אסיפת הורים
מני ממטרה: תפסיקו לשאול מתי יהיו לי ילדים #35
43:59
(צפו בריאיון המלא)

השחקן והקומיקאי מני צוקרל (40) הידוע בשם "מני ממטרה", היה בכלל ילד "שקט ונחבא אל הכלים". זה לא היה רגיל במשפחת האמנים שבה הוא גדל - אימא שהופיעה על הבמות בהודו ובישראל, סבא נגן מנדולינה מפורסם בבוליווד ואח רקדן. אחרי שכבש את לבבות הילדים, וההורים, הוא מספר על החיים האמיתיים מאחורי הקלעים, ועונה לכל מי ששואל אותו מתי כבר יהיו לו ילדים. האזינו לפרק.

"הייתי ילד שקט מאוד, עד שהבנתי שלהצחיק אחרים יכול לעשות אותי קצת יותר מקובל בכיתה. בניגוד לטבע של המשפחה, אני סירבתי לעלות על הבמה. ממש התחמקתי מזה", הוא מספר, "גם בהמשך, כשידעתי שאני יודע להצחיק, לא היה ברור לי אם אפשר לעבוד בזה. למדתי בכלל בעתודה טכנולוגית, מה שעוזר לי היום, אגב, כי 'מני ממטרה' הוא גם עסק לכל דבר". את שם הבמה במסגרת אותו עסק, אם תהיתם, מני קיבל מחברי ילדות בזכות חיקוי של ממטרה שהוא עשה בפניהם.
6 צפייה בגלריה
מני ממטרה
מני ממטרה
"ילד בעולם של מבוגרים". מני ממטרה
(שריי עוז)
קראו עוד:
אימו של צוקרל עלתה לארץ מהודו בשנת 1967, לפי בקשתו של סבו שנפטר, היישר למלחמת ששת הימים. ילדותו עברה בנוחות ובנינוחות, למעט אירוע קשה שהוא חווה בתיכון שבו למד בכפר סבא. אז, ביציאה משער בית הספר בסיום יום הלימודים, החלו יריות והוא הבין שהוא נמצא בפיגוע.
"ראיתי מחבל יורה, בערך 30 מטרים ממני. באותו רגע רצתי חזרה למבנה, צעקתי 'פיגוע, פיגוע'. זה הזוי שבתור נער אתה מבין שאתה בשטח אש. ידידה טובה שלי נהרגה, וזה מלווה אותי מאז. תחשבי שכמעט בכל יום אני נמצא באירוע המוני. אני תמיד מסתכל ימינה ושמאלה, אני תמיד חושש. לפני ההופעה אני כבר מסמן לי איפה הדלתות כדי לדעת לאיזה כיוון לרוץ. כל פיגוע מחזיר אותי לשם, גם עכשיו שאני מדבר על זה. יש משהו אחר בריצה תחת אש, כאילו שאתה מתכונן לספוג את הכדור".
6 צפייה בגלריה
מני ממטרה
מני ממטרה
מני בילדותו. חברים בכיתה המציאו את הכינוי
(אלבום ביתי)
6 צפייה בגלריה
הסבא המפורסם מבוליווד
הסבא המפורסם מבוליווד
הסבא, נגן מנדולינה מפורסם בבוליווד
(אלבום משפחתי)

"יובל התקשר ואז ונעלם. נשברתי"

