"אני גדלתי בקריות, בבית עם שני הורים אקדמאים. אימא הייתה סגנית מנהלת בבית ספר, מוערכת ומצליחה. לאבא שלי היה תואר שני בחינוך, הוא גם היה מועמד למועצת העיר. מבחוץ היינו משפחה תרבותית ואיכותית, אבל כשהדלת הייתה נסגרת זה היה עולם אחר. הייתי קוראת לזה 'מחנה השמדה של הנפש'", מספרת בתוכנית שרון בר-אל תמיר, עורכת תוכן, מנהלת קבוצת הפייסבוק כוכבים כחולים נגד אלימות במשפחה, ומומחית מניסיון חיים שחוותה התעללות מצד אביה.
"אבא תמיד היה סוגר את החלונות כדי שהשכנים לא ישמעו, אבל אני בטוחה שהם שמעו. מגיל שש אני כבר זוכרת סצנות שבהן ראיתי את אמא שלי עוד שנייה נגמרת לי מול העיניים. הוא איים עליה עם סכין, והוא היה מאוד חזק. אם הייתי אומרת משהו שלא היה נראה לו, אפילו סתמי וטיפשי, הוא היה מנפץ לי קנקן על הראש, או שופך כוס מים על הפרצוף. זה נמשך עד הצבא", היא מספרת.
פגיעות בילדים יכולות להתרחש בבית או בחוץ, במרחב הפיזי או הווירטואלי - ובכל המשפחות, גם "הכי טובות". למעשה, כל ילד חמישי בישראל סובל מהתעללות או מהזנחה, כפי שעולה מנתונים שהוצגו בכנס האחרון של מכון חרוב בשיתוף מכללת תל חי. עו"ס ענת אופיר, מנהלת תחום התעללות והזנחה במכון, מסבירה בתוכנית: מהם סימני האזהרה, מה עובר על הילדים - ולמי מדווחים. האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
שרון בר-אל תמיר
שרון בר-אל תמיר
שרון בר-אל תמיר
בכל יום שני בשעה 14:00 ב-ynet radio הגר כוכבי מדברת עם מיטב המומחים על כל מה שבאמת מעניין ומעסיק הורים.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים