בשיתוף Philips Avent
כתבת: מור גורן | צילום: שמוליק דודפור | הפקה: ניצן כהן כמעט כל מי שעומדת בקרוב להפוך לאימא, ובמיוחד בפעם הראשונה, עסוקה בשאלה – איך תהיה עבורה ההנקה. התחושות המורכבות, היתרונות עבור התינוק, איך אפשר לתכנן את התקופה ועם מי בכלל הכי נכון להתייעץ.
באירוע חגיגות 40 שנה לחברת Philips Avent שמייצרת מוצרי תינוקות חדשניים ונוחים כמו משאבות חלב, מוצצים ובקבוקים לתינוק ומעדכנת ומדייקת את הטכנולוגיה כדי שהמוצרים ידמו כמה שניתן את פעולת ההנקה הטבעית, פגשנו את יוצרת התוכן ובלוגרית האוכל, אליטה אופק, אימא צעירה בעצמה לשלוש בנות ואת אנג'ל משיח, אחות מוסמכת ויועצת הנקה – ששיתפו בעצות הזהב שלהן.

3 צפייה בגלריה
פילפס אוונט
פילפס אוונט
אנג'ל משיח, אחות מוסמכת ויועצת הנקה ומנחת סדנאות לתינוקות ואימהות
(צילום: שמוליק דודפור)
מה הכי חשוב לדעת כשבוחרים משאבת הנקה?
"קודם כל משאבה צריכה להיות תואמת לצרכים שלנו: להיות קלילה, נוחה, ניידת ושקטה. והכי חשוב – כשהאימא מתקרבת למשאבה היא רוצה לדמות כמה שאפשר את פעולת ההנקה של התינוק", מסבירה אנג'ל משיח, אחות מוסמכת ויועצת הנקה ומנחת סדנאות לתינוקות ואימהות.
"אנחנו רוצים שהאישה תוכל להוציא את כמות החלב האופטימלית שיש בשד, שבעצם מדמה את הלשון של התינוק בזמן היניקה. בזמן היניקה הלשון עובדת על היניקה ואנחנו רוצים שהמשאבה תדמה את פעולת היניקה של התינוק. החברה השיקה כרית סיליקון שמדמה את פעולת לשון התינוק על ידי הגירוי וככה הסיליקון עושה בדיוק את אותה הפעולה והאימא מצליחה להוציא כמויות יפות של חלב".
אנג'ל מפרטת על הסוגים השונים של משאבות הנקה שאפשר למצוא בשוק: "יש כמה סוגים: יש חד צדדית ויש דו- צדדית, יש משאבה ניידת – שזו הטכנולוגיה החדשה, שבה למשל לא צריך כבלים חשמליים ואפשר להטעין אותה מראש ולשאוב בנוחות, היא שקטה ואימהות רוצות את הדיסקרטיות ושתהיה משאבה קלה שתיכנס לתיק והיא עם מעט מאוד חלקים ומעט מאוד תפעול וקלה מאוד לניקוי. כאימהות - אנחנו רוצות כמה שפחות התעסקות", היא מוסיפה.
3 צפייה בגלריה
פילפס אוונט
פילפס אוונט
חגיגות ה-40 ל-Philips Avent
(צילום: שמוליק דודפור)
מהן עצות הזהב שלך לאימא צעירה בימיה הראשונים?
"הטיפ שלי לאמא צעירה, כיועצת הנקה, הוא שאני רוצה שאימהות יעשו איזושהי הכנה להנקה לקראת הלידה", מסבירה אנג'ל ומפרטת שנשים רבות עורכות הכנה לקראת הלידה אבל לא מודעות לכך שיש דבר כזה שנקרא הכנה להנקה עם ידע וכלים כדי להגיע ללידה מוכנה להניק.
כדבריה של אנג'ל, בהכנה הזו נותנים כלים כמו איך לחבר נכון את התינוק לשד, איך להתאים משאבה, באיזה שלב מכניסים ומתחילים את השאיבות, איך לחבר נכון ולא להיפצע. הדברים האלה חשובים כי הנקה בסך הכל צריכה להיות נעימה – עבור האימא ועבור התינוק".
3 צפייה בגלריה
פילפס אוונט
פילפס אוונט
הבלוגרית אליטה אופק: "להיות אמא בשבילי זה הכל"
(צילום: שמוליק דודפור)
"לתת לתינוק לחיות במוזיקה של הבית"
הבלוגרית אליטה אופק שנכחה באירוע, עם ביתה הקטנה ליה על ברכיה, משתפת מהניסיון שלה כאימא צעירה - ומדגישה כמה חשוב להקשיב לעצמך. "להיות אימא בשבילי זה הכל. אני קודם כל אימא ואחר כך אני הכל" היא אומרת בהתרגשות.
"לא להתייעץ עם גוגל וגם לא להתייעץ עם אלף ואחד אנשים. להקשיב לעצמך", היא אומרת ומוסיפה: "לגדל את הילד שלך בסביבה של הבית ולא להתאים את עצמך אליו. לתת לו לגדול עם כולם, לאכול עם כולם, לחיות במוזיקה של הבית. אני לא צריכה לשים לבת שלי עכשיו מוצרט אלא אני שמה לה את המוזיקה שלי. היא איתי, אחת מהחבר'ה. וגם לדבר אליהם בגובה העיניים גם בגיל הזה".
ג'ודי קורן, המנהלת המסחרית והפיתוח העסקי של חברת PHILIPS בישראל, מסכמת: "לא לנסות להיות גיבורת על. את לא לבד בזה, יש איתך בן זוג או בת זוג ויש משפחה שתומכת. תחלקי את הטיפול באנשים, תשתמשי במוצרים שיעזרו לך. בסופו של דבר, אם את כאימא מרגישה טוב עם עצמך זה משליך גם על התינוק והחיים של כולם יהיו קלים ונוחים".
בשיתוף Philips Avent
פורסם לראשונה: 14:56, 18.03.24