ההופעה הראשונה של מני ממטרה הייתה כחייל בצבא, אז הופיע בפני אנשי קבע ("זו הייתה הנפילה הכי גדולה שלי, אף אחד לא צחק"), אחרי שהתווסף לו התפקיד "סטנדאפיסט צבאי". אחרי השחרור הוא הצטרף לצוותי בידור באילת, עבד בימי הולדת ובהפעלות שונות, עד שפגש את יובל המבולבל.
"בשנת 2013 השתתפתי בקליפ לצד הרבה מאוד אמנים. גם יובל שם טוב היה שם, והוא ראה אותי, בחור מוזר עם שיער, וכנראה זיהה משהו. הוא הזמין אותי להופיע ביום ההולדת של הבן שלו, ובהמשך ביקש שאגיע לפגישה במשרד שלו כדי לחשוב יחד על ההמשך. אחר כך הוא נעלם, פשוט נעלם, וזו הייתה נקודת שבר גדולה. אמרתי לעצמי, 'אוקיי, אני חוזר לימי הולדת, אין לי יותר חלומות'. דווקא אחרי המשבר הזה שחררתי, ואז דברים הגיעו לזוז ולהגיע".
"יובל המבולבל בזמין אותי להופיע ביום ההולדת של הבן שלו, וביקש שאגיע לפגישה כדי לחשוב יחד על ההמשך. אחר כך הוא נעלם, פשוט נעלם, וזו הייתה נקודת שבר גדולה"
6 צפייה בגלריה
מני ממטרה
מני ממטרה
"אני ילד בעולם של מבוגרים". מני ממטרה
(אלבום ביתי)
6 צפייה בגלריה
חינה מני ממטרה
חינה מני ממטרה
עם יובל המבולבל, שהפך למנהל האמנותי. "הוא נעלם, זו הייתה נקודת שבר גדולה"
(צילום: אור גפן)
בשנת 2014 צוקרל השתתף כאורח בסדרה "מר עגבנייה" שבה מככב שם טוב, שהפך מאז למנהלו האמנותי. בהמשך השניים הגו ויצרו את הדמות "מני ממטרה", כתבו והלחינו את המערכונים. ב-2016 הוא עלה לבמות עם מופע משלו.
זה נכון מה שאומרים, שמאחורי כל בדרן יש המון עצב? "שאלתי את זה את עצמי המון במהלך החיים. אני חושב שיש במקצוע הזה, כללית, הרבה עצבות. הוא בנוי על המון תסכולים. יש לא מעט אנשים מוכשרים שלא הגיעו לפרסום, וצריך תמיד לקחת את זה בחשבון. זה לא מובן מאליו, אין תואר 'מני ממטרה' באוניברסיטה שאפשר ללמוד אותו. כך או אחרת, אני ילד בעולם של מבוגרים".
"יש במקצוע הזה הרבה עצבות, הוא בנוי על תסכולים. יש לא מעט אנשים מוכשרים שלא התפרסמו, ותמיד צריך לקחת את זה בחשבון. זה לא מובן מאליו, אין תואר 'מני ממטרה' באוניברסיטה"

"אני הסנדלר שהולך יחף"

צוקרל נשוי לשחקנית ולקומיקאית פרלה דנוך, והשניים, יחד ולחוד, סוללים את דרכם קדימה: "הרבה אנשים לא מבינים אבל יש פה עסק אחד גדול, וזה לא פשוט ליצור מצב שבו אנשים ישקיעו בך. הרבה אנשים חושבים למשל שפרלה היא המנגנון הניהולי, כי אולי היא נראית יותר אסרטיבית, ואני הליצן, אבל זו רק תדמית. הם לא מבינים שבסוף אני זה שמטפל בחשבונות בבית. הבית שלנו יצירתי מאוד, פרלה יודעת ליצור ולכתוב כמעט כל דבר וזה מדהים. אפילו שיש קווי דמיון בעשייה שלנו, ואנחנו גם לפעמים עושים דברים יחד, הז'אנרים שלנו הם בכל זאת אחרים ויש הפרדה".
ככוכב ילדים שאין לו ילדים בעצמו, צוקרל מספר על השאלות והתגובות ברחוב, שהובילו בין היתר ליצירת השיר של פרלה, 'צאו לי מהשחלות', בהשראת "יוניקורן" של נועה קירל, עם משפטים כמו "את יודעת שזה לא מתאים לשאול אותי מה עם ילדים", "אולי תצאו לי מהשחלות, תפסיקו עם השאלות", ו"כולם קרציות, סופרים לי ביציות".
6 צפייה בגלריה
מני ממטרה
מני ממטרה
מני ופרלה, בת הזוג. "חושבים שהיא מנהלת הכול"
(אלבום ביתי)
"יומיים לפני שהשיר הופץ, הייתה שמועה באחד מאתרי הרכילות שפרלה בהיריון. הפרסום הגיע לעשרות אלפי אנשים, כולם התקשרו לברך אותנו", הוא מספר, "אף אחד לא שאל אותנו כלום. אנחנו התלוננו, אגב, והסירו את הפרסום, אבל המשכתי לקבל ריקושטים ברחוב - 'כל הכבוד', 'בשעה טובה'. זו חדירה גדולה מאוד לפרטיות. השיר של פרלה הוא אמירה לכל אישה באשר היא - תפסיקו עם השאלות האלה. כן, אני יודע שאני הסנדלר שהולך יחף, אבל די.
"אני מדבר על כל אישה - אולי היא עדיין לא רוצה? אולי היא מנסה ולא מצליחה? פעם בטיסה לאילת מישהו שאל אותי - 'למה פרלה לא רוצה ילדים?', אפילו לא ידעתי איך לענות על זה, זה כזה חוסר טקט. גם ההורים שלנו רוצים שיהיו להם כבר נכדים, אבל הם לא שואלים על זה. השאלה הזו מתנוססת גם מעלינו, אנחנו שואלים אותה בעצמנו, אבל אנחנו לא חייבים לתת דין וחשבון לאף אחד. יהיו ילדים, ברור שיהיו. אני מוכן לזה ואני רוצה את זה, וגם פרלה, אבל זה יקרה בקצב שלנו. ואיזה אבא אני אהיה? גם אני שואל את עצמי. אני חושב שלגדול עם הורה מפורסם זה דבר בכלל לא פשוט".
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים